Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen internet met nieuwe UTP Kabel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Geen internet met nieuwe UTP Kabel

Enige tijd geleden informatie gevraagd omtrent UTP-kabel om een lang verhaal kort te maken ik kon volstaan met Cat 5 kabel maar
    omdat ik toch ging vernieuwen kon ik net zo goed Cat 6 nemen. Dus Cat 6 sFTP gekocht kant en klaar en die loopt door een buis naar boven , dus vanaf het Modem Cisco EPC 3212 Euro Docsis EMTA naar mijn router TP-Link AC 1750. Maar het probleem is dat ik nu geen internet meer heb.
    Nu hoop ik dat er iemand is die een oplossing heeft.
    Ben blij dat ik de oude kabel nog kan gebruiken.

Hallo ongeregeld,

is het zo dat je enkel over de nieuwe kabel tussen modem en router geen verbinding meer hebt? Met de oude kabel werkt het nog wel?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TimH
      Hallo ongeregeld,

is het zo dat je enkel over de nieuwe kabel tussen modem en router geen verbinding meer hebt? Met de oude kabel werkt het nog wel?
      ja inderdaad met de nieuwe kabel geen verbinding. met de oude wel.

Reageer

Reageer

Nee ook niet, ik snap er niets van.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ongeregeld
            Nee ook niet, ik snap er niets van.
            Ja dat is een gevlochten kabel.

Reageer

Dan ga ik haast denken dat het aan de kabel ligt.

Ik ben niet volledig thuis in de verschillende soorten utp-kabels (sftp), maar ik weet niet beter dan dat het gewoon moet werken. Gevlochten of niet. :?

Reageer

Ik ben niet volledig thuis in de verschillende soorten utp-kabels (sftp), maar ik weet niet beter dan dat het gewoon moet werken. Gevlochten of niet. :?
                Kan het niet aan het modem liggen. Kan slecht geloven dat het aan een nieuwe kabel ligt.

Reageer

Kan het niet aan het modem liggen. Kan slecht geloven dat het aan een nieuwe kabel ligt.
                  Als de oude kabel in het modem zit dan brand het lampje met LINK. Als de nieuwe kabel in het modem zit brand het lampje NIET.

Reageer

Reageer

Ik zal kijken maar ik moet zo dadelijk gaan werken kom er wel op terug.

Reageer

Enige tijd geleden informatie gevraagd omtrent UTP-kabel om een lang verhaal kort te maken ik kon volstaan met Cat 5 kabel maar
                        omdat ik toch ging vernieuwen kon ik net zo goed Cat 6 nemen. Dus Cat 6 sFTP gekocht kant en klaar
                        dit begrijp ik niet helemaal, of liever helemaal niet
                        de oorspronkelijke vraag en het advies gaat over UTP = unshielded twisted pair.
                        hiermee kun je een lengte tot 100 mtr. overbruggen.
                        in kantoorgebouwen lopen deze kabels samen met 220 V kabels door kabelgoten.
                        maar dan wordt er een veel duurdere SFTP-kabel gebruikt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                          omdat ik toch ging vernieuwen kon ik net zo goed Cat 6 nemen. Dus Cat 6 sFTP gekocht kant en klaar
                          dit begrijp ik niet helemaal, of liever helemaal niet
                          de oorspronkelijke vraag en het advies gaat over UTP = unshielded twisted pair.
                          hiermee kun je een lengte tot 100 mtr. overbruggen.
                          in kantoorgebouwen lopen deze kabels samen met 220 V kabels door kabelgoten.
                          maar dan wordt er een veel duurdere SFTP-kabel gebruikt.
                          Nee ik ook niet

Reageer

Reageer

Nee het is geen cross kabel

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X