Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Huawei B2338-168 modem - ip forward naar camera systeem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Huawei B2338-168 modem - ip forward naar camera systeem

    Ik heb internet in de polder van Delta. Daar zit een Huawei B2338-168 modem achter waarmee ik een port forward heb ingesteld naar mijn camera systeem. Ik kan het systeem echter niet benaderen. Dat zou toch wel moeten kunnen met dit systeem?

    Groeten, Peter

  • #2
    Peter, hoe heb je de port forward ingesteld? Heb je ook een DHCP-reservering/vast IP-adres ingesteld voor je camera, oftewel krijgt deze elke keer hetzelfde ip-adres?
    En wat bedoel je met 'ik kan het systeem niet benaderen', hoe heb je het getest?

    Reageer


    • #3
      Hallo GoeRoe,
      ik heb de port forwards ingesteld voor poorten 8000, 554, en 80. Het camerasysteem heeft een vast ip adres (192.168.1.163) alhoewel ik dat nog niet gereserveerd heb. (zal ik wel nog proberen) Tijdens het testen was het ip in ieder geval constant. Als ik van binnen het netwerk connect heb ik gewoon verbinding en beeld. Zodra ik van buitenaf probeer krijg ik simpelweg geen connectie. Na wat zoeken kwam ik deze tegen wat bevestigd dat er niets openstaat. https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/. Als ik zo wat meer erover lees lijkt het wel alsof je met zo'n 4G verbinding (dat is het toch eigenlijk, internet in de polder?) niet een echt benaderbaar ip adres krijgt.

      Mocht je nog tips hebben hoor ik het graag. Bedankt voor je reactie!



      Reageer


      • #4
        Update: Inmiddels verbinding kunnen maken! Externe IP adres was wel al gewijzigd helaas dus daar moet ik nu even achteraan. Bedankt voor het meedenken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Peter Bolleman Bekijk bericht
          Update: Inmiddels verbinding kunnen maken! Externe IP adres was wel al gewijzigd helaas dus daar moet ik nu even achteraan. Bedankt voor het meedenken.
          En wat was de oplossing

          Ik probeer een kennis van mij te helpen met exact hetzelfde probleem: na installatie van Inter in de Polder is het camerasysteem niet meer via zijn mobiel (van buitenaf) te benaderen.
          Binnen het eigene netwerk geen probleem om het systeem te benaderen.
          Camerasysteem heeft een vast IP adres en internet via de polder gelijk zelfde Huawei modem/router.
          Delta zegt dat gebruiker moet overstappen van particulier naar zakelijk om het te laten werken (inrichten vast IP adres) de leverancier van het camerasysteem zegt dat de besturing van het camerasysteem vervangen moet worden... absurt en volgens mij geldklopperij!!
          Hiervoor was de beste man in beztig van ADSL KPN met snelheden van 2.4 Mbps, heeft nu wel 50 Mbps

          Alvast bedankt!

          Reageer


          • #6
            Jammer dat hiervan online geen handleiding (Huawei B2338-168) is terug te vinden op

            Gebruiksaanwijzing Greenet Modem (klanten in Zeeland)

            In deze handleiding staat op pagina 70-72 een stukje over port-forwarding, tesamen met Dynamic DNS op pagina 64.
            Laatst bewerkt door driepinter; 19 Apr 2019, 11:33.

            Reageer


            • #7
              driepinter De handleiding is terug te vinden via deze link.

              Ik heb een verzoek gedaan deze toe te voegen aan de pagina met modemhandleidingen.

              Reageer


              • #8
                Ik ga er dinsdag mee aan de slag dankjewel alvast!

                Reageer


                • #9
                  Vandaag aan het stoeien geweest, maar nog steeds niet het gewenste resultaat.
                  Benaderen videosysteem intern netwerk geen probleem, benaderen van buitenaf geeft geen connectie.
                  Het camersysteem ziet wel verbinding, de voorgenoemde link geeft aan dat poort 8080 dicht is, maar dat poort 554 open staat.
                  Port forwarding ingesteld op 8080 en 554 poort van IPadres, DHCP Ipadres gereserveerd voor camerasysteem, DDNS ingesteld op het camerasysteem, DMZ voor IP adres aangezet.
                  Moet ik nu nog een DDNS invullen in de router/gateway?

                  Reageer


                  • #10
                    Ik zou de voorkeur geven aan DDNS op de router/gateway in te schakelen, dan is deze gemakkelijker vindbaar.

                    Maar je extern ip adres kun je natuurlijk ook altijd controleren met :



                    https://watismijnip.nl/

                    In ieder geval moet het eerst werken op basis van (extern) ip-adres voordat DDNS in beeld komt.


                    Misschien is poort 8080 al reeds in gebruik voor iets anders bv. het modem zelf en weigert hij daarom dienst.
                    Laatst bewerkt door driepinter; 29 Apr 2019, 08:38.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X