Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Geen internet met nieuwe UTP Kabel
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Aangezien de kabel maar in 1 poort van het modem past, lijkt het me sterk dat de verkeerde poort wordt gebruikt.
Maar wat gebeurt er dan als je zo'n nieuwe kabel gebruikt om bv. je laptop aan je router te koppelen? Doen de lampjes (op de router en eventueel op de laptop) het dan wel?
Reageer
-
Als je maar 1 poort hebt is het toch niet zo moeilijk.
De oude kabel doet het wel en met de nieuwe niet.
Conclusie, modem is goed, oude kabel ook en de nieuwe is niet goed.
En of ze die nou doorgemeten hebben of niet....hij maakt geen verbinding dus gaat het niet werken.
Reageer
-
Ik had gemist dat ongeregeld zegt 'Ik sluit af.' en ook dat hij een laptop rechtstreeks heeft aangesloten en dan ook geen internet heeft. Kennelijk met twee verschillende kabels. Ik vermoed dan ook dat (de adapter van het) modem de geest aan het geven is, ik heb dit al eerder meegemaakt. Dan branden de lampjes nog wel maar geeft de ethernetpoort geen sjoege.
Jammer dat ongeregeld niet meer reageert. Ik denk dat we dit topic als afgesloten moeten beschouwen.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoeIk had gemist dat ongeregeld zegt 'Ik sluit af.' en ook dat hij een laptop rechtstreeks heeft aangesloten en dan ook geen internet heeft. Kennelijk met twee verschillende kabels. Ik vermoed dan ook dat (de adapter van het) modem de geest aan het geven is, ik heb dit al eerder meegemaakt. Dan branden de lampjes nog wel maar geeft de ethernetpoort geen sjoege.
Jammer dat ongeregeld niet meer reageert. Ik denk dat we dit topic als afgesloten moeten beschouwen.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door FransOorspronkelijk gepost door GoeRoeIk had gemist dat ongeregeld zegt 'Ik sluit af.' en ook dat hij een laptop rechtstreeks heeft aangesloten en dan ook geen internet heeft. Kennelijk met twee verschillende kabels. Ik vermoed dan ook dat (de adapter van het) modem de geest aan het geven is, ik heb dit al eerder meegemaakt. Dan branden de lampjes nog wel maar geeft de ethernetpoort geen sjoege.
Reageer
-
Aanvullend: In de handleiding staat het volgende:
Als uw pc geen toegang kan krijgen tot internet nadat de kabelmodem online is gegaan, is het mogelijk dat uw pc het IP-adres niet heeft vernieuwd. Volg de desbetreffende instructies van uw besturingssysteem om het IP-adres op uw pc te vernieuwen.
Als u via uw router gaat, dan ververst uw router via het DHCP protocol uw IP adres, mits u uw kabel
in de LAN-poort van uw router aansluit en dit doet uw modem niet.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door ongeregeldOorspronkelijk gepost door WillemJ007Dus probleem opgelost!!!!
Maar toch, nog maar een poging om uw probleem op te lossen.
Modem-nieuwe kabel-PC
Nu heeft u geen internet toch?
Als u nu het IP-adres release wat gebeurd er dan?
Deze wijsheid verzin ik niet, maar lees ik in de handleiding van uw modem, over lezen gesproken.
Reageer
-
Ik vrees dat je er alleen achter zult kunnen komen door jou cat 6 sftp kabel, indien uiteraard het allemaal mogelijk is eens te proberen op een ander epc 3212 modem bij familie, vrienden, kennissen of buren.
Misschien dat de mechanische vergrendeling van de cat 6 sftp kabel in het modem niet goed (genoeg) werkt.
Werkt het hier ook niet dan denk dat het toch verstandiger is om een normale cat 6 kabel te gebruiken.
Gaat ZeelandNet ooit naar 1Gb/s snelheid dan is een normale cat 6 kabel
nog genoeg.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer