Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Plotseling geen internet, soms ip-conflict

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Plotseling geen internet, soms ip-conflict

    Hallo, toen wij nog een oud modem hadden van Delta hadden wij 2 wifirouters aangesloten, 1 wifirouter op het modem, en de andere wifirouter op de eerste wifirouter(met tijdklok) Toen kregen we het nieuwe modem van zeelandnet en toen begon de ellende, vaak ging het goed, maar dan ineens onverklaarbaar fout, totaal geen internet, traag of de melding: "Er is een IP-conflict gedetecteerd" Wij hadden niets veranderd en alles het zelfde aangesloten. Kabel verwisselt, vernieuwt, reset, tijdklok er van tussen, nieuwe wifirouter, jullie advies, maar niets hielp. De wifi van het zeelandnetmodem staat uit, dat bereik was waardeloos. Nu hadden jullie het verzoek om een monteur langs te sturen, maar dan zal je zien dat alles het gewoon doet. Kan er iets gemonitord worden misschien? om te kijken wanneer en wat er fout gaat?
    Als de melding komt van ip-conflict loop ik alle apparaten na en alles heeft netjes een eigen ipadres, ook de losse wifirouters.
    De bedoeling is als vanouds dat wij naar keuze op beide wifirouters terecht kunnen en onze dochter maar op 1 router (al dan niet met een tijdklok er tussen)
    Ik heb het Zeelandnetmodem ook in bridge gezet en dan alleen de eerste aansluiting gebruikt maar dat haalde niets uit.
    Was het maar continu of heel vaak, dit zou makkelijker zoeken denk ik zelf.

    Alvast bedankt voor het meedenken!

    Hanzel

  • #2
    1.xx en de andere op 192.168.2.xx ?

    Reageer


    • #3
      Beide wifirouters hebben DHCP aan staan, als ik bv van nummer 2 dat uit zet, kan ik daar niet meer op inloggen. Het heeft zo een paar jaar goed gedraaid met het vorige modem van zeelandnet.
      Het moeten 2 los staande wifirouters blijven, niet als een soort versterker bv.
      De ene router zit op 192.168.0.1 en de ander 192.168.1.1 (deltamodem op 192.168.11.1)
      Als je inlogt op 1 van beide krijg je netjes een ip met bijhorend nummer 192.168.0.19 bv.

      Vanavond was ik alleen thuis en plotseling krijg ik dan de waarschuwing van een IP-conflict, er staat dan verder niets aan, behalve mijn gsm die een ander IP-adres had.

      Alvast bedankt!

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Hanzel
          Het moeten 2 los staande wifirouters blijven, niet als een soort versterker bv.
          De ene router zit op 192.168.0.1 en de ander 192.168.1.1 (deltamodem op 192.168.11.1)
          wat is de reden dat je 2 aparte wifi-netwerken wil hebben ??
          staat de router in het delta-modem ook aan, of staat die in bridge ??

          Reageer


          • #6
            In mijn vorige bericht vertel ik dat ik dit al gedaan had, ik heb ook een tooltje waarmee je alle aangesloten apparaten met ip-adres kan vinden, dit geeft ook niets dubbel aan.
            Het rare is dat het een paar keer per week gebeurt op verschillende tijden, met iedereen thuis of alleen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              Oorspronkelijk gepost door Hanzel
              Het moeten 2 los staande wifirouters blijven, niet als een soort versterker bv.
              De ene router zit op 192.168.0.1 en de ander 192.168.1.1 (deltamodem op 192.168.11.1)
              wat is de reden dat je 2 aparte wifi-netwerken wil hebben ??
              staat de router in het delta-modem ook aan, of staat die in bridge ??
              1 wifi voor de ouders, 1 wifi voor kind(met tijdklok er tussen)
              Je kan dit misschien ook met 1 router en allerlei regels in mac/ip adres, maar dit was simpeler, vooral als er
              weer eens een nieuw apparaat is.
              De delta-router stond aan, maar ook toen die uit stond(bridge) gebeurde hetzelfde.
              Nu op advies van Delta via facebook bridge weer aangezet, dit zou de zelfde situatie zijn als met
              het oude deltamodem(dat was zonder router/wifi)
              Dan is dit uitgesloten en is het zoeken naar wat anders, paar uur na het op bridge zetten had ik weer een IP-conflict.
              Ik kwam er ook achter dat ik dat sneller heb als ik inlog op delta-wifi (van de buren want die van ons staat nu uit)
              Een IP-conflict heb ik dus sneller als ik inlog op Delta-wifi, maar dat was maar net om te testen, op onze eigen wifirouter heb ik het dus af en toe.(bedraad of wifi)

              Kan iets ook fout gaan als ik bedraad en wifi aan heb staan en zonder te merken bedraad op eigen router zit, en via wifi op de router van dochter?
              Dit had ik nog niet getest om de inlog van haar router te verwijderen van mijn pc.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Hanzel
                Kan iets ook fout gaan als ik bedraad en wifi aan heb staan en zonder te merken bedraad op eigen router zit, en via wifi op de router van dochter?

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Hartelijk dank goeroe,

                    Om het voor mij duidelijk te krijgen:
                    Situatie nu,
                    Vanaf het delta modem(bridged) heb ik wifirouter 1, en ga dan vanaf lan naar de wan van wifirouter 2.
                    Ouders willen op beide routers in kunnen loggen, kind alleen op wifirouter 2. die met tijdklok aan/uit kan.

                    1: Zet ik dan op wifirouter 2 DHCP uit, en moet ik van lan wifirouter 1 naar lan wifirouter 2? (ipv wan)

                    2: Voor welke apparaten geld een vast IP-adres, voor 1 van de wifirouters en/of de gebruikers?
                    In welke router regel je dat apparaten altijd hetzelfde adres krijgen, in die met DHCP of degene
                    waarvan die uit staat?

                    3: Van een PC/router weet ik een IP vast te zetten, kan dit met een Mobiel/Pad ook? (android)
                    Ik kan dit niet vinden namelijk.

                    4: Als ik van een gebruiker iets vast zet, ondervind ik daar geen moeilijkheden mee als ik ergens
                    anders in wil loggen?

                    Alvast hartelijk dank voor het meedenken en ik probeer nog iets wijzer te worden op google over double NAT.

                    Reageer


                    • #11
                      Goed op weg Hanzel

                      1. Ja;
                      2. In wifirouter 1 stel je in dat wifirouter 2 een vast ip-adres krijgt;
                      3. Dat hoeft niet, zie 2;
                      4. Zie 2.

                      Reageer


                      • #12
                        Vanaf Woensdag ben ik een paar dagen alleen thuis, dan ga ik dit proberen zonder dat sommigen elke keer zonder wifi zitten ;-)

                        Bedankt en ik laat het weten! :-)

                        Reageer


                        • #13
                          Hallo Hanzel,

                          is het nog gelukt?

                          Reageer


                          • #14
                            Gezien we niets meer vernemen van Hazel, kunnen we aannemen dat het probleem is verholpen. :8
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer


                            • #15
                              Excuus, ik zit verder nooit op het forum dus heb dit over het hoofd gezien.
                              Ik was/ben er mee geholpen, bedankt nog! :-)

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X