Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Highwinds geeft 502 error

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Highwinds geeft 502 error

    Sinds een tijdje werken de nieuwsgroepen niet meer. Ik gebruikte altijd Download station op Synology NAS, maar deze geeft 502 error. Op advies van Delta helpdesk heb ik nu sabnzbd geïnstalleerd op de NAS, maar ook deze geeft een 502 error.
    Ik heb het hoofdemailadres van Zeelandnet + wachtwoord ingevoerd. Inloggen op webmail met zelfde gegevens lukt wel. Poort staat op 119.
    Wie kan me helpen?
  • 43 Reacties

  • #2
    en als je Sabnzbd op een PC/laptop installeert, krijg je dan wel verbinding ??

    Reageer


    • #3
      Dat zal ik morgenavond proberen. Is er een andere manier om de verbinding te testen, vanaf iOS device?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jeedepee Bekijk bericht
        Is er een andere manier om de verbinding te testen, vanaf iOS device?
        volgens mij niet.

        Reageer


        • #5
          Er worden een paar controles uitgevoerd:

          - Aantal gelijktijdige connecties. Zeker met meerdere apps/apparaten kun je over het maximum heen komen (dit was tot nu toe 8).
          Als je sabnzbd én Download Station hebt draaien en ingelogd staan, gaat dat misschien mis.

          - Je mag alleen verbinding maken vanaf een ZeelandNet ip-adres.

          - Je mag alleen inloggen met je eigen gebruikersnaam vanaf je eigen ip-adres.

          - Er is een datalimiet. Instap 250GB, Alles-in-1 Premium 500GB en Alles-in-1 Super 1TB per maand.

          Reageer


          • #6
            Beste jeedepee, u gebruikt toch wel VPN software?

            Reageer


            • #7
              Ik heb SABnzbd ook op een laptop geïnstalleerd en daar krijg ik dezelfde foutmelding (502)

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                Er worden een paar controles uitgevoerd:

                - Aantal gelijktijdige connecties. Zeker met meerdere apps/apparaten kun je over het maximum heen komen (dit was tot nu toe 8).
                Als je sabnzbd én Download Station hebt draaien en ingelogd staan, gaat dat misschien mis.

                - Je mag alleen verbinding maken vanaf een ZeelandNet ip-adres.

                - Je mag alleen inloggen met je eigen gebruikersnaam vanaf je eigen ip-adres.

                - Er is een datalimiet. Instap 250GB, Alles-in-1 Premium 500GB en Alles-in-1 Super 1TB per maand.
                Ik weet vrijwel zeker dat aan de voorwaarden wordt voldaan.

                Reageer


                • #9
                  Als alternatief voor SABnzbd zou je NZBGet eens kunnen proberen. Voordeel (zeker op een NAS) is dat de processor belasting lager is dan bij SABnzbd.
                  Maar het zou me niet verbazen als je dan weer dezelfde foutmelding krijgt omdat je de melding op verschillende apparaten krijgt.
                  Laatst bewerkt door JanPietJoris; 29 Nov 2019, 09:12.

                  Reageer


                  • #10
                    Volgens mij is het probleem niet de processorbelasting.

                    Heeft iemand nog andere ideeën?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Jeedepee Bekijk bericht
                      Heeft iemand nog andere ideeën?
                      een stukje uit een ander topic:

                      De door Delta aangeboden nieuwsserver heet highwinds.zeelandnet.nl. Deze server is alleen beschikbaar voor abonnees van Delta en alleen te gebruiken op het netwerk van Delta. Inloggen is verplicht met het hoofd e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.

                      De volgende aanvullende informatie heb je nodig bij het instellen van uw downloadprogramma:

                      Poort 119
                      Aantal connecties 8

                      Reageer


                      • #12
                        Kan je mij via de e-mail klantgegevens doorsturen te samen met een korte omschrijving van het probleem. Je mag de e-mail richten aan forumbeheer@zeelandnet.nl

                        Reageer


                        • #13
                          Jeedepee misschien gewoon op 1 december nog eens proberen, eventuele quota zijn dan gereset hoop ik.
                          De 502 foutmelding komt echt van de server. Wel zou het kunnen zijn dat er software is die je meer info geeft over de tekst die de server meestuurt.

                          Reageer


                          • #14
                            Geeft de server een 502 Authentication Failed bij overschrijden van quota? Ik heb nauwelijks gedownload, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het met quota te maken heeft.

                            Zou het kunnen zijn dat er aan de kant van de server iets is mis gaat met het herkennen van mijn account, wachtwoord of ip-adres?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Jeedepee Bekijk bericht
                              Geeft de server een 502 Authentication Failed bij overschrijden van quota?
                              dat geloof ik niet.
                              ben eerder dit jaar tegen het maximum aangelopen en heb toen geen fout 502 gezien.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X