Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Leesvoer over capaciteit coaxsegment Eurodocsis

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Leesvoer over capaciteit coaxsegment Eurodocsis

    Bovenstaande betekent praktisch gezien dat de upstream en downstream capaciteit in een coaxsegment dus gedeeld wordt door alle actieve modems in een coaxsegment. Dit aspect van de EuroDOCSIS techniek trachten de kabelbedrijven wanhopig via het opzettelijk verstrekken van allerlei misleidende informatie te verbergen. De kabelbedrijven zijn kennelijk zeer goed op de hoogte van de techniek van de DSL providers en het aanduiden van de beperkingen van die techniek, maar begrijpen niet hoe hun eigen EuroDOCSIS techniek werkt als we sommige volstrekte onzin uitlatingen van personeel van kabelbedrijven mogen geloven. Een zeer kwalijke zaak aangezien alle providers plechtig hebben beloofd om meer openheid te geven over de beperkingen van abonnementssnelheden.
    https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1628446

  • #2
    Dat wordt dan misschien in de toekomst anders :

    https://tweakers.net/nieuws/132267/p...en-melden.html

    Reageer


    • #3
      Maar klanten hebben over het algemeen geen boodschap aan waarom snelheid x of y is.
      Het klopt dat coax- en koperboeren alleen de voordelen van hun eigen draad benadrukken en vooral de nadelen van die van de ander. De werkelijkheid is dat beide technieken voor- en nadelen hebben. Gelukkig kan de klant die informatie wilt, deze in overvloed vinden. Ik had het al wel eens gelezen maar leuk om hier nog eens bevestigd te zien dat doscis onder de motorkap eigenlijk net zo shared is als dsl.

      Reageer


      • #4
        Uiteindelijk is het allemaal het zelfde, 1 verbinding die je verdeeld over meerdere. Alleen de vraag blijft dan over hoe stabiel is het bij belasting en welke snelheden kan / worden gehaald.

        Nu komt het, nu worden er verwijzingen gegeven naar voorbeelden nu zeur ik vaak op delta / zeelandnet maar over het algemeen (voor de meeste mensen / problemen daar gelaten en storingen ook) komt delta wel hun snelheid vaak na.

        Gerekend van af modem bekabeld gemeten, want daar gaat het vaak fout, wanneer je investeert dan is het wel mogelijk om bijvoorbeeld overal wel die snelheid draadloos te halen, ik zelf haal op de begane grond de zelfde snelheid als bekabeld. Nu komt het, wanneer iedereen vol gebruik zal maken van de 400mbit lijn (wat nooit zal gebeuren) dan ben ik wel benieuwd of iedereen nog zijn snelheid haalt. Maar goed dat zal misschien de toekomst uitwijzen wanneer de snelheid omhoog gaat en sommige mensen een ander abb zullen nemen, dan is nog wel de vraag of mensen dat ook echt nodig hebben en echt vol zullen gebruiken.

        Want ik weet zeker dat veel mensen een abb hebben die ze eigenlijk niet nodig hebben maar dat is een andere discussie.

        Dus ja het klopt waar jullie naar verwijzen Delta verteld niet alles en het werkt eigenlijk allemaal het zelf maar krijg je waar je voor betaald ? en is het stabiel ? en stabieler als dsl ?

        Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat waar ik ziggo bijvoorbeeld heb getest Delta stabieler is afgezien van de snelheid.
        Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Dominique
          Uiteindelijk is het allemaal het zelfde, 1 verbinding die je verdeeld over meerdere. Alleen de vraag blijft dan over hoe stabiel is het bij belasting en welke snelheden kan / worden gehaald.

          /snip

          Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat waar ik ziggo bijvoorbeeld heb getest Delta stabieler is afgezien van de snelheid.
          Telfort/KPN vdsl hier; 100 down, 28 up, stabiel genoeg. Weinig storingen.
          Tot ik Telfort nam, zat ik bij Delta en ook daar weinig problemen ervaren.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Koeba
            Oorspronkelijk gepost door Dominique
            Uiteindelijk is het allemaal het zelfde, 1 verbinding die je verdeeld over meerdere. Alleen de vraag blijft dan over hoe stabiel is het bij belasting en welke snelheden kan / worden gehaald.

            /snip

            Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat waar ik ziggo bijvoorbeeld heb getest Delta stabieler is afgezien van de snelheid.
            Telfort/KPN vdsl hier; 100 down, 28 up, stabiel genoeg. Weinig storingen.
            Tot ik Telfort nam, zat ik bij Delta en ook daar weinig problemen ervaren.
            Precies, ben wel een beetje jaloers op je upload :P

            Wou aangeven dat we vaak zeuren en klagen over delta, maar dat ze over het algemeen ook wel iets goeds doen toch
            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Dominique
              Oorspronkelijk gepost door Koeba
              Oorspronkelijk gepost door Dominique
              Uiteindelijk is het allemaal het zelfde, 1 verbinding die je verdeeld over meerdere. Alleen de vraag blijft dan over hoe stabiel is het bij belasting en welke snelheden kan / worden gehaald.

              /snip

              Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat waar ik ziggo bijvoorbeeld heb getest Delta stabieler is afgezien van de snelheid.
              Telfort/KPN vdsl hier; 100 down, 28 up, stabiel genoeg. Weinig storingen.
              Tot ik Telfort nam, zat ik bij Delta en ook daar weinig problemen ervaren.
              Precies, ben wel een beetje jaloers op je upload :P

              Wou aangeven dat we vaak zeuren en klagen over delta, maar dat ze over het algemeen ook wel iets goeds doen toch
              Zeker wel. Lastige van elk forum is (meninkje) dat de gebruikers waar alles gewoon werkt dat niet massaal komen posten. Dus is het beeld dat je van forums krijgt altijd nogal vertekend. Delta heeft het volste recht om haar netwerk zo lang mogelijk uit te nutten maar dat gaat in onze provincie helaas flink ten koste van de broodnodige uitrol van een techniek die wel toekomstbestendig is; glasvezel. De technische levensduur van coax is zeker oprekbaar, maar ooit loop je tegen natuurwetten op. Glasvezel heeft ook grenzen maar die liggen nog zo ver dat daarin investeren op langere termijn veel rendabeler is dan als je dat nu nog in coax doet.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba
                Glasvezel heeft ook grenzen maar die liggen nog zo ver dat daarin investeren op langere termijn veel rendabeler is dan als je dat nu nog in coax doet.
                of het investeren in glasvezel in kleinere dorpen wel zo rendabel is, dat weet ik zo net nog niet.
                er zijn in Zeeland nogal wat dorpen met bijv. 1.000 inwoners, die allemaal aan coax hangen.
                aan de randen van die gemeenten zitten er vaak maar enkele verbindingen op een straatkast.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba
                  Glasvezel heeft ook grenzen maar die liggen nog zo ver dat daarin investeren op langere termijn veel rendabeler is dan als je dat nu nog in coax doet.
                  of het investeren in glasvezel in kleinere dorpen wel zo rendabel is, dat weet ik zo net nog niet.
                  er zijn in Zeeland nogal wat dorpen met bijv. 1.000 inwoners, die allemaal aan coax hangen.
                  aan de randen van die gemeenten zitten er vaak maar enkele verbindingen op een straatkast.
                  Op langere termijn is ook dat rendabel te redeneren!

                  Reageer


                  • #10
                    "langere termijn" is natuurlijk een rekbaar begrip
                    en kennelijk denkt Delta dat het rendement van het oprekken van coax hoger is, dan met uitgebreide investeringen in glasvezel.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                      "langere termijn" is natuurlijk een rekbaar begrip
                      en kennelijk denkt dat Delta het rendement van het oprekken van coax hoger is, dan met uitgebreide investeringen in glasvezel.
                      Dat hopen ze heel erg, maar eerlijk is eerlijk, zij hebben meer informatie en inzicht dan u en ik.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X