Goede avond, sinds 1 februari ben ik overgestapt van internet basis naar tv+internet premium, met de beloofde download snelheid van 150Mbit, Heb de speed test gedaan op mn laptop met utp verbinding en met wifi verbinding, ook met tablet en mobiel, op alle apperaten kom ik aan 8,5 - 9Mbit, verre van de beloofde snelheid.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Internetsnelheid niet veranderd sinds overstap naar tv+internet premium
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door bigbrotherGoede avond, sinds 1 februari ben ik overgestapt van internet basis naar tv+internet premium, met de beloofde download snelheid van 150Mbit, Heb de speed test gedaan op mn laptop met utp verbinding en met wifi verbinding, ook met tablet en mobiel, op alle apperaten kom ik aan 8,5 - 9Mbit, verre van de beloofde snelheid.
-
Oorspronkelijk gepost door bigbrotherGoede avond, sinds 1 februari ben ik overgestapt van internet basis naar tv+internet premium, met de beloofde download snelheid van 150Mbit, Heb de speed test gedaan op mn laptop met utp verbinding en met wifi verbinding, ook met tablet en mobiel, op alle apperaten kom ik aan 8,5 - 9Mbit, verre van de beloofde snelheid.
Er stond in je modem iets niet helemaal juist geconfigureerd. Ik heb dat aangepast en het zou nu in orde moeten zijn.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door FransOorspronkelijk gepost door bigbrotherGoede avond, sinds 1 februari ben ik overgestapt van internet basis naar tv+internet premium, met de beloofde download snelheid van 150Mbit, Heb de speed test gedaan op mn laptop met utp verbinding en met wifi verbinding, ook met tablet en mobiel, op alle apperaten kom ik aan 8,5 - 9Mbit, verre van de beloofde snelheid.
Er stond in je modem iets niet helemaal juist geconfigureerd. Ik heb dat aangepast en het zou nu in orde moeten zijn.
Ik heb voor de zekerheid mn modem geresset, en daarna getest.
Met UTP kabel kom ik op 95 Mbit, en op WIFI 50Mbit (allebei op een afstand van max. 1meter van de Modem).
Dus dat is 10 keer beter.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Reageer
-
dat je met een utp-kabel niet aan de 150 Mb/s komt, betekent dat de ethernet-poort van jouw PC/Laptop niet hoger kan dan 100 Mb/s. met een gigabit-poort zou je volluit 150 Mb/s moeten kunnen halen.
50 Mb/s via wifi is niet verkeerd, maar dat kan beter. hierbij zijn de omgevingsfactoren vaak een belangrijke factor.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door fred44nldat je met een utp-kabel niet aan de 150 Mb/s komt, betekent dat de ethernet-poort van jouw PC/Laptop niet hoger kan dan 100 Mb/s. met een gigabit-poort zou je volluit 150 Mb/s moeten kunnen halen.
50 Mb/s via wifi is niet verkeerd, maar dat kan beter. hierbij zijn de omgevingsfactoren vaak een belangrijke factor.
Reageer
-
Voor je laptop kan ik onderstaande aanbevelen (was een tip van Frans in een ander topic):
https://www.alternate.nl/html/produc...FUoW0wodxe0ACQ
Haalt op zijn/haar sloffen 130 Mb/s met een 150 Mb/s abo[B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer