Dat komt dan wel overeen met mijn problemen die al sinds Januari opspelen.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
ping/packet loss
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtIn elk geval zie ik geen aanwijzing voor problemen bij DELTA. Eerder in het netwerk van Zayo.
De routering is sinds januari gewijzigd. Misschien dat Deuntje hier nog iets zinnigs aan kan toevoegen?
heb je al wel een Sagemcom modem ??
en / of verhoogde upload ??
Reageer
-
Ik zie dezelfde uitdaging heb zowel zeelandnet router (die in bridge modus staat) als eigen router gereboot maar nog steeds gebeurt het dat ik packet losses heb met ook hoge "jitter" op mijn signaal, helpt niet echt mee.
Zie ook bijgaande afbeeldingen die mogelijk wat meer informatie voor de techneuten geeft zoals Deuntje of fred44nl
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Pinglatencyproblemen Bekijk berichtIk zie dezelfde uitdaging heb zowel zeelandnet router (die in bridge modus staat) als eigen router gereboot maar nog steeds gebeurt het dat ik packet losses heb met ook hoge "jitter" op mijn signaal, helpt niet echt mee.
Zie ook bijgaande afbeeldingen die mogelijk wat meer informatie voor de techneuten geeft zoals Deuntje of fred44nl
Laatst bewerkt door driepinter; 12 Apr 2020, 17:05.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
Zo te zien is het een Netgear router maar met welk type modem, een F@ST 3890v3 ?
Reageer
-
Dat de waarden slecht zijn, dat klopt wel maar de oorzaak valt denk ik slecht te achterhalen.
Je zou nog eens een plot (trace) kunnen doen rechtstreeks op het EPC3940 modem (dus zonder eigen router)
en kijken of het een verschil maakt.
Tevens kun je ook nog de signaalwaardes op http://192.168.100.1 bekijken, deze moeten tussen de 38 en 40db liggen.Laatst bewerkt door driepinter; 12 Apr 2020, 18:19.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtDat de waarden slecht zijn, dat klopt wel maar de oorzaak valt denk ik slecht te achterhalen.
Je zou nog eens een plot (trace) kunnen doen rechtstreeks op het EPC3940 modem (dus zonder eigen router)
en kijken of het een verschil maakt.
Tevens kun je ook nog de signaalwaardes op http://192.168.100.1 bekijken, deze moeten tussen de 38 en 40db liggen.
Reageer
-
This funny thing just happened. Met het ook in trend zetten van de interne route zag ik dat daar niet de packet loss ontstaat en als ik dan de eerste hop in het zeelandnet proces erbij zet zie je dat hier wel packet loss ontstaat.
UPDATE: Contact gehad met helpdesk en deze geven aan dat er geen problemen zijn met het modem, mogelijk dat ik nog iets kon aanpassen in het modem zelf als ik de handleiding volgde...
UPDATE2: Problem solved. Ik heb de bridge modus uitgeschakeld op de website, daarna modem gereset, bridge modus opnieuw ingeschakeld, modem wederom gereset en nu de gehele dag nog geen packet losses gehad. SPJ kun je kijken of dit voor jou ook werkt?Laatst bewerkt door Pinglatencyproblemen; 13 Apr 2020, 15:30.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Pinglatencyproblemen Bekijk berichtThis funny thing just happened. Met het ook in trend zetten van de interne route zag ik dat daar niet de packet loss ontstaat en als ik dan de eerste hop in het zeelandnet proces erbij zet zie je dat hier wel packet loss ontstaat.
UPDATE: Contact gehad met helpdesk en deze geven aan dat er geen problemen zijn met het modem, mogelijk dat ik nog iets kon aanpassen in het modem zelf als ik de handleiding volgde...
UPDATE2: Problem solved. Ik heb de bridge modus uitgeschakeld op de website, daarna modem gereset, bridge modus opnieuw ingeschakeld, modem wederom gereset en nu de gehele dag nog geen packet losses gehad. SPJ kun je kijken of dit voor jou ook werkt?
edit: Zie bijlage voor ping van voor reset en ping na reset.Laatst bewerkt door jdekke; 15 Apr 2020, 02:13.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door jdekke Bekijk bericht
Ik heb het zelfde probleem al sinds februari. Het ligt niet aan je bridge modus want dat gebruik ik zelf niet. Maar als ik er last van krijg doe ik mijn modem even opnieuw opstarten en dan is het weer verholpen. (Dit kan dan verholpen zijn voor een week maar het kan een dag later ook al weer een keer voorkomen)
edit: Zie bijlage voor ping van voor reset en ping na reset.
1 1/2 dag later en de hoge ping is weer terug. En na reboot van modem weer opgelost voor een poosje.
Reageer
-
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.11.1 - 0 | 1121 | 1121 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 10.102.127.254 - 0 | 1121 | 1121 | 3 | 6 | 14 | 6 |
| gs-ro01-ae-0-3062.zeelandnet.nl - 1 | 1089 | 1081 | 6 | 8 | 80 | 10 |
| cn-asd-kbw-cr15-be3001.caiw.net - 1 | 1089 | 1081 | 6 | 10 | 19 | 10 |
| 72.14.223.133 - 1 | 1089 | 1081 | 8 | 13 | 184 | 11 |
| 108.170.241.225 - 1 | 1089 | 1081 | 10 | 12 | 41 | 12 |
| 108.170.236.141 - 1 | 1089 | 1081 | 7 | 11 | 19 | 11 |
| ams16s30-in-f68.1e100.net - 1 | 1089 | 1081 | 8 | 11 | 18 | 10 |
|________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Hier nog een testje op google.com
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk berichtIk heb anders een stuk ergere ping spikes en packet loss, en ook al sinds januari dit jaar.
https://www.pingplotter.com/download.
Interpreting Results - Gamers
Laatst bewerkt door driepinter; 21 Apr 2020, 10:09.
- 1 Like
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer