Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe de 4 LAN poorten op de Genexis 7840 te aktiveren ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe de 4 LAN poorten op de Genexis 7840 te aktiveren ?

    Zie hier vanaf deze post (en even nog enkele posts verder lezen) :

    Oorspronkelijk gepost door PeterSt Bekijk bericht

    PS: Veel waziger is het nog dat alleen LAN poort 1 kan worden gebruikt, maar da's weer een ander onderwerp.
    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...gegeven-wat-nu


    Ik heb het laatste uur besteed aan het zoeken (Google) naar instellingen hiervoor, maar eigenlijk zegt alles en iedereen dat de 4 poorten het doen. Behalve de installatie-handleiding dan. "Poort 2, 3 en 4 zijn voor toekomstige gebruik".

    Iets wees op het aanzetten van UPnP maar dat is het ook niet.

    Wat *wel* verdacht is, is dat je voor IPTV poort 2 nodig hebt. En IPTV heb ik niet in mijn abo ...
    Laatst bewerkt door PeterSt; 3 Feb 2020, 06:36.

  • #2
    Bij een andere klant met DELTA glasvezel en een Genexis modem werken alle vier de poorten. Dus dit is op zich wel gek.
    Brandt er geen licht?

    Reageer


    • #3
      Nee, geen lampje bekennen in 2, 3,4. En ze doen het ook echt niet.
      Bij poort 1 is het gebruikelijke (groene) knipperen zichtbaar.

      Voor de duidelijkheid, we hebben het hier over de 7840.


      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Delta15.png
Bekeken: 8155
Grootte: 61,4 Kb
ID: 180407

      Bovenstaande is uit de SKP handleiding (zie attached, Genexis Platinum Router).

      De Delta handleiding is alleen heel erg diep ver weg ergens te vinden (van november 2018 zo te zien) :
      https://www.delta.nl/files/2018-11/h..._glasvezel.pdf
      Deze is ook in papieren vorm bijgeleverd. In geval van nood kan je ook een UTP kabel gebruiken (strekking , pagina 11), verder gaat het alleen over WiFi.

      Attached ook nog de Platium-Rev-11.1-En handleiding, die meer basic vertelt wat het ding kan.

      Reageer


      • #4
        Nog even voor de zekerheid en voor het geval het er mee heeft te maken :

        Al vanaf het begin heb ik het gevoel dat hier nog zaken zijn in te stellen :


        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Delta16a.png
Bekeken: 6613
Grootte: 11,1 Kb
ID: 180411

        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Delta16b.png
Bekeken: 6608
Grootte: 16,4 Kb
ID: 180412

        Dus niet rechtstreeks in het modem (NTU) maar via de provider die bepaalt wat je mag (abo). Alleen, dat gaat dus fout.

        Bridging is niet aktief want dan zou WiFi het niet meer doen (lijkt me) maar dat doet het wel (met Bridging aktief is de Genexis geen router meer en alleen een doorgeefluik via LAN poort 1 ... als ik alles goed heb begrepen).


        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Delta17.png
Bekeken: 6720
Grootte: 24,9 Kb
ID: 180413


        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Delta18.png
Bekeken: 6559
Grootte: 14,4 Kb
ID: 180414

        Reageer


        • #5
          Bij een kabelmodem zie je dit bij : Beheer je modem

          Maar goed het probleem valt natuurlijk altijd op te lossen met een aparte losse externe switch aangesloten op poort 1.

          Vraag het anders aan de klantenservice of het normaal is dat je maar 1 lan poort hebt.
          Laatst bewerkt door driepinter; 3 Feb 2020, 11:20.

          Reageer


          • #6
            Vraag het anders aan de klantenservice of het normaal is dat je maar 1 lan poort hebt.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door PeterSt Bekijk bericht
              Als er ooit in Poort 1 een apparaat is geprikt dat DHCP uitgeeft, dan kapt de Genexis met zelf DHCP te zijn en doen poort 2,3,4 het daarna ook niet meer
              op zich niet zo heel gek, want het modem gaat dan in Bridge-mode staan.
              althans daar lijkt het op.

              Reageer


              • #8
                Ik zou gewoon de klantenservice bellen als ik jou was. Ik weet zeker als het modem stuk is, dat je zo een andere krijgt toegestuurd van Delta.

                Reageer


                • #9
                  PeterSt een switch doet geeh DHCP, maar misschien is het een router geweest? Als het een apparaat is dat beheerd kan worden (met een eigen management interface) controleer dan eerst of er een DHCP-server in zit, zodat je die uit kunt zetten.
                  En inderdaad in elk geval niet in poort 1. Wat een wonderlijke instelling.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X