Geachte delta mede klanten / forum leden,
Ik zal beginnen om gelijk te vertellen, ik heb geen aandelen bij delta ik werk er niet ik wordt niet betaald door delta niets van dat alles. Ik betaal aan delta en neem hun producten af.
Net als veel Zeeuwen ben ik ook op de hoogte ven Delta Next Generation Netwerk project, ik ben zelf van een jongere generatie en staat er misschien iets anders in dan andere. Ik ben namelijk een voorstander van ontwikkeling en vooruit gang. Waar ik echter geen voorstander van ben is een slechte communicatie en dat de klanten (wij in dit geval zo als altijd) er de dupe van worden.
Door de slechte communicatie kunnen er al heel veel problemen denk ik opgelost worden, bij voorbeeld hoe werkt het nou eigenlijk en wat gebeurd er nu dat werkelijk. Wat veranderd er nu precise, met de kabel / door de kabel met het signal ? Simpele vragen moeten ook simpel worden beantwoord denk ik.
analoog : (Wikipedia)
Digitaal (Wikipedia)
[img]7f6c2754-35dd-4f63-a102-9b4b856743b0.jpg[/img]
Maar dat zeg je eigenlijk nog niet zo veel. Over de coax kabel nu gaat een (simpele uitleg) radio golf een signal, deze wordt op een bepaalde kanaal verstuurd (net zo als de auto radio frequentie), maar dan heel dicht op elkaar. Dus een signal met alle informatie er in. en kan bij de eind gebruiker dus gelijk worden gebruikt, dus de coax kabel kan gelijk in de tv en de tv krijgt gelijk beeld.
Digitaal signal bestaat uit 1 en 0 data, je zit het al met 1 en 0 kan geen een apparat iets, dus er moet altijd iets zijn, een decoder bijvoorbeeld om de 1 en 0 om te zetten naar beeld bij voorbeeld of internet dat doet de modem die haalt de 1 en 0 uit de coax kabel en zorgt er voor dat de modem het signal om zet naar bruikbaar internet, in dit voorbeeld is de internet modem de decoder.
Een voordeel van digitaal singaal is dat het minder ruimte in neemt op de kabel. Ik zal dit proberen uit teleggen nogmaals het zijn voorbeelden om op een simpele manier uitleg te geven wat er gebeurt, het klopt niet percies maar dan heeft iedereen er een beeld bij.
Voorbeeld:
Stel op de kabel zijn er 100 plaatsen / vakken. Een analoog signal neemt 2 vakken in dus bij 50 zenders is de kabel vol. maar delta heeft ook nog internet dus kunnen ze niet alle zenders door geven. Een digitaal zender neemt 1 vak in en per 50 mbps download is ook 1 vak en per 10 mbps upload is ook 1 vak.
analog per zender 2 vakken
digitaal per zender 1 vak
50 mbps download 1 vak
10 mbps upload 1 vak
Dus als je iedereen 400 mbps down (8 vakken) wil geven en 15 up (2 vakken) (wat iedereen nu kan afsluiten), en iedereen moet Nederland 1,2,3 kunnen ontvangen analoog ten alle tijden dat is verplicht (nu nog) (12 vakken), en in het basis pakket (weet het niet precise maar zitten denk ik een zender of 25 (50 vakken, analog), dan werk je al dat de kabel erg vol zit voor door groei mogelijk heden, 8+2+12+50=72 vakken.
Dan heb ik nog niet eens over de extra pakketen die kan of sluiten en weet ook niet hoe het precise zit het is een voorbeeld om een beetje inzicht te krijgen, namelijk hier is de verhouding 2:1, dus analog is 2 vakken digital is 1 in werkelijkheid is dat veel meer. Ik ben geen expert maar dacht iets van 3 of 4 zenders analog voor 1 digitaal nogmaals weet het niet precise.
Maar goed wat nog een voordeel is van digitaal televisiesignaal, dat het op een slimmere/compactere manier wordt uitgezonden, kunnen er meer gegevens worden aangeboden binnen hetzelfde signaal.
Maar nu komt het eigenlijk waar een hoop klachten en ook een stukje onrust over is, waaronder ik zelf ook. Heb zelf ook daar gisteren weer over verbaast, Nu dit allemaal gaat beginnen en is begonnen voor delta. Moeten dingen worden vervangen zo wel bij delta als bij de klanten, want het signal moet worden omgezet. Nu hou ik de site in de gaten van delta / zeelandnet nu valt het me op, als je nieuwe klant bent / wordt dan krijg je van alles nu snap ik nog wel dat je korting krijgt een aantal maanden minder betalen. Maar nu krijgen ze ook nog een ci+ kaart en een wifi punt. Dat is allemaal mooi als nieuwe klant en snap dat ook want je hebt dat ook nodig een ci+ kaart want alles wordt digitaal.
Maar WIJ (de trouwe klanten sommige denk ik al jaren 5 10 15 misschien wel 25 of 30 jaar) wat krijgen die behalve dat ze meer moeten gaan betalen zo dat delta die gratis dingen kan geven aan nieuwe klanten ? Sommige mensen hebben twee drie televisie thuis moeten die zelf allemaal zijn ci+ kaart gaan kopen A 79.95 uit de webwinkel van zeelandnet.nl ? Omdat Delta digitaal wil ?
En als je meerdere extra pakketen heb hoe gaat delta dat doen je kan maar drie smartcard en koppelen dadelijk heb ik een heel huis vol met smartcard en?
En als ik nieuwe tv koop ben ik dus verplicht om een delta smartcard te kopen a 24.95 bij de webwinkel (of bcc of waar dan ook) krijg ik die terug gestort van delta als ik een bonnetje op stuur of kan ik een smart kaart aan vragen bij delta ?
[img]e0a9a078-c5e4-4ec1-964d-40610f3a5632.jpg[/img]
Dus DELTA graag wat reactie hier op
Forum klachten over Next Generation Netwerk :
https://forum.zeelandnet.nl/internet...belkosten-6614
https://forum.zeelandnet.nl/internet...n-netwerk-6311
https://forum.zeelandnet.nl/televisi...-de-kabel-6591
en ben er zeker nog wat vergeten !
Ik zal beginnen om gelijk te vertellen, ik heb geen aandelen bij delta ik werk er niet ik wordt niet betaald door delta niets van dat alles. Ik betaal aan delta en neem hun producten af.
Net als veel Zeeuwen ben ik ook op de hoogte ven Delta Next Generation Netwerk project, ik ben zelf van een jongere generatie en staat er misschien iets anders in dan andere. Ik ben namelijk een voorstander van ontwikkeling en vooruit gang. Waar ik echter geen voorstander van ben is een slechte communicatie en dat de klanten (wij in dit geval zo als altijd) er de dupe van worden.
Door de slechte communicatie kunnen er al heel veel problemen denk ik opgelost worden, bij voorbeeld hoe werkt het nou eigenlijk en wat gebeurd er nu dat werkelijk. Wat veranderd er nu precise, met de kabel / door de kabel met het signal ? Simpele vragen moeten ook simpel worden beantwoord denk ik.
analoog : (Wikipedia)
Digitaal (Wikipedia)
[img]7f6c2754-35dd-4f63-a102-9b4b856743b0.jpg[/img]
Maar dat zeg je eigenlijk nog niet zo veel. Over de coax kabel nu gaat een (simpele uitleg) radio golf een signal, deze wordt op een bepaalde kanaal verstuurd (net zo als de auto radio frequentie), maar dan heel dicht op elkaar. Dus een signal met alle informatie er in. en kan bij de eind gebruiker dus gelijk worden gebruikt, dus de coax kabel kan gelijk in de tv en de tv krijgt gelijk beeld.
Digitaal signal bestaat uit 1 en 0 data, je zit het al met 1 en 0 kan geen een apparat iets, dus er moet altijd iets zijn, een decoder bijvoorbeeld om de 1 en 0 om te zetten naar beeld bij voorbeeld of internet dat doet de modem die haalt de 1 en 0 uit de coax kabel en zorgt er voor dat de modem het signal om zet naar bruikbaar internet, in dit voorbeeld is de internet modem de decoder.
Een voordeel van digitaal singaal is dat het minder ruimte in neemt op de kabel. Ik zal dit proberen uit teleggen nogmaals het zijn voorbeelden om op een simpele manier uitleg te geven wat er gebeurt, het klopt niet percies maar dan heeft iedereen er een beeld bij.
Voorbeeld:
Stel op de kabel zijn er 100 plaatsen / vakken. Een analoog signal neemt 2 vakken in dus bij 50 zenders is de kabel vol. maar delta heeft ook nog internet dus kunnen ze niet alle zenders door geven. Een digitaal zender neemt 1 vak in en per 50 mbps download is ook 1 vak en per 10 mbps upload is ook 1 vak.
analog per zender 2 vakken
digitaal per zender 1 vak
50 mbps download 1 vak
10 mbps upload 1 vak
Dus als je iedereen 400 mbps down (8 vakken) wil geven en 15 up (2 vakken) (wat iedereen nu kan afsluiten), en iedereen moet Nederland 1,2,3 kunnen ontvangen analoog ten alle tijden dat is verplicht (nu nog) (12 vakken), en in het basis pakket (weet het niet precise maar zitten denk ik een zender of 25 (50 vakken, analog), dan werk je al dat de kabel erg vol zit voor door groei mogelijk heden, 8+2+12+50=72 vakken.
Dan heb ik nog niet eens over de extra pakketen die kan of sluiten en weet ook niet hoe het precise zit het is een voorbeeld om een beetje inzicht te krijgen, namelijk hier is de verhouding 2:1, dus analog is 2 vakken digital is 1 in werkelijkheid is dat veel meer. Ik ben geen expert maar dacht iets van 3 of 4 zenders analog voor 1 digitaal nogmaals weet het niet precise.
Maar goed wat nog een voordeel is van digitaal televisiesignaal, dat het op een slimmere/compactere manier wordt uitgezonden, kunnen er meer gegevens worden aangeboden binnen hetzelfde signaal.
Maar nu komt het eigenlijk waar een hoop klachten en ook een stukje onrust over is, waaronder ik zelf ook. Heb zelf ook daar gisteren weer over verbaast, Nu dit allemaal gaat beginnen en is begonnen voor delta. Moeten dingen worden vervangen zo wel bij delta als bij de klanten, want het signal moet worden omgezet. Nu hou ik de site in de gaten van delta / zeelandnet nu valt het me op, als je nieuwe klant bent / wordt dan krijg je van alles nu snap ik nog wel dat je korting krijgt een aantal maanden minder betalen. Maar nu krijgen ze ook nog een ci+ kaart en een wifi punt. Dat is allemaal mooi als nieuwe klant en snap dat ook want je hebt dat ook nodig een ci+ kaart want alles wordt digitaal.
Maar WIJ (de trouwe klanten sommige denk ik al jaren 5 10 15 misschien wel 25 of 30 jaar) wat krijgen die behalve dat ze meer moeten gaan betalen zo dat delta die gratis dingen kan geven aan nieuwe klanten ? Sommige mensen hebben twee drie televisie thuis moeten die zelf allemaal zijn ci+ kaart gaan kopen A 79.95 uit de webwinkel van zeelandnet.nl ? Omdat Delta digitaal wil ?
En als je meerdere extra pakketen heb hoe gaat delta dat doen je kan maar drie smartcard en koppelen dadelijk heb ik een heel huis vol met smartcard en?
En als ik nieuwe tv koop ben ik dus verplicht om een delta smartcard te kopen a 24.95 bij de webwinkel (of bcc of waar dan ook) krijg ik die terug gestort van delta als ik een bonnetje op stuur of kan ik een smart kaart aan vragen bij delta ?
[img]e0a9a078-c5e4-4ec1-964d-40610f3a5632.jpg[/img]
Dus DELTA graag wat reactie hier op
Forum klachten over Next Generation Netwerk :
https://forum.zeelandnet.nl/internet...belkosten-6614
https://forum.zeelandnet.nl/internet...n-netwerk-6311
https://forum.zeelandnet.nl/televisi...-de-kabel-6591
en ben er zeker nog wat vergeten !
Reageer