Hallo, toen wij nog een oud modem hadden van Delta hadden wij 2 wifirouters aangesloten, 1 wifirouter op het modem, en de andere wifirouter op de eerste wifirouter(met tijdklok) Toen kregen we het nieuwe modem van zeelandnet en toen begon de ellende, vaak ging het goed, maar dan ineens onverklaarbaar fout, totaal geen internet, traag of de melding: "Er is een IP-conflict gedetecteerd" Wij hadden niets veranderd en alles het zelfde aangesloten. Kabel verwisselt, vernieuwt, reset, tijdklok er van tussen, nieuwe wifirouter, jullie advies, maar niets hielp. De wifi van het zeelandnetmodem staat uit, dat bereik was waardeloos. Nu hadden jullie het verzoek om een monteur langs te sturen, maar dan zal je zien dat alles het gewoon doet. Kan er iets gemonitord worden misschien? om te kijken wanneer en wat er fout gaat?
Als de melding komt van ip-conflict loop ik alle apparaten na en alles heeft netjes een eigen ipadres, ook de losse wifirouters.
De bedoeling is als vanouds dat wij naar keuze op beide wifirouters terecht kunnen en onze dochter maar op 1 router (al dan niet met een tijdklok er tussen)
Ik heb het Zeelandnetmodem ook in bridge gezet en dan alleen de eerste aansluiting gebruikt maar dat haalde niets uit.
Was het maar continu of heel vaak, dit zou makkelijker zoeken denk ik zelf.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hanzel
Als de melding komt van ip-conflict loop ik alle apparaten na en alles heeft netjes een eigen ipadres, ook de losse wifirouters.
De bedoeling is als vanouds dat wij naar keuze op beide wifirouters terecht kunnen en onze dochter maar op 1 router (al dan niet met een tijdklok er tussen)
Ik heb het Zeelandnetmodem ook in bridge gezet en dan alleen de eerste aansluiting gebruikt maar dat haalde niets uit.
Was het maar continu of heel vaak, dit zou makkelijker zoeken denk ik zelf.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hanzel
Reageer