Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ping/packet loss

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Dat komt dan wel overeen met mijn problemen die al sinds Januari opspelen.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      In elk geval zie ik geen aanwijzing voor problemen bij DELTA. Eerder in het netwerk van Zayo.

      De routering is sinds januari gewijzigd. Misschien dat Deuntje hier nog iets zinnigs aan kan toevoegen?
      vreemd dat je geen 10.105.127.254 adres te zien krijgt.
      heb je al wel een Sagemcom modem ??
      en / of verhoogde upload ??

      Reageer


      • #18
        Ik zie dezelfde uitdaging heb zowel zeelandnet router (die in bridge modus staat) als eigen router gereboot maar nog steeds gebeurt het dat ik packet losses heb met ook hoge "jitter" op mijn signaal, helpt niet echt mee.

        Zie ook bijgaande afbeeldingen die mogelijk wat meer informatie voor de techneuten geeft zoals Deuntje of fred44nl
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door Pinglatencyproblemen; 12 Apr 2020, 16:28. Reden: Te vroeg op enter drukken...

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Pinglatencyproblemen Bekijk bericht
          Ik zie dezelfde uitdaging heb zowel zeelandnet router (die in bridge modus staat) als eigen router gereboot maar nog steeds gebeurt het dat ik packet losses heb met ook hoge "jitter" op mijn signaal, helpt niet echt mee.

          Zie ook bijgaande afbeeldingen die mogelijk wat meer informatie voor de techneuten geeft zoals Deuntje of fred44nl
          Zo te zien is het een Netgear router maar met welk type modem, een F@ST 3890v3 ?

          Laatst bewerkt door driepinter; 12 Apr 2020, 18:05.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

            Zo te zien is het een Netgear router maar met welk type modem, een F@ST 3890v3 ?
            Een Cisco EPC3940

            Reageer


            • #21
              Dat de waarden slecht zijn, dat klopt wel maar de oorzaak valt denk ik slecht te achterhalen.

              Je zou nog eens een plot (trace) kunnen doen rechtstreeks op het EPC3940 modem (dus zonder eigen router)
              en kijken of het een verschil maakt.

              Tevens kun je ook nog de signaalwaardes op http://192.168.100.1 bekijken, deze moeten tussen de 38 en 40db liggen.
              Laatst bewerkt door driepinter; 12 Apr 2020, 19:19.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Dat de waarden slecht zijn, dat klopt wel maar de oorzaak valt denk ik slecht te achterhalen.

                Je zou nog eens een plot (trace) kunnen doen rechtstreeks op het EPC3940 modem (dus zonder eigen router)
                en kijken of het een verschil maakt.

                Tevens kun je ook nog de signaalwaardes op http://192.168.100.1 bekijken, deze moeten tussen de 38 en 40db liggen.
                Signaalwaardes zijn an sich nog wel in orde. Zal poging ondernemen om zonder eigen router zelfde fenomeen te recreeeren, anders aanvraag doen voor nieuwe modem?
                Bijgevoegde bestanden

                Reageer


                • #23
                  Overleg het eerst met Delta zelf of vraag of ze het modem op afstand kunnen uitlezen op juiste werking en/of defecten.

                  Reageer


                  • #24
                    This funny thing just happened. Met het ook in trend zetten van de interne route zag ik dat daar niet de packet loss ontstaat en als ik dan de eerste hop in het zeelandnet proces erbij zet zie je dat hier wel packet loss ontstaat.

                    UPDATE: Contact gehad met helpdesk en deze geven aan dat er geen problemen zijn met het modem, mogelijk dat ik nog iets kon aanpassen in het modem zelf als ik de handleiding volgde...

                    UPDATE2: Problem solved. Ik heb de bridge modus uitgeschakeld op de website, daarna modem gereset, bridge modus opnieuw ingeschakeld, modem wederom gereset en nu de gehele dag nog geen packet losses gehad. SPJ kun je kijken of dit voor jou ook werkt?
                    Bijgevoegde bestanden
                    Laatst bewerkt door Pinglatencyproblemen; 13 Apr 2020, 16:30.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Pinglatencyproblemen Bekijk bericht
                      This funny thing just happened. Met het ook in trend zetten van de interne route zag ik dat daar niet de packet loss ontstaat en als ik dan de eerste hop in het zeelandnet proces erbij zet zie je dat hier wel packet loss ontstaat.

                      UPDATE: Contact gehad met helpdesk en deze geven aan dat er geen problemen zijn met het modem, mogelijk dat ik nog iets kon aanpassen in het modem zelf als ik de handleiding volgde...

                      UPDATE2: Problem solved. Ik heb de bridge modus uitgeschakeld op de website, daarna modem gereset, bridge modus opnieuw ingeschakeld, modem wederom gereset en nu de gehele dag nog geen packet losses gehad. SPJ kun je kijken of dit voor jou ook werkt?
                      Ik heb het zelfde probleem al sinds februari. Het ligt niet aan je bridge modus want dat gebruik ik zelf niet. Maar als ik er last van krijg doe ik mijn modem even opnieuw opstarten en dan is het weer verholpen. (Dit kan dan verholpen zijn voor een week maar het kan een dag later ook al weer een keer voorkomen)

                      edit: Zie bijlage voor ping van voor reset en ping na reset.
                      Bijgevoegde bestanden
                      Laatst bewerkt door jdekke; 15 Apr 2020, 03:13.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door jdekke Bekijk bericht

                        Ik heb het zelfde probleem al sinds februari. Het ligt niet aan je bridge modus want dat gebruik ik zelf niet. Maar als ik er last van krijg doe ik mijn modem even opnieuw opstarten en dan is het weer verholpen. (Dit kan dan verholpen zijn voor een week maar het kan een dag later ook al weer een keer voorkomen)

                        edit: Zie bijlage voor ping van voor reset en ping na reset.
                        Bump en update:

                        1 1/2 dag later en de hoge ping is weer terug. En na reboot van modem weer opgelost voor een poosje.
                        Bijgevoegde bestanden

                        Reageer


                        • #27
                          Ik heb niet het idee dat een herstart van de modem iets uithaalt.
                          Er is altijd wel wat packet loss en met vlagen is het echt helemaal niet te doen.

                          Reageer


                          • #28
                            |------------------------------------------------------------------------------------------|
                            | WinMTR statistics |
                            | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
                            |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
                            | 192.168.11.1 - 0 | 1121 | 1121 | 0 | 0 | 0 | 0 |
                            | 10.102.127.254 - 0 | 1121 | 1121 | 3 | 6 | 14 | 6 |
                            | gs-ro01-ae-0-3062.zeelandnet.nl - 1 | 1089 | 1081 | 6 | 8 | 80 | 10 |
                            | cn-asd-kbw-cr15-be3001.caiw.net - 1 | 1089 | 1081 | 6 | 10 | 19 | 10 |
                            | 72.14.223.133 - 1 | 1089 | 1081 | 8 | 13 | 184 | 11 |
                            | 108.170.241.225 - 1 | 1089 | 1081 | 10 | 12 | 41 | 12 |
                            | 108.170.236.141 - 1 | 1089 | 1081 | 7 | 11 | 19 | 11 |
                            | ams16s30-in-f68.1e100.net - 1 | 1089 | 1081 | 8 | 11 | 18 | 10 |
                            |________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|
                            WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


                            Hier nog een testje op google.com

                            Reageer


                            • #29
                              Ik heb anders een stuk ergere ping spikes en packet loss, en ook al sinds januari dit jaar.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                                Ik heb anders een stuk ergere ping spikes en packet loss, en ook al sinds januari dit jaar.
                                Maar om een goed inzicht te krijgen moet je dit eigenlijk meten over een langere periode bv. 24 uur, dit kan bv. met :

                                https://www.pingplotter.com/download.

                                Interpreting Results - Gamers

                                Bijgevoegde bestanden
                                Laatst bewerkt door driepinter; 21 Apr 2020, 11:09.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X