Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Storing F@st modem 3890 v3

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Storing F@st modem 3890 v3

    We hebben sinds 2 maanden een nieuwe modem (F@st modem 3890 v3).
    Sindsdien hebben we last van dat het internet en telefoon er vaak uit ligt, dit is ook aan de lampjes van het modem te zien
    en de modem start vanzelf weer op dit alles duurt 5 tot 10 min. Dit gebeurd soms een aantal keren per dag en soms een hele dag niet.

    Een monteur heeft al nieuw modem geplaatst en de kabel nagekeken, dit werkt prima werd gezegd.
    Maar het probleem is er nog steeds. Volgens Delta zou het kunnen zijn dat onze routers storen op het nieuwe modem.
    We hebben een Apple TimeCapsule en een Asus ac66u staat in AP Mode

    Met het vorige modem hadden we nooit problemen.
    Kan net aan de routers liggen en/of hebben meer mensen problemen met het nieuwe modem?
    Laatst bewerkt door Timmermans; 6 Jul 2019, 10:24.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht
    Volgens Delta zou het kunnen zijn dat onze routers storen op het nieuwe modem.


    dat lijkt me wel heel sterk en daar geloof ik niks van.
    staat de TimeCapsule wel in bridge-mode ??

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
      [/SIZE]

      dat lijkt me wel heel sterk en daar geloof ik niks van.
      staat de TimeCapsule wel in bridge-mode ??
      De delta modem staat in bridge-mode

      Reageer


      • #4
        Kan je mij via de e-mail je klantnummer doorsturen met een korte omschrijving van het probleem. Dan kijk ik dit graag even verder voor je na. Je mag de e-mail richten aan [email protected]

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
          Kan je mij via de e-mail je klantnummer doorsturen met een korte omschrijving van het probleem. Dan kijk ik dit graag even verder voor je na. Je mag de e-mail richten aan [email protected]
          Beste Edwinb,

          Het probleem is bekend bij jullie de buitendienst en teletronika zijn er mee bezig die kunnen nog steeds niks vinden wel dat er een probleem is. Ik dacht misschien hebben meer mensen dit probleem of is er meer bekend over.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht

            De delta modem staat in bridge-mode
            Check even in je MijnDelta of dat ook werkelijk zo is (of sluit een notebook aan op een vrije poort van je Deltamodem om te checken). Mijn buurman had hetzelfde probleem (F@st modem stond na vervanging in de 'normale' mode en WiFi 2,4Gb en 5Gb stonden open).

            Voor degene(n) die nog een nieuw modem moeten krijgen:
            - Laat de monteur na installatie altijd testen of er verbinding is
            - Speedtest laten uitvoeren (3x achter elkaar) en check de bandbreedte
            https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid
            - In het geval van bridgemode, vraag hem/haar te checken of dat nog steeds het geval is.
            - Maak van tevoren genoeg werkruimte zodat monteur de muuraansluiting en modem goed kan vervangen.

            Ziggomonteurs hebben de neiging om bij binnenkomst te vertellen dat ze maar 19 minuten hebben voor de omwisseling, maar dat moet je gewoon negeren. Service gaat zeker verder dan een paar stekkers steken.
            Na installatie krijg je een survey/vragenlijst in te vullen (via email toegestuurd). Geef altijd oprecht de gang van zaken bij installatie; je helpt daar de alle gebruikers (en Delta) mee.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Jul 2019, 15:11.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
              [/SIZE]staat de TimeCapsule wel in bridge-mode ??
              Waarom?

              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht
                We hebben een Apple TimeCapsule en een Asus ac66u staat in AP Mode
                - Welke van de twee verzorgt DHCP (of beiden)?
                - Werk je met twee verschillende netwerken (dan ook op beiden DHCP aan)?
                - Zet NAT uit op de TimeCapsule en check dan opnieuw.
                - Heb je netwerkclients met een vast IP adres?

                Hoewel het wordt afgeraden kun je twee verschillende routers in het zelfde netwerk werken DHCP laten uitgeven.
                Zorg dan wel dat je de DHCP ranges niet laat overlappen.
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Jul 2019, 15:10.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Check even in je MijnDelta of dat ook werkelijk zo is (of sluit een notebook aan op een vrije poort van je Deltamodem om te checken). Mijn buurman had hetzelfde probleem (F@st modem stond in de 'gewone' mode en WiFi 2,4Gb en 5Gb stonden open).

                  Voor degene(n) die nog een nieuw modem moeten krijgen:
                  - Laat de monteur na installatie altijd testen of er verbinding is
                  - Speedtest laten uitvoeren (3x achter elkaar) en check de bandbreedte
                  https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid
                  - In het geval van bridgemode, vraag hem/haar te checken of dat nog steeds het geval is.
                  - Maak van tevoren genoeg werkruimte zodat monteur de muuraansluiting en modem goed kan vervangen.

                  Ziggomonteurs hebben de neiging om bij binnenkomst te vertellen dat ze maar 19 minuten hebben voor de omwisseling, maar dat moet je gewoon negeren. Service gaat zeker verder dan een paar stekkers steken.
                  Na installatie krijg je een survey/vragenlijst in te vullen (via email toegestuurd). Geef altijd oprecht de gang van zaken bij installatie; je helpt daar de alle gebruikers (en Delta) mee.
                  we hebben zelf de Delta modem in bridgemode gezet de klantenservice had de bridgemode weer uitgezet zonder te melden

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht
                    we hebben zelf de Delta modem in bridgemode gezet de klantenservice had de bridgemode weer uitgezet zonder te melden
                    O, dat is niet handig. Is het probleem daarmee opgelost?

                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      O, dat is niet handig. Is het probleem daarmee opgelost?
                      Dat was 4 weken geleden nog niet opgelost!

                      Reageer


                      • #12
                        Ik had hetzelfde probleem en heb mijn router juist uit bridge modus gehaald en 2 kabels getrokken in plaats van 1.
                        Daarna geen problemen meer gehad.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik heb hetzelfde probleem, modem in bridge mode, en soms meerdere keren per dag geen verbinding.
                          Na opnieuw opstarten van modem werkt het weer.
                          Ik heb hier met het oude modem nooit last van gehad.
                          Ik wil mijn eigen router blijven gebruiken omdat deze een veel beter WiFi netwerk heeft dan die van de modem zelf.

                          Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door marcoco Bekijk bericht
                            Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is?
                            stuur een email naar [email protected]
                            vermeld klantnummer en omschrijf de klacht.

                            Reageer


                            • #15
                              Top gaan we weer eerst telefoon er uit en dan het internet
                              zelfde tijd als gisteren

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X