Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zeer trage upload en slechte verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zeer trage upload en slechte verbinding

    Hoi, hebben meer mensen in Hulst last van een erg trage upload? Normaal heb ik 400Mb down en 10 Mb up. Nu schommelt de upload tussen de 0,1 en 1,1 Mb upload. Modem en router zijn herstart, speedtest gedaan met laptop direct verbonden met een kabel aan het modem. En ik merk ook dat de telefoon niet goed werkt Mensen die bellen zijn wel goed te verstaan (download), maar de mensen kunnen ons af en toe niet horen (upload). Speedtest geeft ook zeer hoge waardes bij Jitter. Schommelt tussen 1 ms en 516 ms.

  • #2
    stuur maar een emailtje naar [email protected]
    vermeld naam, adres, klantnummer en een korte omschrijving van het probleem.

    Reageer


    • #3
      Bericht gestuurd. Ben benieuwd. Zie de laatste tijd wel vaker dit soort problemen voorbij komen.

      Reageer


      • #4
        Zo heb je de hele ochtend problemen, en sinds twee minuten een "perfecte" verbinding. Was gisteren ook al zo en zondag waarschijnlijk ook. Hmm, eens even in de gaten houden of dit alleen in de ochtend plaatsvindt.

        Reageer


        • #5
          En de problemen zijn er weer. Trage upload en wegvallende verbinding.

          Reageer


          • #6
            Tot vannacht 1 uur problemen, vanochtend geen problemen meer en toen was daar natuurlijk de monteur. Deze heeft in ieder geval het modem vervangen. Hopelijk is het daarmee opgelost.

            Reageer


            • #7
              We vernemen graag van je of met het nieuwe modem de probleen zijn verholpen.

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  En nu zonder iets te herstarten is het weer in orde en haal ik weer de normale waarden. "Ideaal" om te troubleshooten.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik zie dat je het modem in bridge hebt geplaatst. Wil je het volgende eerst nog even proberen,

                    - Haal modem en router van de spanning en wacht+- 30 seconden. Sluit modem terug aan en wacht minimaal 5 minuten. Sluit daarna de router terug aan.

                    Als dat geen verschil brengt, maak dan even als test een rechtstreekse verbinding met het modem zonder router (poort 1 in dit geval gebruiken). Is je upload dan nog steeds beneden peil, dan horen we het graag terug zodat er verdere stappen genomen kunnen worden.

                    Wat signaalwaardes op modem en wijkniveau betreft ziet het er goed uit.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        Dit dus.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik ga een melding voor je doorzetten. Aangezien de monteur binnen al heeft gekeken gaan we nu de wijkcentrale ff extra nakijken.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            Gisteravond tussen 20:50u en 21:40u was de verbinding ok. Perfecte waardes met downloaden en uploaden en geen time-outs. Daarna minder en op dit moment is het weer slecht. Telefoongesprekken klinken ook slecht. Tegenpartij is goed te verstaan, maar wij naar "buiten" toe slecht. (Upload)

                            Reageer


                            • #15
                              Farre, @MatthijsL,
                              Hier nog een gebruiker in Hulst met hetzelfde probleem, ook sinds de laatste 2 dagen.
                              (oude polderstraat in de dullaertwijk)

                              Ik heb gisterenavond via twitter al contact gehad met Zeelandnet. Die hebben ook een storingsmelding voor mij ingezet. Ik heb modem (EPC3212) reset gedaan, router reset, en direct bekabeld zonder router geprobeerd. Helpdesk heeft vervolgens remote speedtest op mijn modem gedaan, en gezien dat de snelheden inderdaad niet goed zijn.
                              Dit lijkt mij eerder een netwerk probleem dan een modem probleem dan ook gezien de timing en locatie.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X