Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kan niet verbinden met de WiFi van jullie nieuwe modems

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Kan niet verbinden met de WiFi van jullie nieuwe modems

Sinds ongeveer een maand of twee kan ik niet meer met sommige DELTA modems/routers verbinden. Dit geldt voor zowel DELTA WifiSpots als privénetwerken.
    Zo kan ik bijvoorbeeld geen verbinding krijgen als ik bij een bepaald pand in de Walstraat binnen ben (vlak naast de modem), maar zodra ik de deur uitga kan ik wel verbinding krijgen met dezelfde SSID (DELTA WifiSpots) ondanks dat dan de ontvangst zwakker is.
    Sinds een paar weken kan ik ook in Middelburg (Dampoort) niet meer met WifiSpots verbinden, maar wel nog met mijn oude netwerk.
    Ik vind het een beetje jammer dat ik nu dus niet overal meer in de Zeeuwse steden internet heb, alleen op bepaalde locaties dus.

Het gaat ergens tijdens de handshake mis. Meestal wordt het verbinden geannuleerd zonder foutmelding, maar als ik het maar vaak genoeg probeer dan krijg ik "Authenticatieprobleem" te zien. (https://i.imgur.com/3BfN8GI.png)
    Het certificaat/inloggegevens kloppen verder gewoon. Ik kan enkel niet met de nieuwe modems verbinden maar wel gewoon nog met de oude.

Ja het gaat om een paar jaar oude Android telefoon. Maar die is gewoon 802.11n-compatible en ik heb nog nooit verbindingsproblemen gehad.
    Zijn de nieuwe modems misschien niet meer 100% 802.11n-compatible?

Edit: Ik had dit mogelijk beter in het Wifi forum kunnen plaatsen, excuses.
    Laatst bewerkt door Rainbow_Muffin; 1 week geleden.
  • 6 Reacties

Ik vermoed dat het niet in 802.11n zit maar in de gebruikte encryptie. Je zegt dat het toestel een paar jaar oud is. Welke toestel heb je? En welke Android-versie draait deze?
    Alles vóór Android 5 is bij voorbaat kansloos, maar ik ben benieuwd wat je hebt...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      Alles vóór Android 5 is bij voorbaat kansloos, maar ik ben benieuwd wat je hebt...
      Ah dat is erg jammer. Het gaat om een Wolfgang AS45D1 met Android 4.2.2. Ik zal dus voor zolang dat mogelijk is maar bij de nieuwe modems uit de buurt moeten blijven.
      Enig idee over welke encryptie het over gaat?

Bedankt.

Reageer

In elk geval TLS 1.2. Dat wordt pas vanaf Android 5.0 ondersteund en op sommige 4.4.x telefoons.
        Er zullen ook websites zijn die het niet doen op je telefoon. In de loop van 2020 gaat Google (in elk geval in Chrome) stoppen met alles vóór TLS 1.2. De reden is dat die protocollen niet veilig meer zijn. Misschien wordt het toch tijd voor een nieuwe?

Reageer

Gebrek aan ondersteuning voor TLS 1.2 klopt wel ja, maar apart dat ik daardoor niet meer kan verbinden.
          Ik dacht dat bij WPA2-PSK over het algemeen AES-CCMP gebruikt voor de data laag (OSI 2), terwijl TLS op de transport laag zit (OSI 4).
          Zou ik dan niet op zijn minst een verbinding tot stand moeten kunnen brengen en lagere protocollen kunnen gebruiken zoals ICMP?
          Zou het anders misschien kunnen zijn dat de nieuwe routers WPA3, en dus AES-GCM encryptie gebruiken?

Ik heb al wel zitten overwegen om een andere telefoon te kopen, maar zal dit nog even achterwege moeten laten.

Reageer

Als je niet kunt authenticeren, krijg je ook geen verbinding.
            Kijk bijvoorbeeld eens naar https://www.forumstandaardisatie.nl/...pa2-enterprise

Reageer

Rainbow_Muffin Heb je inmiddels een wifi verbinding. Zo nee! Kun je mij dan een e-mail sturen met je klantgegevens en een korte omschrijving van de problemen die je ervaart? Dan kijk ik dit even voor je na. Je mag de e-mail richten aan forumbeheer@zeelandnet.nl
              Lach vandaag!
              Morgen is het nog erger!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X