Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Lagere snelheid na Upgrade

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Beste tvriet, is dit probleem ondertussen verholpen?

    Reageer


    • #47
      ThijsC Ben jij moderator/werk je voor Delta? Misschien handig om dat dan te vermelden

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
        ThijsC Ben jij moderator/werk je voor Delta? Misschien handig om dat dan te vermelden
        Dat klopt, Technical Support - 2nd Line. en die aanvraag loopt

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door Thijs C Bekijk bericht

          Dat klopt, Technical Support - 2nd Line. en die aanvraag loopt
          OK, we zien hier zo weinig Delta-medewerkers, dat het wel handig is dat als er een komt, die ook herkenbvaar is

          Reageer


          • #50
            Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

            OK, we zien hier zo weinig Delta-medewerkers, dat het wel handig is dat als er een komt, die ook herkenbvaar is
            Dat snap ik, zijn er voor de rest nog problemen met het niet halen van de snelheid?

            Reageer


            • #51
              Wel een vreemd verhaal en niet verklaarbaar, ik had hetzelfde met HP laptop van het werk die rechtstreeks aan het SagemCom modem niet sneller ging dan 180 Mbps, monteur van delta komt en laat mij de 400 Mbps zien (op zijn eigen device)
              Weinig tegenin te brengen en uiteindelijk met router haalde ik ook de beloofde snelheid, vreemde is wel dat dit een nieuwe laptop is en echt de 1 Gbps haalt op andere devces...

              Ruikt naar standaarden die niet helemaal standaard zijn.. Chipsets die moeite met elkaar hebben.... ofzo

              Reageer


              • #52
                Oorspronkelijk gepost door Thijs C Bekijk bericht

                Beste tvriet, is dit probleem ondertussen verholpen?
                Nee, het probleem is niet verholpen. Zelfs na afkoppelen van het gehele netwerk (zonder ASUS wifi router dus), met alleen de Sagemcom modem aangesloten gaat de Sagemcom-wifi niet sneller dan 160 mbps. Voorheen met de oude Cisco modem haalde ik via wifi op mijn Galaxy Note 9 & mijn MSI laptop gewoon 400 mbps. De reactie van klantenservice via de chat was eerst; dat ligt aan ASUS, wij kunnen je niet helpen. Na afkoppeling (slechts met Sagemcom) was de reactie; als wifi niet de volle snelheid haalt ligt dat aan afstand en muren en aan de apparaten (aan Samsung + MSI dus...). Ik vindt dit erg kort door de bocht. Alles werkt eerst 100%, maar na upgrade van het modem ligt het ineens aan mijn spullen.

                Reageer


                • #53
                  Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                  Wel een vreemd verhaal en niet verklaarbaar, ik had hetzelfde met HP laptop van het werk die rechtstreeks aan het SagemCom modem niet sneller ging dan 180 Mbps, monteur van delta komt en laat mij de 400 Mbps zien (op zijn eigen device)
                  Weinig tegenin te brengen en uiteindelijk met router haalde ik ook de beloofde snelheid, vreemde is wel dat dit een nieuwe laptop is en echt de 1 Gbps haalt op andere devces...

                  Ruikt naar standaarden die niet helemaal standaard zijn.. Chipsets die moeite met elkaar hebben.... ofzo

                  Reageer


                  • #54
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                    je kunt bij een modem dat in bridge staat, alleen poort 1 gebruiken.
                    daar zit nu - als het goed is - een utp-kabel in, die naar jouw eigen router gaat.
                    haal die kabel er even uit en sluit daar dan jouw laptop aan.
                    Ik heb een ander vreemd feit ontdekt; als je een UTP kabel aansluit op het SAGEMCOM modem op PORT 1 van de switch, en daarna inlogt op het modem, dan zegt het modem dat de kabel is aangesloten op PORT 2. En andersom; als ik de kabel in PORT 2 steek, dan ziet de modem dat als PORT 1...... rara....

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

                      400 via de WiFi? Daar geloof ik geen barst van.
                      Kijk maar naar mijn geplaatste foto's .... Je hoeft het niet te geloven, maar ik ben niks anders gewend.......

                      Reageer


                      • #56
                        Nee, terugplaatsen gaat niet lukken. Heb ik al gevraagd. Het nieuwe modem en de nieuw geplaatste splitter werken met een andere kabel-frequentie, voorbereid op de toekomstige mogelijkheden.

                        Reageer


                        • #57
                          Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht

                          Ik heb een ander vreemd feit ontdekt; als je een UTP kabel aansluit op het SAGEMCOM modem op PORT 1 van de switch, en daarna inlogt op het modem, dan zegt het modem dat de kabel is aangesloten op PORT 2. En andersom; als ik de kabel in PORT 2 steek, dan ziet de modem dat als PORT 1...... rara....
                          En als je hem in bridge mode hebt gezet, maakt het dan voor de snelheid nog uit in welke aansluiting je je eigen router steekt?

                          Reageer


                          • #58
                            Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht

                            Ik heb een ander vreemd feit ontdekt; als je een UTP kabel aansluit op het SAGEMCOM modem op PORT 1 van de switch, en daarna inlogt op het modem, dan zegt het modem dat de kabel is aangesloten op PORT 2. En andersom; als ik de kabel in PORT 2 steek, dan ziet de modem dat als PORT 1...... rara....
                            als je een Sagemcom in bridge zet, dan moet je poort 1 gebruiken.
                            maar het modem zegt dan dat je port 4 gebruikt.
                            dat is overigens bij Delta bekend.

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                              En als je hem in bridge mode hebt gezet, maakt het dan voor de snelheid nog uit in welke aansluiting je je eigen router steekt?
                              Men zegt dat het uitmaakt, maar ik heb het uitgeprobeerd 1/2/3/4, en het maakt allemaal geen reet uit....... allemaal dezelfde snelheid........ Ja, in bridge modus!

                              Reageer


                              • #60
                                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                                als je een Sagemcom in bridge zet, dan moet je poort 1 gebruiken.
                                maar het modem zegt dan dat je port 4 gebruikt.
                                dat is overigens bij Delta bekend.
                                Dan zijn er variaties tussen de modems; bij mij zat de UTP in PORT 1 en zag PORT 2, en andersom.....

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X