Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

De instellingen van uw modem zijn gewijzigd

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • De instellingen van uw modem zijn gewijzigd

    Vanmiddag ontving ik deze e-mail. De klantenservice gebeld, maar die weten nergens van en kunnen geen contactmoment terugvinden.
    Zijn er meer mensen die dit bericht hebben ontvangen, zonder dat ze daarvoor contact met DELTA hebben gehad?


    Beste Klant van DELTA,

    U heeft vandaag contact gehad met onze helpdesk of monteur. In overleg met u hebben we aanpassingen in het kabelmodem uitgevoerd zoals de naam van uw WIFI netwerk aanpassen, het resetten van het wachtwoord of een aanpassing in het WIFI kanaal.

    Deze mail dient als bevestiging dat wij dit hebben uitgevoerd en hopelijk de problemen die u ervoer ermee hebben opgelost.

    Met vriendelijke groet,

    Het customer care team van DELTA!

  • #2
    De vraag die oprijst: Is er iets bij je veranderd?
    Hier geen mail/bericht gehad.

    Wellicht ben je gekaapt/gehacked....of niet.
    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      Vanmiddag ontving ik deze e-mail. De klantenservice gebeld, maar die weten nergens van en kunnen geen contactmoment terugvinden.
      Zijn er meer mensen die dit bericht hebben ontvangen, zonder dat ze daarvoor contact met DELTA hebben gehad?


      Beste Klant van DELTA,

      U heeft vandaag contact gehad met onze helpdesk of monteur. In overleg met u hebben we aanpassingen in het kabelmodem uitgevoerd zoals de naam van uw WIFI netwerk aanpassen, het resetten van het wachtwoord of een aanpassing in het WIFI kanaal.

      Deze mail dient als bevestiging dat wij dit hebben uitgevoerd en hopelijk de problemen die u ervoer ermee hebben opgelost.

      Met vriendelijke groet,

      Het customer care team van DELTA!
      Een beginnende hacker, die nog niet weet dat je een linkje mee moet sturen misschien...

      Reageer


      • #4
        Het is blijkbaar al eens eerder voor gekomen :

        https://www.klacht.nl/delta/klacht/verwarrende-mail/

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          Zijn er meer mensen die dit bericht hebben ontvangen, zonder dat ze daarvoor contact met DELTA hebben gehad?
          Is spam. Zinsopbouw klopt niet.
          Kun je message header van deze email hier plaatsen (of een link naar de fysieke email)?
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            En welk e-mailadres was de afzender?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
              Vanmiddag ontving ik deze e-mail. De klantenservice gebeld, maar die weten nergens van en kunnen geen contactmoment terugvinden.
              Zijn er meer mensen die dit bericht hebben ontvangen, zonder dat ze daarvoor contact met DELTA hebben gehad?


              Beste Klant van DELTA,

              U heeft vandaag contact gehad met onze helpdesk of monteur. In overleg met u hebben we aanpassingen in het kabelmodem uitgevoerd zoals de naam van uw WIFI netwerk aanpassen, het resetten van het wachtwoord of een aanpassing in het WIFI kanaal.

              Deze mail dient als bevestiging dat wij dit hebben uitgevoerd en hopelijk de problemen die u ervoer ermee hebben opgelost.

              Met vriendelijke groet,

              Het customer care team van DELTA!
              Hi GoeRoe , wanneer aan de login van het modem een e-mailadres gekoppeld is zullen er bij verandering(en) in instelling(en) op het modem mails verzonden worden over deze aanpassing. Of de tekst uit deze automatische mails gelijk is aan de tekst uit de door jou ontvangen e-mail durf ik helaas niet te bevestigen. Ik heb aangaande de ontvangen e-mail contact met de technische afdeling van DELTA opgenomen en begrijp dat deze mail ook verzonden kan zijn omdat modemgegevens benodigd zijn geweest voor andere vraagstukken, waarbij geen daadwerkelijke aanpassing in het modem gedaan is.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                Vanmiddag ontving ik deze e-mail. De klantenservice gebeld, maar die weten nergens van en kunnen geen contactmoment terugvinden.
                Zijn er meer mensen die dit bericht hebben ontvangen, zonder dat ze daarvoor contact met DELTA hebben gehad?


                Beste Klant van DELTA,

                U heeft vandaag contact gehad met onze helpdesk of monteur. In overleg met u hebben we aanpassingen in het kabelmodem uitgevoerd zoals de naam van uw WIFI netwerk aanpassen, het resetten van het wachtwoord of een aanpassing in het WIFI kanaal.

                Deze mail dient als bevestiging dat wij dit hebben uitgevoerd en hopelijk de problemen die u ervoer ermee hebben opgelost.

                Met vriendelijke groet,

                Het customer care team van DELTA!
                Een hoax misschien?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                  En welk e-mailadres was de afzender?
                  E-mail adressen zeggen helemaal niets (dat zijn maar wat karakters); het gaat er om van welke _mailserver_ de email oorspronkelijk afkomstig is.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Oct 2020, 11:46.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                    En welk e-mailadres was de afzender?
                    [email protected], SPF klopt allemaal. En het komt uit SPS dus er is wel 'iets' gebeurd, misschien iets dat TimE beschrijft, of een medewerker die een wijziging heeft doorgevoerd waar geen change of klantcontact aan is gekoppeld.

                    Received-SPF: pass (domain of [email protected] designates 62.238.254.3 as permitted sender)
                    Received: from smtp-out.zeelandnet.nl ([217.102.255.250] helo=smtp-pub.zeelandnet.nl)
                    by spamfilter11.delta.nl with esmtps (TLSv1.2:AES128-GCM-SHA256:128)
                    (Exim 4.92)
                    (envelope-from <[email protected]>)
                    id 1kY9CZ-0001Yn-QK
                    for [email protected]; Thu, 29 Oct 2020 15:46:56 +0100
                    X-Sender-IP: 62.238.254.43
                    Received: from sps.zeelandnet.nl (unknown [62.238.254.43])
                    by mail.zeelandnet.nl (Postfix) with ESMTP id 4CMSvM2lGFz37cNsc

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                      [email protected], SPF klopt allemaal. En het komt uit SPS dus er is wel 'iets' gebeurd, misschien iets dat TimE beschrijft, of een medewerker die een wijziging heeft doorgevoerd waar geen change of klantcontact aan is gekoppeld.

                      Received-SPF: pass (domain of [email protected] designates 62.238.254.3 as permitted sender)
                      Received: from smtp-out.zeelandnet.nl ([217.102.255.250] helo=smtp-pub.zeelandnet.nl)
                      by spamfilter11.delta.nl with esmtps (TLSv1.2:AES128-GCM-SHA256:128)
                      (Exim 4.92)
                      (envelope-from <[email protected]>)
                      id 1kY9CZ-0001Yn-QK
                      for [email protected]; Thu, 29 Oct 2020 15:46:56 +0100
                      X-Sender-IP: 62.238.254.43
                      Received: from sps.zeelandnet.nl (unknown [62.238.254.43])
                      by mail.zeelandnet.nl (Postfix) with ESMTP id 4CMSvM2lGFz37cNsc
                      H e l e m a a l duidelijk :-) :-) ...we kunnen weer jaren vooruit om dit te 'ontwarren' :-) :-)
                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

                        H e l e m a a l duidelijk
                        Lees en leer @
                        https://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework
                        https://en.wikipedia.org/wiki/Simple...nsfer_Protocol
                        http://www.postfix.org/non-english.html

                        Mocht je de Engelse taal niet machtig zijn, gebruik dan https://translate.google.com/
                        Voor verdere vragen svp even een nieuw topic aanmaken.

                        Fijn weekend allemaal!
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 31 Oct 2020, 00:34.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X