Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ip 6 snelheid !

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ip 6 snelheid !

    Ik was benieuwd of iemand weet / delta het antwoord heeft waarom ip 6 snelheid een stuk lager ligt als ip 4 !

    Wanneer ik mijn router instel op ip 6 en al mijn overige instelling daar op aanpas, dus volledig ip 6 ben , dan zak ik ongeveer 10 15 mbps .

    Dat is niet wereld schokkend maar toch was benieuwd waar dat aan ligt , ook mijn ping is wat trager.

    Ip 4

    410 down 25 up 8 ms ping

    Ip 6

    390 down 25 up 10 ms ping

    Het schommelt wel een beetje maar dit is wat ik regelmatig haal via speedtest.net.

    Dus ben wel benieuwd waar dat aanligt , iemand een idee !?
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Dominique Bekijk bericht

    Het schommelt wel een beetje maar dit is wat ik regelmatig haal via speedtest.net.

    Dus ben wel benieuwd waar dat aanligt , iemand een idee !?
    geruime tijd geleden zijn hier hele discussies over gevoerd.
    toen was the IPv6-snelheid, vooral bij oudere apparatuur, veelal niet meer dan de helft van IPv4

    Reageer


    • #3
      fred44nl bedankt voor je reactie,

      Ik denk niet echt dat het bij mijn aan de apparatuur zou liggen. Of bedoel je aan de kant van delta !

      Daarnaast weet ik ook niet of dat echt of daar de snelheid verschil in moet zoeken, denk eerder aan de instellingen van delta misschien . Maar dat zijn mijn gedachtes ! Ook niet altijd goed !
      Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

      Reageer


      • #4
        IPv6 is iets langzamer maar dat is mariginaal.

        (Getest onder FRITZ!OS 07.01)
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door driepinter; 12 May 2019, 10:28.

        Reageer


        • #5
          driepinter bedankt voor de site ,

          Heb hem ook even snel geprobeerd, via mijn gsm

          Maar het verschil is wel iets groter

          Bijgevoegde bestanden
          Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Daar heb je ook gelijk in fred44nl , maar heb me zelf een klein beetje in de ipv6 verdiept ( hobby) en kon hier niet echt een verklaring voor vinden.

              Behalve dat de instellingen/ afstellingen bij de provider in optimaal staan !

              Nogmaals dat is mijn gedachte kan er ook helemaal naast zitten, misschien hoort het gewoon zo, of ligt het wel bij mijn geen idee !
              Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Dominique Bekijk bericht
                Daar heb je ook gelijk in fred44nl , maar heb me zelf een klein beetje in de ipv6 verdiept ( hobby) en kon hier niet echt een verklaring voor vinden.

                Behalve dat de instellingen/ afstellingen bij de provider in optimaal staan !

                Nogmaals dat is mijn gedachte kan er ook helemaal naast zitten, misschien hoort het gewoon zo, of ligt het wel bij mijn geen idee !
                Beetje meer verdiepen nog

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Dominique Bekijk bericht
                  Ik was benieuwd of iemand weet / delta het antwoord heeft waarom ip 6 snelheid een stuk lager ligt als ip 4 !
                  ...
                  Dat is niet wereld schokkend maar toch was benieuwd waar dat aan ligt , ook mijn ping is wat trager.
                  (1) De betekenis van deze Engelse term is 'gelijke naar gelijke'. Peer-to-peer (afgekort 'p2p') wordt meestal gebruikt voor een netwerk van pc's die op het wereldwijde web zijn aangesloten. Tussen de PC's in dit netwerk wordt data uitgewisseld.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 May 2019, 14:53.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Webkabouter
                    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      (1) De betekenis van deze Engelse term is 'gelijke naar gelijke'. Peer-to-peer (afgekort 'p2p') wordt meestal gebruikt voor een netwerk van pc's die op het wereldwijde web zijn aangesloten. Tussen de PC's in dit netwerk wordt data uitgewisseld.
                      Nou nou, hier staat me toch een hoop onzin bij elkaar geschreven zeg.

                      Dat latency verhaal is onzin. Over internet dat "op een heel andere manier gebruikt" zou worden, ook onzin. Voor een netwerkprotocol maakt het geen zak uit waar internet voor wordt gebruikt. De techniek is hetzelfde.

                      Converteren? Ook onzin. Je gebruikt IPv4 of 6 en de ene wordt niet "geconverteerd" naar de andere.

                      Je hebt wel meer overhead omdat IPv6 pakketjes groter zijn dan IPv4 pakketjes.

                      Oh, dat peer to peer? Ook onzin. Peer to peer is uitwisseling tussen 2 PC's, en niet voor "een netwerk van PC's".

                      Reageer


                      • #12
                        Vrieskist vertel jij dan hoe het wel zit en hoe het kan !?
                        Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                        Reageer


                        • #13
                          Je had je toch verdiept? Dan kun je het zelf zo vinden hoor

                          Reageer


                          • #14
                            Koeba je hoeft niet gelijk zo vijandig tedoen ! Ik ben / was me er in aan het verdiepen , maar kwam er niet helemaal achter waarom dit zo is !?

                            Vandaar dat ik het hier vraag ?

                            Het is een vrij forum je hoeft niet te reageren koeba , maar als jij het weet want daar komt het op neer ! Waarom ipv6 trager is zou jij dat met ons willen delen !?
                            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                            Reageer


                            • #15
                              Elke ISP gebruikt dual stack om zowel via IPv4 als IPv6 (tegelijkertijd) verbinding te kunnen maken. Delta zou dat dus ook moeten kunnen
                              Feit blijft dat IPv6 trager is dan IPv4. Daarintegen heeft IPv6 een aantal voordelen die IPv4 weer niet heeft.

                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X