Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Huawei B2338-168 modem - ip forward naar camera systeem

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Huawei B2338-168 modem - ip forward naar camera systeem

Ik heb internet in de polder van Delta. Daar zit een Huawei B2338-168 modem achter waarmee ik een port forward heb ingesteld naar mijn camera systeem. Ik kan het systeem echter niet benaderen. Dat zou toch wel moeten kunnen met dit systeem?

Groeten, Peter
  • 3 Reacties

Peter, hoe heb je de port forward ingesteld? Heb je ook een DHCP-reservering/vast IP-adres ingesteld voor je camera, oftewel krijgt deze elke keer hetzelfde ip-adres?
    En wat bedoel je met 'ik kan het systeem niet benaderen', hoe heb je het getest?

Reageer

Hallo GoeRoe,
      ik heb de port forwards ingesteld voor poorten 8000, 554, en 80. Het camerasysteem heeft een vast ip adres (192.168.1.163) alhoewel ik dat nog niet gereserveerd heb. (zal ik wel nog proberen) Tijdens het testen was het ip in ieder geval constant. Als ik van binnen het netwerk connect heb ik gewoon verbinding en beeld. Zodra ik van buitenaf probeer krijg ik simpelweg geen connectie. Na wat zoeken kwam ik deze tegen wat bevestigd dat er niets openstaat. https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/. Als ik zo wat meer erover lees lijkt het wel alsof je met zo'n 4G verbinding (dat is het toch eigenlijk, internet in de polder?) niet een echt benaderbaar ip adres krijgt.

Mocht je nog tips hebben hoor ik het graag. Bedankt voor je reactie!

Reageer

Update: Inmiddels verbinding kunnen maken! Externe IP adres was wel al gewijzigd helaas dus daar moet ik nu even achteraan. Bedankt voor het meedenken.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
        X