Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi 2,4 gHz valt weg, is niet meer te zien in mijn overzicht.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi 2,4 gHz valt weg, is niet meer te zien in mijn overzicht.

    Ik heb twee wifi netwerken waarvan het 2,4 gHz netwerk regelmatig wegvalt in mijn overzicht. Het gevolg is dat mijn fifthplay gateway geen internetverbinding meer heeft. Als ik inlog op het ip adres van mijn router en desbetreffend netwerk uitschakel en daarna weer inschakel is het weer terug te zien.
    De gateway maakt dan weer contact en werkt ook weer naar behoren.
    Weet iemand hoe het komt dat het netwerk uitvalt?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door wsuurland Bekijk bericht
    Weet iemand hoe het komt dat het netwerk uitvalt?
    nee, dat niet.
    maar je kunt proberen om het modem volledig te resetten, door het kleine resetknopje aan de achterzijde geruime tijd ingedrukt te houden.
    je moet dan wel alle instellingen weer invoeren.

    Reageer


    • #3

      wsuurland Ik lees hier de laatste weken veel over dit probleem. Misschien dat de klantenservice je kan helpen ([email protected])

      Reageer


      • #4
        Ik ga een en ander proberen. Bedankt voor de suggesties.
        Als ik de oplossing heb horen jullie het.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door wsuurland Bekijk bericht
          De gateway maakt dan weer contact en werkt ook weer naar behoren.Weet iemand hoe het komt dat het netwerk uitvalt?
          Wellicht een optie:
          Woon je in een rijtjeshuis? Neem aan dat 5Ghz zonder problemen werkt - probeer eens een ander kanaal in de 2,4 Ghz frequentie range. Het is nl mogelijk dat er op je huidige kanaal nogal veel verkeer plaatsvindt. Het is ook mogelijk dat je onlangs iets hebt geinstalleerd dat je 2,4 Ghz (kanaal) in de weg zit/verdringt.
          Ik heb op mijn smart phone de app Fing geinstalleerd; daarmee kun je pingtijden binnen je WiFi netwerk meten.

          Mbt resetten: maak eerst een backup van je configuratie en zet die terug die nadat je het modem hebt gereset.
          Houd er rekening mee dat als het probleem wordt veroorzaakt zoals hierboven beschreven, je weer de kans loopt om in het drukkere verkeer terecht te komen en je alsnog een ander kanaal in je 2,4Ghz range te moeten kiezen.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Gevonden: hier op het forum wordt over vergelijkbare problemen gesproken.

            Reageer


            • #7
              wsuurland stuur even een e-mail naar [email protected] met je klantgegevens en een korte omschrijving van de problemen die je ervaart. Dan kijk ik dit even verder voor je na.

              Reageer


              • #8
                Ik heb inmiddels een ander kanaal ingesteld. Lijkt te werken.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X