Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuwe modem, ontvang geen mail meer op mijn NAS-domein

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Kun je je oude ip-adres op de een of andere manier terugkrijgen?

    Reageer


    • #17
      Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...ailserver-4283 maar krijg het ook niet voor elkaar om te versturen. Ik heb geen domein o.i.d. dus als het ooit werkt laat dat dan ff weten

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door jpnaomi
        Kun je je oude ip-adres op de een of andere manier terugkrijgen?
        Nee. Je zult iets moeten doen met dynamische DNS. Synology heeft daar zelf een oplossing voor. Als je die hostnaam in je MX record opneemt moet het weer werken.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door jpnaomi
          Nas heeft helaas geen terminal app ook niet in de synology repository. Er was er ooit 1 in de community, maar die werkt niet op het meest recente OS.
          Beetje late reactie, maar je kunt gewoon via ssh inloggen op je Synology, met bijvoorbeeld PuTTY. Vandaar kun je de ping uitvoeren die Fred voorstelde.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            Oorspronkelijk gepost door jpnaomi
            Nas heeft helaas geen terminal app ook niet in de synology repository. Er was er ooit 1 in de community, maar die werkt niet op het meest recente OS.
            Beetje late reactie, maar je kunt gewoon via ssh inloggen op je Synology, met bijvoorbeeld PuTTY. Vandaar kun je de ping uitvoeren die Fred voorstelde.
            Geen putty voor mac, maar via termius ingelogd. helaas geeft deze app "ping: socket: Operation not permitted"
            Ik moet waarschijnlijk eerst wat anders doen? Sorry geen ervaring met terminal...

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
              Oorspronkelijk gepost door jpnaomi
              Kun je je oude ip-adres op de een of andere manier terugkrijgen?
              Nee. Je zult iets moeten doen met dynamische DNS. Synology heeft daar zelf een oplossing voor. Als je die hostnaam in je MX record opneemt moet het weer werken.
              Helaas, hostnet wordt niet ondersteund door synology of andersom...

              Reageer


              • #22

                Reageer


                • #23
                  Oeps, ik zie dat ik het verkeerde bericht als antwoord heb gemarkeerd... Nou ja. Het staat ertussen he!

                  Reageer


                  • #24
                    Als je op je Mac de Terminal app opent, moet je eerst 'ssh jouwusername@DIskStation' of hoe je hem genoemd hebt, intikken. Dan inloggen met je account. Je zou dan gewoon moeten kunnen pingen. Lukt dat niet, dan kun je proberen om als 'admin' in te loggen in plaats van als 'jouwusername'.

                    'hostnet wordt niet ondersteund door synlogy' dan begrijp ik niet hoe je het werkend hebt gemaakt? Je kunt niet eens mail afleveren op een ip-adres via Hostnet, daar heb je een hostnaam voor nodig.

                    Dit zijn grofweg de stappen:

                    1. Je hebt een IP-adres dat regelmatig kan wijzigen. Hoeft niet, maar kan wel gebeuren.
                    2. Dat koppel je aan een vaste hostnaam. Dat doe je met bijvoorbeeld de Synology DDNS dienst, zodat je 'jpnaomi.synology.me' krijgt of iets dergelijks.
                    3. Bij Hostnet in de DNS-instellingen zoek je het MX-record op. Daar zet je de bij 2 aangemaakte hostnaam in.

                    Mooi dat het is opgelost maar dit wilde ik nog even kwijt

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X