Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Het nieuwe Sagemcom modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Het nieuwe Sagemcom modem

    Laatst bewerkt door vaisonne; 19 Jan 2019, 20:14.

  • #2
    waarom zou de DHCP lease time langer moeten ??
    het vernieuwen van die lease gaat ongemerkt en heeft verder geen invloed op de internet verbinding.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Over dit modem ook een vraag. Ik heb 'm ook een week en wil nu het bereik van de dynamische DHCP adressen wat beperken en daarna enkele statische adressen toevoegen. Dat doe je op het tabblad [My Homebox] [ LAN & DHCP]. en dan IPv4 Pool End aan te passen.
        De wijzigingen worden echter niet overgenomen. Ook hier werkt de Aply knop niet... Kun je die adresreeks wel aanpassen bij het Sagecom moden?
        Laatst bewerkt door j.c.bosland; 20 Jan 2019, 18:00.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door j.c.bosland Bekijk bericht
          Over dit modem ook een vraag. Ik heb 'm ook een week en wil nu het bereik van de dynamische DHCP adressen wat beperken en daarna enkele statische adressen toevoegen. Dat doe je op het tabblad [My Homebox] [ LAN & DHCP]. en dan IPv4 Pool End aan te passen.
          De wijzigingen worden echter niet overgenomen. Ook hier werkt de Aply knop niet... Kun je die adresreeks wel aanpassen bij het Sagecom moden?
          Wat is het standaard bereik van de DHCP server in dit modem ??

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door j.c.bosland Bekijk bericht
            Over dit modem ook een vraag. Ik heb 'm ook een week en wil nu het bereik van de dynamische DHCP adressen wat beperken en daarna enkele statische adressen toevoegen. Dat doe je op het tabblad [My Homebox] [ LAN & DHCP]. en dan IPv4 Pool End aan te passen.
            De wijzigingen worden echter niet overgenomen. Ook hier werkt de Aply knop niet... Kun je die adresreeks wel aanpassen bij het Sagecom moden?
            Ik heb hetzelfde probleem met het instellen van een statisch ip adres, apply doet niets.

            Reageer


            • #7
              Ik had het modem graag getest, maar kan nu alleen suggereren om het in een andere browser te proberen dan jullie nu hebben gedaan. Een leasetijd van een uur vind ik erg kort, die gebruik ik normaal alleen voor openbare WiFi-spots. Er zijn apparaten die elke keer dat de lease verloopt even haperen en dat wil je niet in je thuisnetwerk...

              vaisonne kun je een ip-reservering instellen voor je NAS?

              Reageer


              • #8
                Goedendag,

                Is er inmiddels al een oplossing voor de leasetime/instellen DHCP en de Apply-knop?

                Groeten

                Reageer


                • #9
                  Wanneer ik inlog op het modem, dan staat er onder My Homebox/LAN & DHCP de optie om de IPv4 Lease Time aan te passen. Bij mij geeft deze ook aan op 1 uur te staan, maar toch zitten er apparaten in mijn netwerk waarbij het pas na 13 uur verloopt.

                  Voor de apply knop ga ik kijken wat ik kan achterhalen, want hij lijkt idd niet te werken.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door vaisonne Bekijk bericht
                    de leasetime bij DHCP staat op 1 uur en is met geen mogelijkheid op 23 uur te krijgen. De Applyknop werkt niet. Is dit herkenbaar voor de techneuten in dit forum??
                    Dit probleem schijnt bekend te zijn bij Sagem. Zou met de eerstkomende firmware upgrade verholpen moeten worden.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Dit probleem schijnt bekend te zijn bij Sagem. Zou met de eerstkomende firmware upgrade verholpen moeten worden.
                      Klopt. Er moeten nog een paar laatste bugs uit de update gehaald worden en dan zal deze beschikbaar komen.

                      Helaas weet ik alleen niet wanneer dat precies zal zijn.

                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

                        Klopt. Er moeten nog een paar laatste bugs uit de update gehaald worden en dan zal deze beschikbaar komen.

                        Helaas weet ik alleen niet wanneer dat precies zal zijn.
                        Volgens een medewerker van de tweedelijns gaan deze opties nooit werken..
                        Ze zouden expres door Delta zijn uitgezet omdat hiervoor geen ondersteuning is te geven.

                        Als dit daadwerkelijk zo is, baal ik er echt van. Mensen met wat meer verstand van zaken zouden deze opties dus eigenlijk nooit kunnen wijzigen. Vergeleken met het EPC3940 model van Cisco zijn de opties van het Sagemcom modem veel uitgebreider.

                        Laten we hopen dat het een bug is en dat deze er zo snel mogelijk uitgehaald gaat worden...

                        Reageer


                        • #13
                          'Mensen met wat meer verstand' ?
                          Die bridgen toch?
                          Of: https://tweakers.net/nieuws/140463/a...-dit-jaar.html

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                            Volgens een medewerker van de tweedelijns gaan deze opties nooit werken..
                            In dat geval de betreffende NAS een vast IP adres toewijzen (buiten de range van DHCP). Dan ben je er ook...

                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              'Mensen met wat meer verstand' ?
                              Die bridgen toch?
                              Of: https://tweakers.net/nieuws/140463/a...-dit-jaar.html
                              Dat hoeft niet zo te zijn. Er zijn mensen die 1 apparaat willen gebruiken om de ruimte en het overzicht te behouden.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X