Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe stel ik e-mail in op mijn smartphone of tablet?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe stel ik e-mail in op mijn smartphone of tablet?

    Je e-mail instellen kan tegenwoordig een hele uitdaging zijn met alle verschillende apparaten. Hieronder vind je instructies voor de meest voorkomende apparaten.

    1. Start op je smartphone of tablet de wizard om een nieuw e-mailaccount toe te voegen
    2. Geef je e-mailadres en wachtwoord op zodra hier om gevraagd wordt bij het instellen van het account op je smartphone
    3. Kies vervolgens voor het handmatig instellen van het e-mailaccount
    4. Kies als type account voor IMAP
    5. Gebruikersnaam staat waarschijnlijk al ingevuld, dit is het deel van je e-mailadres voor het @-teken
    6. Wachtwoord staat ook al ingesteld, zo niet vul deze dan alsnog in
    7. Vul bij IMAP-server in: mail.zeelandnet.nl
    8. Kies als beveiligingstype voor SSL
    9. De poort staat na het kiezen voor SSL ingesteld op 993, zo niet wijzig deze dan naar 993
    Nu worden de instellingen voor de inkomende server gecontroleerd. Als deze goed zijn, kun je verder met het instellen van de instellingen voor de uitgaande server.

    10. Vul bij SMTP-server in: mail.zeelandnet.nl
    11. Kies als beveiligingstype voor SSL
    12. De poort staat na het kiezen voor SSL ingesteld op 465, zo niet wijzig deze dan naar 465
    Nu worden de instellingen voor de uitgaande server gecontroleerd. Als deze goed zijn, kun je opgeven hoe vaak er gecontroleerd moet worden op nieuwe e-mail.

    13. Optioneel kan het voorkomen dat er wordt gevraagd om het account een naam te geven.
    14. Geef de afzendernaam op welke getoond moet worden bij verzonden berichten. Hier vul je normaliter je eigen naam in.
    15. Je e-mailaccount is nu ingesteld.

    LET OP:
    Als je via je smartphone of tablet een e-mail verwijdert, wordt deze op de e-mailserver direct verwijderd. De verwijderde e-mail is dan niet meer door je computer binnen te halen.
    Als je via je smartphone of tablet een e-mail verstuurt, wordt deze gesynchroniseerd met de map 'verzonden' op uw computer.

    Bekijk ook onze instructiefilmpjes voor het instellen van e-mail op uw toestel.
    Filmpje e-mail instellen op Android


    Filmpje e-mail instellen op iPhone en iPad

  • #2
    Hallo Marco,

    Ik heb alle stappen geheel volgens jouw instructie gevolgd maar kan nog steeds geen e-mail versturen vanaf mijn iPhone 5. Het bericht blijft bij "uitgaand" staan. Heb jij nog suggesties?
    Mvg, Cor Weijers

    Reageer


    • #3
      Maak het jezelf niet nodeloss ingewikkeld: via de Play Store download en installeer je "myMail", en vanaf dat moment heb je een app op je mobieltje waarmee je AL (!!!!) je emailaccounts kunt beheren! Geweldige app!

      Reageer


      • #4
        myMail verplaatst het probleem naar de server van een bedrijf met Russiche wortels, dat je eerst jouw inloggegevens moet geven.

        Marco, kan je aangeven hoe de SMTP server van ZeelandNet omgaat met het aannemen van berichten van buiten het eigen netwerk? Kan deze via SSL een geauthenticeerde verbinding accepteren (oftewel je logt in met je ZeelandNet account bij het verzenden)?

        Reageer


        • #5
          Ik gebruik mijn zeelandnet mail niet op mijn telefoon of tablet, daar doe ik alles met Gmail, dat voorkomt dat alles wordt gedownload. Handiger want dan blijft je mail zichtbaar op al je apparaten.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            myMail verplaatst het probleem naar de server van een bedrijf met Russiche wortels, dat je eerst jouw inloggegevens moet geven.

            Marco, kan je aangeven hoe de SMTP server van ZeelandNet omgaat met het aannemen van berichten van buiten het eigen netwerk? Kan deze via SSL een geauthenticeerde verbinding accepteren (oftewel je logt in met je ZeelandNet account bij het verzenden)?
            Hoi GoeRoe,

            SMTP authenticatie over SSL zou gewoon moeten werken. Zo staat het op mijn iPhone ook ingesteld en dat werkt prima.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door huibenghis
              Maak het jezelf niet nodeloss ingewikkeld: via de Play Store download en installeer je "myMail", en vanaf dat moment heb je een app op je mobieltje waarmee je AL (!!!!) je emailaccounts kunt beheren! Geweldige app!
              Dat heb ik gedaan maar ik kan nergens een knopje vinden voor vernieuwen. Het is me nu erg onduidelijk hoe vaak er op emails gecontroleerd wordt of waar ik dat kan instellen.

              Reageer


              • #8
                Hallo Marco.
                Moet het altijd een imap zijn want ik kreeg de tip om een pop3 te doen omdat op mijn Samsung tablet emails na een paar dagen automatisch verwijderd worden. Dit was erg vervelend toen we op vakantie waren en daar heb ik juist de tablets voor aangeschaft. Samsung heeft al 2 keer in de tablets rondgesnuffeld maar kan het niet veranderen. Volgens hun mist er eigenlijk een regel in de instellingen waar staat dat gelezen emails niet verwijderd mogen worden.

                Reageer


                • #9
                  Robert, met imap zullen er nooit berichten verwijderd worden na een paar dagen. Maar, ik raad je aan om via 'stel een vraag' je eigen topic te openen.

                  Reageer


                  • #10
                    Jammer dat het filmpje van de installatie op IPhone niet laat zien dat je je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen indien je buiten je Zeelandnet-wifi via je abonnement of andere wifi mails wenst te verzenden. Ook bij de klantenservice werd me dit niet verteld en werd er gezegd dat er vast een instelling op mijn toestel niet goed stond en ik dus maar met mijn iPhone terug moest naar de winkel. Ben blij dat ik toch nog wat verder gezocht heb op internet en dit me een rit van 40 km enkele reis heeft bespaard. Wellicht handig om dit toch aan te dragen als mensen problemen hebben met versturen van mails....

                    Reageer


                    • #11
                      Sterker nog, als ik mn login/wachtwoord invoer bij de uitgaande server krijg ik een foutmeling op mn iDevices. Dus als Peeman kan vertellen wat de exacte instellingen zij. Hoor ik het graag. Alleen op mn eigen wifi kan ik wel verzenden. Elders niet.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door WvdW
                        Sterker nog, als ik mn login/wachtwoord invoer bij de uitgaande server krijg ik een foutmeling op mn iDevices. Dus als Peeman kan vertellen wat de exacte instellingen zij. Hoor ik het graag. Alleen op mn eigen wifi kan ik wel verzenden. Elders niet.
                        Bij mij werkte het om bij de server uitgaande post de volgende gegevens in te vullen:
                        mail.zeelandnet.nl

                        Gebruikersnaam invullen
                        Wachtwoord invullen
                        Gebruik SSL aanzetten
                        Identiteitscontrole op wachtwoord zetten
                        Serverpoort staat op 465

                        Reageer


                        • #13
                          Bij mij werkte het om bij de server uitgaande post de volgende gegevens in te vullen:
                          mail.zeelandnet.nl

                          Gebruik SSL aanzetten

                          en verder niets,
                          dus geen gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld.

                          de verdere instellingen zijn automatisch ingevuld.
                          er wordt dus geen identiteitscontrole met een wachtwoord gebruikt.
                          de gekozen poort is 25.

                          Reageer


                          • #14
                            En als jullie een dat account toevoegden, was dat een outlook.com account of "anders"? Daar vraagt iOs namelijk als eerste om als je een account toevoegd. Misschien dat dat iets uitmaakt?

                            Reageer


                            • #15
                              Wil totaal niet lukken. Ik kan via 4G dus niks versturen. Foutmelding omtrent wachtwoord /gebruikersnaam smtp krijg ik. Heb vanalles geprobeerd: met @zeelandnet.nl en zonder. Ik neem aan dat het gewoon het wachtwoord is van je account?

                              Heb accounts al helemaal verwijderd. Opnieuw geprobeerd. Met 465, met 25, met en zonder wachtwoordbeveiliging, ssl aan/uit. Het helpt geen fl......uit.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X