Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuwe modem, ontvang geen mail meer op mijn NAS-domein

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nieuwe modem, ontvang geen mail meer op mijn NAS-domein


  • #2
    Heb je een nieuw IP adres gehad nu je een ander modem hebt?

    Reageer


    • #3
      Nee, die had ik al gecontroleerd

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          De nieuwe modem is een met draadloos netwerk, dat ik heb laten uitstaan. Mijn oude router (cisco) blijft de bron voor mijn wireless Lan. Mijn Synology NAS (DS216) is gekoppeld aan mijn router. Router via een draad aan mijn nieuwe modem. IP-adres is gelijk gebleven, dus in principe zou de routing moeten blijven werken, dacht ik. DNS wordt gehost door Hostnet.
          Is dat voldoende?

          Reageer


          • #6
            je hebt een nieuw modem met draadloos internet en dat heb je uitgezet.
            maar staat de router van de nieuwe modem ook uit ??
            als dat niet zo is, dan heb je wellicht 2 routers achter elkaar en dat werkt zelden goed.
            tenzij dat je jouw eigen router niet meer als router gebruikt, maar als access-point.
            dat betekent dat de router-functie van jouw eigen router is uitgezet.

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ok dat zal hem inderdaad zijn, ben erin geraakt en zie inderdaad allerlei instellingen. Mijn lokale router-adres is 192.168.0.1
                  DHCP server staat aan, net als op de nieuwe modem. Dat vinden ze vast niet leuk ?

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Ok gewijzigd, de router zat al op poort 1.
                      Maar helaas werkt het nog niet. Het wordt wel steeds vreemder
                      Ik kan wel versturen, maar niet ontvangen.

                      Reageer


                      • #12
                        dat is een kwestie van de juiste email-instellingen.
                        open es een terminal venster op de NAS en zet daarin "ping www.yahoo.com" (zonder quotes)
                        als dat werkt, dan is het netwerk in ieder geval in orde.

                        Reageer


                        • #13
                          Nas heeft helaas geen terminal app ook niet in de synology repository. Er was er ooit 1 in de community, maar die werkt niet op het meest recente OS.

                          Reageer


                          • #14
                            Je moet na het instellen van bridge mode, zowel het modem als je router opnieuw starten. Het interne ip-adres van het modem verandert dan naar 192.168.100.1

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X