Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foutmelding bij het versturen van een mailtje

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Foutmelding bij het versturen van een mailtje

    Ik heb sinds vorig week vrijdag een 2e laptop (Windows 10), op de oude staat nog (Windows 8.1).. Hier komt mijn vraag, als ik met de oude Laptop een mailtje verstuurde, krijg ik regelmatig de foutmelding: Er is iets fout gegaan probeer opnieuw.

    Nu heb ik zojuist geprobeerd om vanaf de nieuwe Laptop een mailtje te versturen en nu krijg ik ook weer de foutmelding: Er is iets fout gegaan probeer op opnieuw.

    Dus het ligt blijkbaar ook niet aan mijn laptop, waar komt deze foutmelding dan vandaan, vorig jaar hier al eens uitgebreid contact over gehad met Delta, maar daar kunnen ze de fout niet vinden???

    Mijn browser is Google Chrome.

  • #2
    Probeer eens mail te versturen met een Windows 10 Mail POP3 account ipv IMAP.

    Een account toevoegen > Geavanceerde configuratie > Internet-e-mail > Account type POP3
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door driepinter; 8 Jun 2019, 11:45.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Probeer eens mail te versturen met een Windows 10 Mail POP3 account ipv IMAP.
      Oppassen met deze actie: je loopt de kans dat je met POP3 je mailbox(en) naar lokaal verplaatst en daardoor naderhand je IMAP folders leeg zijn.
      Problemen met verzenden duidt vaak op een verkeerd ingesteld SMTP server adres - de server die jouw mailclient gebruikt om mail te versturen (check soort verbinding, poortnummer, gebruikersnaam en toegangscode etc).
      Het is ook mogelijk dat als je met IMAP op het ene notebook ben ingelogd, een tweede user login wordt geblokkeerd (komt niet vaak voor maar toch even checken).
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht

        Het is ook mogelijk dat als je met IMAP op het ene notebook ben ingelogd, een tweede user login wordt geblokkeerd (komt niet vaak voor maar toch even checken).
        Dat heeft in elk geval niets te maken met het verzenden. Daarvoor wordt SMTP gebruikt. Daarom heeft de tip van driepinter ook geen zin.
        Zoals Webkabouter schrijft: kijk de instellingen voor het verzenden eens na. Zie stap 10 en verder van de instructies (dat erboven staat dat deze voor smartphone en tablet zijn, kun je negeren).

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Adrie Mol Bekijk bericht
          Ik heb sinds vorig week vrijdag een 2e laptop (Windows 10), op de oude staat nog (Windows 8.1).. Hier komt mijn vraag, als ik met de oude Laptop een mailtje verstuurde, krijg ik regelmatig de foutmelding: Er is iets fout gegaan probeer opnieuw.

          Nu heb ik zojuist geprobeerd om vanaf de nieuwe Laptop een mailtje te versturen en nu krijg ik ook weer de foutmelding: Er is iets fout gegaan probeer op opnieuw.

          Dus het ligt blijkbaar ook niet aan mijn laptop, waar komt deze foutmelding dan vandaan, vorig jaar hier al eens uitgebreid contact over gehad met Delta, maar daar kunnen ze de fout niet vinden???

          Mijn browser is Google Chrome.
          Ervaar je op dit moment nog problemen?

          Kan je eens inloggen op de webmail van ZeelandNet en dan proberen een berichtje te versturen? Je kan de webmail benaderen via deze link.

          Ook verneem ik graag welk e-mail programma en versienummer je gebruikt.

          Reageer


          • #6
            kan je een printscreen van de foutmelding plaatsen

            Reageer


            • #7
              Bijgevoegde bestanden
              Laatst bewerkt door Adrie Mol; 5 Aug 2020, 18:13. Reden: Foto's vergeten!

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X