Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Next Generation Netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Next Generation Netwerk

    Nu ik allemaal lees over Next Generation Netwerk van delta, ben ik als veel ( verplaats veel data) gebruiker natuurlijk benieuwd wanneer dit allemaal klaar is (kan niet wachten, wil me graag aanmelden als tester). Maar goed roep natuurlijk ook vragen op: wat gaat zo abb kosten van 1 Gbps, als je nu al kijkt wat 400 Mbps kost, wat zal de upload snelheid zijn ? gaat die al eerder veranderen ? Komt er al eerder een snelheidsverandering of wacht Delta tot alles klaar is ? Hoe zit het met IP 6? zomaar wat vragen.

    Nog iets anders nu ze zo Next Generation zijn zou daar dan niet DISCOVERY bij moeten (en voor de meeste vrouwen TLC)? Zomaar hard op denken. Ik denk dat 1 Gbps leuk is en dat Delta voorop loopt maar dat de meeste mensen dat echt niet nodig hebben, toekomst gericht ook niet, is leuk dat het kan maar kijk eerst eens waar veel vraag naar is en wat de mensen echt willen.

    Denk dat er nog genoeg mensen zijn die niet aangesloten zijn op de kabel en die dat graag willen in zeeland, dat kost Delta misschien wel geld en dat verdienen ze misschien niet direct terug maar wel 100% zeeland aangesloten op de kabel, en zo als bij alle grote bedrijven, je moet onderaan de streep kijken wat je overhoud.

    Maar goed wie ben ik, een simpele ziel, die het grotere plaatje misschien niet ziet of zo dat zeggen ze dan.

    Maar goed Delta denk er nog eens over na met DISCOVERY en TLC ik denk dat je er veel mensen blij mee maak en vraag 0.25 per maand meer en klaar.
    En misschien zijn er mensen die meer weten over de internet vragen ik hoor het graag ?
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

  • #2
    Ik zou de noodzaak om het netwerk uit te breiden en de snelheid te verhogen niet bagatelliseren. Per jaar neemt dit met 40% toe. Denk aan steeds scherpere beelden op YouTube/Netflix en steeds meer cloud-diensten. Deze ontwikkelingen gaan razendsnel en hier moeten we bovenop zitten. We hebben nu een voorsprong qua snelheid en dat willen we zo houden.

    De onderhandelingen met Discovery lopen nog, maar voorlopig konden we het niet eens worden over een prijs. Helaas is het marktaandeel van Discovery te klein naar verhouding van de prijs die zij vragen. Als het zo simpel was geweest om het voor 25 cent meer te doen dan hadden we dit overwogen. Het bedrag zou echter veel hoger zijn. Hoeveel precies kan ik geen uitspraak over doen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Dominique
      Nu ik allemaal lees over Next Generation Netwerk van delta, ben ik als veel ( verplaats veel data) gebruiker natuurlijk benieuwd wanneer dit allemaal klaar is
      ik doe even een gokje
      in het voorjaar van 2018 gaat analoge radio en TV er af.
      in de zomer van 2018 wordt er van alles omgebouwd.
      in het najaar van 2018 verschijnen er nieuwe abonnementen.
      en tussentijds wordt er weinig of niets aangepast

      Reageer


      • #4
        @Dominique


        Dan doe je de ipv6 test op:

        http://ipv6-test.com/

        Hij doorloopt keurig alle testen (stappen) alleen de laatste weigert bij mij:

        DNS6+IP6 Unreachable

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Dominique
          Oorspronkelijk gepost door Mapje
          @Dominique


          Dan doe je de ipv6 test op:

          http://ipv6-test.com/

          Hij doorloopt keurig alle testen (stappen) alleen de laatste weigert bij mij:

          Bedankt,

          ik heb het ook even gedaan, en inderdaad de ICMP doet die niet. Ga eens kijken wat hier mee bedoelt wordt en of dit aan ons ligt ( de eind gebruiker) of aan Delta

          https://nl.wikipedia.org/wiki/Intern...ssage_Protocol

          DNS6+IP6 Unreachable
          Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Dominique
            Oorspronkelijk gepost door Dominique
            Oorspronkelijk gepost door Mapje
            @Dominique


            Dan doe je de ipv6 test op:

            http://ipv6-test.com/

            Hij doorloopt keurig alle testen (stappen) alleen de laatste weigert bij mij:

            Bedankt,

            ik heb het ook even gedaan, en inderdaad de ICMP doet die niet. Ga eens kijken wat hier mee bedoelt wordt en of dit aan ons ligt ( de eind gebruiker) of aan Delta

            https://nl.wikipedia.org/wiki/Intern...ssage_Protocol

            https://lkhill.com/ipv6-test-com-and...wall-policies/

            Merk wel dat de snelheid iets minder is (speedtest)

            DNS6+IP6 Unreachable
            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Mapje
              Hij doorloopt keurig alle testen (stappen) alleen de laatste weigert bij mij:

              DNS6+IP6 Unreachable
              En.......?
              Leg eens uit wat er aan de hand is dan..? :-)
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Rinus
                Oorspronkelijk gepost door Mapje
                Hij doorloopt keurig alle testen (stappen) alleen de laatste weigert bij mij:

                DNS6+IP6 Unreachable
                En.......?
                Leg eens uit wat er aan de hand is dan..? :-)
                Bij was het dit : ICMP Dit is een groot packet dat die heen weer zend ( soort ping ) dis niet zo van belang dat die niet goed is.

                DNS6+IP6 Unreachable : Hij probeert een dns server te vinden die ALLEEN een IP 6 verbinding heeft.

                weet niet of u de router handmatig of auto heeft in gesteld op de ip6 verbinding?
                Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                Reageer


                • #9
                  Het is in ieder geval ver genoeg doorgevoerd om de Google ipv6 test
                  werkend te krijgen.

                  IPv6 test - Statistics for Netherlands

                  Reageer


                  • #10
                    er zit zeker IPv6 op ons internet, maar er waren proefpersonen, en testen, etc.etc.
                    daar kwam nogal wat uit en toen werd het stil.

                    Reageer


                    • #11
                      Het wereldwijd IPv6 gebruik lag op 20% eind juli :

                      https://www.stipv6.nl/2017/07/20-van...gebruikt-ipv6/

                      Reageer


                      • #12
                        ja, oke, maar in hoeverre heb je op dit moment IPv6 nodig ??
                        m.a.w. hoeveel websites kun je niet bereiken, als je geen IPv6 hebt ??

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                          ja, oke, maar in hoeverre heb je op dit moment IPv6 nodig ??
                          m.a.w. hoeveel websites kun je niet bereiken, als je geen IPv6 hebt ??
                          Nee, veel zinnige andere toepassing dan het feit dat je kunt aantonen dat het
                          inderdaad ook werkt, zie ik ook nog niet !

                          Maar misschien is er wel een ander forum lid die dit nog eens verder kan toelichten ?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Mapje
                            Het wereldwijd IPv6 gebruik lag op 20% eind juli :

                            https://www.stipv6.nl/2017/07/20-van...gebruikt-ipv6/
                            mooi artikel
                            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Mapje
                              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                              ja, oke, maar in hoeverre heb je op dit moment IPv6 nodig ??
                              m.a.w. hoeveel websites kun je niet bereiken, als je geen IPv6 hebt ??
                              Nee, veel zinnige andere toepassing dan het feit dat je kunt aantonen dat het
                              inderdaad ook werkt, zie ik ook nog niet !

                              een aantal voordelen zijn bijvoorbeeld:

                              alle apparaten kunnen een eigen ip adres krijgen (nu zijn er te weining) dus kort weg alles wat met internet verbonden is heeft een eigen ip.

                              daarbij komt dan dus het voordeel dat bij een worm aanval geen netwerk achter een ip adres kan ( dus bv als jou ip adres is 214.128.248.1 en alles thuis het ip adres begint met 192.168.1.xxx of 172.168.1.xxx wat het meest voor komt is dat nu makkelijk dat bestaat straks niet meer (kan wel) maar je modem krijgt een ip en je pc krijgt een ip het zal een opvolging zijn ) maar je kan nog steeds een eigen netwerk werken maken ook met ip6

                              het nadeel merk zie je ook al gelijk als je alleen maar ip6 heb een grote omschakeling

                              uiteindelijk denk ik dat ip6 sneller en veiliger zal zijn dan ip4



                              Maar misschien is er wel een ander forum lid die dit nog eens verder kan toelichten ?
                              Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X