Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Het nieuwe Sagemcom modem

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Het nieuwe Sagemcom modem

dit nieuwe modem hebben we sinds vorige week in gebruik. Het werkt als een tierelier!
    Toch één klein minpuntje...de leasetime bij DHCP staat op 1 uur en is met geen mogelijkheid op 23 uur te krijgen. De Applyknop werkt niet. Is dit herkenbaar voor de techneuten in dit forum??
    Laatst bewerkt door vaisonne; 4 weken geleden.
  • 6 Reacties

waarom zou de DHCP lease time langer moeten ??
    het vernieuwen van die lease gaat ongemerkt en heeft verder geen invloed op de internet verbinding.

Reageer

Ik weet (nog) niet of deze korte tijd invloed heeft op mn NAS. “Normaal” gesproken staan modems op 23 uur, althans de eerdere versies.

Reageer

Over dit modem ook een vraag. Ik heb 'm ook een week en wil nu het bereik van de dynamische DHCP adressen wat beperken en daarna enkele statische adressen toevoegen. Dat doe je op het tabblad [My Homebox] [ LAN & DHCP]. en dan IPv4 Pool End aan te passen.
        De wijzigingen worden echter niet overgenomen. Ook hier werkt de Aply knop niet... Kun je die adresreeks wel aanpassen bij het Sagecom moden?
        Laatst bewerkt door j.c.bosland; 4 weken geleden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door j.c.bosland Bekijk bericht
          Over dit modem ook een vraag. Ik heb 'm ook een week en wil nu het bereik van de dynamische DHCP adressen wat beperken en daarna enkele statische adressen toevoegen. Dat doe je op het tabblad [My Homebox] [ LAN & DHCP]. en dan IPv4 Pool End aan te passen.
          De wijzigingen worden echter niet overgenomen. Ook hier werkt de Aply knop niet... Kun je die adresreeks wel aanpassen bij het Sagecom moden?
          Wat is het standaard bereik van de DHCP server in dit modem ??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door j.c.bosland Bekijk bericht
            Ik heb hetzelfde probleem met het instellen van een statisch ip adres, apply doet niets.

Reageer

Ik had het modem graag getest, maar kan nu alleen suggereren om het in een andere browser te proberen dan jullie nu hebben gedaan. Een leasetijd van een uur vind ik erg kort, die gebruik ik normaal alleen voor openbare WiFi-spots. Er zijn apparaten die elke keer dat de lease verloopt even haperen en dat wil je niet in je thuisnetwerk...

vaisonne kun je een ip-reservering instellen voor je NAS?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X