Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Surffilter houdt soms teveel tegen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Surffilter houdt soms teveel tegen

    Beste forumleden,

    Op aanraden van een Delta support medewerker stel ik mijn vraag hier;

    Wij hebben een zeelandnet internet abonnement icm een surffilter. Alleen dit filter blokkeert iets te veel en zonder regelmaat, bijvoorbeeld:

    - Op computers (Windows en MacOS) en de PlayStation kunnen we Netflix kijken, maar op iPhones en iPads niet. Ik kan de app opstarten maar zodra ik een serie wil streamen kan er geen verbinding worden gemaakt.

    - Games kunnen niet online gespeeld worden op een PlayStation(4)

    Wat ik hier vreemd aan vind is dat het apparaat gebonden lijkt. Maar als ik het surffilter uit zet zijn bovenstaande 2 problemen opgelost. De apparaten zijn gereset, de router ook dit had allemaal geen effect. ( er is zijn verschillende standen van het filter getest 1 of 5 het maakt niets uit, Netflix en PlayStation + zijn geblokkeerd - ongeacht de content)

    Voor zover ik het begrijp zit dit probleem aan de kant van Zeelandnet, is er iets wat ik zelf kan doen ?

    Groet,

    Wouter

  • #2
    Hallo Wouters,

    Welkom op ons Service Forum!

    Ik heb dit even voor je bekeken en ik zie bij onze veelgestelde vragen al een deel van het antwoord staan. Dit probleem is dus bij ons bekend. Als je dan toch gebruik wilt maken van Netflix en de PlayStation kun je het surffilter tijdelijk uitschakelen. Hier zie je hoe je dat moet doen.

    Reageer


    • #3
      Hallo Annette,

      Dat kan toch niet de oplossing zijn ? Het duurt namelijk zo'n 30minuten voordat de wijziging effect heeft.

      Dan moet ik iedere avond als ik Netflix wil kijken het filter 30 min te voren uitschakelen, wat overigens ook voor alle gebruikers geld dan.


      Is er geen luchtere optie beschikbaar die Netflix wel door laat ?

      Reageer


      • #4
        De lichtste versie van het surffilter blokkeert drugs, geweld & adult. Dit zend Netfilx uit.
        Dit is de reden dat dit al geblokkeerd wordt. De enige oplossing die wij je kunnen bieden is hoe ik dat net al heb beschreven.

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Zit je dan op de iPhone en ipad op de app en op de PC gewoon op de website? Heb je dan de Nederlandse versie geinstalleerd?

            Reageer


            • #7
              Correct, op de website op de PC. En op ee iPhone en iPad de Nederlandse versie van de app

              Reageer


              • #8
                En wat nou als Netflix probeert te openen via de website op de iPhone en iPad, dus niet via de app. Werkt het dan wel?

                Reageer


                • #9
                  De website kan ik openen, maar afspelen op iPads en iPhones kan alleen via de app en niet via safari.

                  Reageer


                  • #10
                    Kun je het eens proberen in Google Chrome?

                    Reageer


                    • #11
                      Dat ga ik vanavond proberen als ik thuis kom, ik laat dit vanavond weten.

                      Reageer


                      • #12
                        Dat is goed. Ik hoor het graag.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Anette
                          Dat is goed. Ik hoor het graag.
                          Nee dit heeft ook geen effect, in Chrome voor IOS kan ik ook geen Netflix afspelen, ik wordt doorverwezen naar de app.

                          Reageer


                          • #14
                            En is het een mogelijkheid om het Surffilter in zijn geheel uit te schakelen? Of is dat geen optie? Ik weet niet waar je het precies voor gebruikt natuurlijk, ik probeer mee te denken.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door TimH
                              En is het een mogelijkheid om het Surffilter in zijn geheel uit te schakelen? Of is dat geen optie? Ik weet niet waar je het precies voor gebruikt natuurlijk, ik probeer mee te denken.
                              Nee dit is niet erg handig in verband met jonge mensen(kinderen) die gebruik maken van dit netwerk.

                              En daarom is tijdelijk uitschakelen ook geen optie omdat op dat moment iedereen alles kan doen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X