Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA vergeet vooral niet je (trouwe) klanten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DELTA vergeet vooral niet je (trouwe) klanten

    Geachte delta mede klanten / forum leden,

    Ik zal beginnen om gelijk te vertellen, ik heb geen aandelen bij delta ik werk er niet ik wordt niet betaald door delta niets van dat alles. Ik betaal aan delta en neem hun producten af.

    Net als veel Zeeuwen ben ik ook op de hoogte ven Delta Next Generation Netwerk project, ik ben zelf van een jongere generatie en staat er misschien iets anders in dan andere. Ik ben namelijk een voorstander van ontwikkeling en vooruit gang. Waar ik echter geen voorstander van ben is een slechte communicatie en dat de klanten (wij in dit geval zo als altijd) er de dupe van worden.

    Door de slechte communicatie kunnen er al heel veel problemen denk ik opgelost worden, bij voorbeeld hoe werkt het nou eigenlijk en wat gebeurd er nu dat werkelijk. Wat veranderd er nu precise, met de kabel / door de kabel met het signal ? Simpele vragen moeten ook simpel worden beantwoord denk ik.

    analoog : (Wikipedia)



    Digitaal (Wikipedia)



    [img]7f6c2754-35dd-4f63-a102-9b4b856743b0.jpg[/img]

    Maar dat zeg je eigenlijk nog niet zo veel. Over de coax kabel nu gaat een (simpele uitleg) radio golf een signal, deze wordt op een bepaalde kanaal verstuurd (net zo als de auto radio frequentie), maar dan heel dicht op elkaar. Dus een signal met alle informatie er in. en kan bij de eind gebruiker dus gelijk worden gebruikt, dus de coax kabel kan gelijk in de tv en de tv krijgt gelijk beeld.

    Digitaal signal bestaat uit 1 en 0 data, je zit het al met 1 en 0 kan geen een apparat iets, dus er moet altijd iets zijn, een decoder bijvoorbeeld om de 1 en 0 om te zetten naar beeld bij voorbeeld of internet dat doet de modem die haalt de 1 en 0 uit de coax kabel en zorgt er voor dat de modem het signal om zet naar bruikbaar internet, in dit voorbeeld is de internet modem de decoder.

    Een voordeel van digitaal singaal is dat het minder ruimte in neemt op de kabel. Ik zal dit proberen uit teleggen nogmaals het zijn voorbeelden om op een simpele manier uitleg te geven wat er gebeurt, het klopt niet percies maar dan heeft iedereen er een beeld bij.

    Voorbeeld:

    Stel op de kabel zijn er 100 plaatsen / vakken. Een analoog signal neemt 2 vakken in dus bij 50 zenders is de kabel vol. maar delta heeft ook nog internet dus kunnen ze niet alle zenders door geven. Een digitaal zender neemt 1 vak in en per 50 mbps download is ook 1 vak en per 10 mbps upload is ook 1 vak.

    analog per zender 2 vakken
    digitaal per zender 1 vak
    50 mbps download 1 vak
    10 mbps upload 1 vak

    Dus als je iedereen 400 mbps down (8 vakken) wil geven en 15 up (2 vakken) (wat iedereen nu kan afsluiten), en iedereen moet Nederland 1,2,3 kunnen ontvangen analoog ten alle tijden dat is verplicht (nu nog) (12 vakken), en in het basis pakket (weet het niet precise maar zitten denk ik een zender of 25 (50 vakken, analog), dan werk je al dat de kabel erg vol zit voor door groei mogelijk heden, 8+2+12+50=72 vakken.

    Dan heb ik nog niet eens over de extra pakketen die kan of sluiten en weet ook niet hoe het precise zit het is een voorbeeld om een beetje inzicht te krijgen, namelijk hier is de verhouding 2:1, dus analog is 2 vakken digital is 1 in werkelijkheid is dat veel meer. Ik ben geen expert maar dacht iets van 3 of 4 zenders analog voor 1 digitaal nogmaals weet het niet precise.

    Maar goed wat nog een voordeel is van digitaal televisiesignaal, dat het op een slimmere/compactere manier wordt uitgezonden, kunnen er meer gegevens worden aangeboden binnen hetzelfde signaal.

    Maar nu komt het eigenlijk waar een hoop klachten en ook een stukje onrust over is, waaronder ik zelf ook. Heb zelf ook daar gisteren weer over verbaast, Nu dit allemaal gaat beginnen en is begonnen voor delta. Moeten dingen worden vervangen zo wel bij delta als bij de klanten, want het signal moet worden omgezet. Nu hou ik de site in de gaten van delta / zeelandnet nu valt het me op, als je nieuwe klant bent / wordt dan krijg je van alles nu snap ik nog wel dat je korting krijgt een aantal maanden minder betalen. Maar nu krijgen ze ook nog een ci+ kaart en een wifi punt. Dat is allemaal mooi als nieuwe klant en snap dat ook want je hebt dat ook nodig een ci+ kaart want alles wordt digitaal.

    Maar WIJ (de trouwe klanten sommige denk ik al jaren 5 10 15 misschien wel 25 of 30 jaar) wat krijgen die behalve dat ze meer moeten gaan betalen zo dat delta die gratis dingen kan geven aan nieuwe klanten ? Sommige mensen hebben twee drie televisie thuis moeten die zelf allemaal zijn ci+ kaart gaan kopen A 79.95 uit de webwinkel van zeelandnet.nl ? Omdat Delta digitaal wil ?

    En als je meerdere extra pakketen heb hoe gaat delta dat doen je kan maar drie smartcard en koppelen dadelijk heb ik een heel huis vol met smartcard en?

    En als ik nieuwe tv koop ben ik dus verplicht om een delta smartcard te kopen a 24.95 bij de webwinkel (of bcc of waar dan ook) krijg ik die terug gestort van delta als ik een bonnetje op stuur of kan ik een smart kaart aan vragen bij delta ?

    [img]e0a9a078-c5e4-4ec1-964d-40610f3a5632.jpg[/img]

    Dus DELTA graag wat reactie hier op

    Forum klachten over Next Generation Netwerk :

    https://forum.zeelandnet.nl/internet...belkosten-6614

    https://forum.zeelandnet.nl/internet...n-netwerk-6311

    https://forum.zeelandnet.nl/televisi...-de-kabel-6591

    en ben er zeker nog wat vergeten !
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

  • #2
    heel goed verhaal

    wellicht ter aanvulling nogmaals het frequentie-plaatje, waarin je kunt zien waarom analoge radio moet komen te vervallen:
    [img]7610481b-d1de-4f0a-8531-b9f9e52abaa0.jpg[/img]

    een antwoord m.b.t. meer dan 3 smartcards is door Matthijs hier al gegeven:
    https://forum.zeelandnet.nl/internet...belkosten-6614

    Maar WIJ (de trouwe klanten sommige denk ik al jaren 5 10 15 misschien wel 25 of 30 jaar) wat krijgen die behalve dat ze meer moeten gaan betalen zo dat delta die gratis dingen kan geven aan nieuwe klanten ?
    hoe kom je er bij, dat bestaande klanten meer moeten gaan betalen ??

    Reageer


    • #3
      Die kortingen/geschenken etc. worden toch indirect door alle klanten betaald, fred44nl We gaan niet meer betalen, maar betalen door die acties eigenlijk nu te veel.

      Er vindt overigens al bij diverse bedrijven een omslag plaats.
      Zij krijgen langzamerhand door dat nieuwe klanten niet altijd blijvers zijn.
      Zij gaan meer insteken op de TROUWE klant en trouw juist belonen.

      Delta wil voorop lopen met het Delta Next Generation Netwerk , maar doet dat zeer beslist niet met het beleid voor trouwe klanten.

      Ik begrijp dat Delta mee moet in de versnelling, maar het kostenplaatje voor de klant vergeet Delta totaal. Niet elke klant zit immers op nog sneller te wachten.
      De kosten hiervoor worden gemaakt en zullen terugverdiend moeten worden.

      Je kan dan ook al op je klompen aanvoelen, waar de rekening later terecht komt als de interesse in die supersnelle abo's tegen zou vallen.

      Reageer


      • #4
        Overigens is die link naar de Delta webwinkel op de nieuwe Startpagina
        komen te vervallen (onvindbaar).

        Tsja, men zou een uitspraak kunnen doen of men nu inderdaad van plan is om
        ja of nee ook symmetrische internet snelheden te gaan aanbieden.

        Hiermee zou het hele Docsis 3.1 verhaal een stuk beter verdedigbaar worden.

        SD kanaal 5,7 Mb/s
        HD kanaal 10-12 Mb/s
        Digitaal audio kanaal 300-400kb/s

        Reageer


        • #5
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
            heel goed verhaal

            wellicht ter aanvulling nogmaals het frequentie-plaatje, waarin je kunt zien waarom analoge radio moet komen te vervallen:
            [img]7610481b-d1de-4f0a-8531-b9f9e52abaa0.jpg[/img]

            een antwoord m.b.t. meer dan 3 smartcards is door Matthijs hier al gegeven:
            https://forum.zeelandnet.nl/internet...belkosten-6614

            Maar WIJ (de trouwe klanten sommige denk ik al jaren 5 10 15 misschien wel 25 of 30 jaar) wat krijgen die behalve dat ze meer moeten gaan betalen zo dat delta die gratis dingen kan geven aan nieuwe klanten ?
            hoe kom je er bij, dat bestaande klanten meer moeten gaan betalen ??
            prol was me eigenlijk net voor.

            Als je al langer klant bent ben je door de jaren heen meer gaan betalen voor het zelfde, misschien iets meer internet snelheid maar niet echt super veel (als je het zelfde pakket van een jaar of 5 vergelijk met nu dan prijs / snelheid). Dan betaal je meer voor minder, je krijgt minder zenders. dat moet ik uitleggen je hebt wel meer zenders maar dat zijn over het algemeen gratis zenders over pakket zenders, dat wil zeggen delta betaald daar weinig tot niets voor. Je kan het vergelijken met Nederland 1 2 en 3 dat zijn zenders die in Nederland vrij zijn, dat zijn zenders die alle kabel maatschappijen moeten door geven, vroeg had je nog wel tv misschien nu ook nog wel schotels hebben dat ook nog wel dan kon je gewoon met je tv zoeken naar zenders in de lucht (gratis zenders zijn dat). Delta betaald daar dan maar heel weinig voor, dus je kan wel voor zenders thuis krijgen maar vaak zijn dat dan 'gratis' zenders, want zo daar delta moet betalen dan wordt het een probleem kijk maar naar TLC, Discovery.

            Daarbij als je een nieuwe klant bent krijg je 4 maanden korting na een jaar stop je drie maanden (weet niet of het 3 of 4 maanden is) over na een ander en ga je terug naar delta en sluit je weer een jaar af krijg je 4 maanden korting. Dus als je blijft betaal je 4 maanden teveel.
            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

            Reageer


            • #7
              Een mooi verhaal dat Delta toch enigszins wakker moet maken, hier komt ook nog bij dat je kanaal 12 niet kan krijgen (vind ik persoonlijk echt wel jammer) zonder weer een dure kast erbij te kopen, heb een goede televisie paar jaar geleden best en duur toestel en een humax 5050, uiteindelijk kun je met deze twee aparaten niet krijgen wat er aangeboden wordt, jammer

              Reageer


              • #8
                want zo daar delta moet betalen dan wordt het een probleem kijk maar naar TLC, Discovery.
                Ook toen wij Discovery nog uitzonden was dit niet gratis voor ons. Wij moeten voor de zenders die uitgezonden worden een uitzendvergoeding betalen. Voor Discovery moesten wij echter veel meer uitzendvergoeding gaan betalen bij een nieuwe overeenkomst (wat in de verste verte niet af te dekken was met 25 cent meer berekenen wat je in een ander topic opperde). Daarom konden we geen overeenkomst bereiken en mogen wij het kanaal niet meer doorgeven. Het heeft er dus niets mee te maken dat we er opeens geld voor moesten gaan betalen.
                A prudent question is one-half of wisdom

                Reageer


                • #9
                  Aanvulling : het gratis wifipunt als je nieuw abo afsluit, nu geef ik wifi voor de mensen op straat, niks verkeerd mee, maar bij mij in de tuin heb ik geen wifi ontvangst wat eigen toch best handig zou zijn.

                  Reageer


                  • #10
                    Het gaat niet over of je wel of niet die 50 of 80 euro KAN betalen, dat heb ik ook niet geschreven. Het gaat over het feit dat je verplicht wordt dat het moet. Als je kabel internet wil in zeeland dan ben je verplicht om bij DELTA te gaan. dan ben je dus ook verplicht om tv af te nemen. Er is geen andere optie. Dus om kabel internet te willen moet in naar Delta en moet ik of heb ik al TV liggen, dus is het verstandiger / goedkoper om ook bij jullie tv af tenement. Maar is dat straks alleen DIGITAAL dus ben ik ook verplicht om allemaal smartcards te nemen.

                    Zie je hoe vaak ik iets verplicht moet doen bij DELTA en bij deze verplichtingen zitten vele EXTRA kosten en daar zit nu het probleem. En of ik het wel of niet kan betalen is niet aan de orde, en nee ik ben NIET verplicht om mijn contract te VERLENGEN en NIEMAND moet dat doen want wat jullie nu doen is contract verandering omzetting van signal vorm dus DELTA MOET iedereen die op dit moment met deze spullen analoog kijkt ook naar digitaal kunnen kijken zonder extra kosten !

                    Dus kort weg Als ik 4 tv's heb moet ik straks zonder extra kosten 4 tv's digitaal kunnen kijken, jullie hadden van tevoren eigenlijk aan iedereen moeten vragen hoeveel tv's heeft u / of een monteur langs moeten sturen en alles wat analoog was gelijk om moeten laten zetten naar digitaal. Zonder dat het extra kost. Natuurlijk snap iedereen dat de prijzen dan wel stijgen volgend jaren wanneer niet maar juridisch gezien wat u daar boven zegt is niet correct.
                    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door marcokr
                      Aanvulling : het gratis wifipunt als je nieuw abo afsluit, nu geef ik wifi voor de mensen op straat, niks verkeerd mee, maar bij mij in de tuin heb ik geen wifi ontvangst wat eigen toch best handig zou zijn.
                      Die wifi van uit de modem van zeelandnet kun je uit zetten als je eigen router heb kun je die gebruiken ! een aanvulling
                      Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door marcokr
                        Een mooi verhaal dat Delta toch enigszins wakker moet maken, hier komt ook nog bij dat je kanaal 12 niet kan krijgen (vind ik persoonlijk echt wel jammer) zonder weer een dure kast erbij te kopen, heb een goede televisie paar jaar geleden best en duur toestel en een humax 5050, uiteindelijk kun je met deze twee aparaten niet krijgen wat er aangeboden wordt, jammer
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Dominique
                          Het gaat over het feit dat je verplicht wordt dat het moet.
                          Nee, je moet dat niet. Heb ik al uitgelegd. Je kan het gratis digiate pakket kijken zonder module.

                          Als je kabel internet wil in zeeland dan ben je verplicht om bij DELTA te gaan.
                          Ook dat klopt, wij zijn de enige partij die een eigen kabel netwerk heeft aangekegd in de provincie. Ook dat had ik al uitgelegd in het topic van je eerste link.

                          dan ben je dus ook verplicht om tv af te nemen. Er is geen andere optie.
                          Je betaald voor de kabeltoegang. Daar krijg je het televisie signaal bij.

                          Maar is dat straks alleen DIGITAAL dus ben ik ook verplicht om allemaal smartcards te nemen.
                          Nope, zie hierboven geen enkele verplichting

                          Zie je hoe vaak ik iets verplicht moet doen bij DELTA en bij deze verplichtingen zitten vele EXTRA kosten en daar zit nu het probleem.
                          Ik zie geen verplichting, want die is er niet.

                          en nee ik ben NIET verplicht om mijn contract te VERLENGEN en NIEMAND moet dat doen want wat jullie nu doen is contract verandering omzetting van signal vorm dus DELTA MOET iedereen die op dit moment met deze spullen analoog kijkt ook naar digitaal kunnen kijken zonder extra kosten !
                          Nee je bent idd niet verplicht om te verlengen, tenzij je graag een gratis module wilt ontvangen. Dat zijn de voorwaarden. Daarnaast moeten wij ook mensen niet voorzien van gratis apparatuur. Zie mijn reactie hierboven.

                          Dus kort weg Als ik 4 tv's heb moet ik straks zonder extra kosten 4 tv's digitaal kunnen kijken, jullie hadden van tevoren eigenlijk aan iedereen moeten vragen hoeveel tv's heeft u / of een monteur langs moeten sturen en alles wat analoog was gelijk om moeten laten zetten naar digitaal. Zonder dat het extra kost.
                          Tja... Dat is een niet erg realistische gedachte.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            Oorspronkelijk gepost door marcokr
                            Een mooi verhaal dat Delta toch enigszins wakker moet maken, hier komt ook nog bij dat je kanaal 12 niet kan krijgen (vind ik persoonlijk echt wel jammer) zonder weer een dure kast erbij te kopen, heb een goede televisie paar jaar geleden best en duur toestel en een humax 5050, uiteindelijk kun je met deze twee aparaten niet krijgen wat er aangeboden wordt, jammer
                            Dat klopt daar ben ik het ook mee eens, en denk ook wel meer mensen. Ook is het soms zonde van het geld (geweest). Maar dat is een eigen keuze, en nu weer een eigen keuze om iets nieuws te kopen of toch te wachten op die nieuwe tv met 4k of 8k of teleport of de vliegen auto (of weet ik veel wat), allemaal eigen keuzes.

                            Maar van analoog naar digitaal is de keuze van DELTA, (is het voor uitgang, ik denk persoonlijk wel. is het goed dat delta innoveert, ik denk persoonlijk wel. Wil ik sneller internet, kan mijn niet snel genoeg. Wil ik beter beeld en geluid, zeker weten) met deze keuze van DELTA moet ik en vele mensen met mij extra kosten maken, en als ik een nieuwe extra tv bij koop komen daar extra kosten bij en voor deze extra kosten kunnen wij (DELTA klanten) geen keuze maken !!
                            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Dominique
                              Oorspronkelijk gepost door marcokr
                              Aanvulling : het gratis wifipunt als je nieuw abo afsluit, nu geef ik wifi voor de mensen op straat, niks verkeerd mee, maar bij mij in de tuin heb ik geen wifi ontvangst wat eigen toch best handig zou zijn.
                              Die wifi van uit de modem van zeelandnet kun je uit zetten als je eigen router heb kun je die gebruiken ! een aanvulling
                              Nieuwe mensen krijgen een extra punt en abonnees moet er extra voor betalen, en dan zoals de reactie in het begin betalen wij ook die gratis routers.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X