Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ip adres van modem niet bereikbaar

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

[quote=r0n]
    Oorspronkelijk gepost door Marco
    R0n,

Was ook mijn eerste gedachte maar smtp via telnet geeft wel netjes response van buitenaf en ik gok ff dat mail en web op dezelfde machine draaien
    Port 80 geeft via nmap wel response, maar lijkt naar een zwart gat te leiden
    Dat kan, wanneer de poortforwarding niet goed staat,of anders voor poort 25 en poort 80

Hoi Marco en Ron,

Ik waardeer jullie input erg.

in mijn router staan poort 21/80/8080/110/25/465 en 587 open en verwijzen allemaal naar 192.168.1.250 het ip van mijn NAS (static IP)
    alle protocollen op TCP of ALL (TCP/UDP).

Ik heb inderdaad het oude type modem nog (CPC3212) dus zonder wifi en bridge

Reageer

Voor mijn beeldvorming, je kan via je eigen lan wel http://192.168.1.250 bereiken?

Reageer

Voor mijn beeldvorming, je kan via je eigen lan wel http://192.168.1.250 bereiken?

Reageer

Zou goed kunnen, ik zou zelf de betreffende portforwards verwijderen, router rebooten, forwards opnieuw instellen en nog een keer rebooten

Reageer

dat is ook een goed idee, ga ik vanmiddag proberen thx

Reageer

Hoi Colin, is het inmiddels gelukt?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ferry
                Hoi Colin, is het inmiddels gelukt?

Reageer

Colin,

Vandaag nog even gekeken, als ik de url open die je opgaf wordt ik wel netjes geredirect naar je ip maar wel naar poort 5000, daar zie ik de inlogpagina van je nas, als je hier wat anders verwacht zou ik ook nog even kritisch kijken naar de forward die je in hebt gesteld bij je webhost.
                  Je mailserver kon ik van buitenaf al wel benaderen kreeg op allebei je smtp poorten keurig antwoord op mijn ehlo commando

Reageer

Colin,

Vandaag nog even gekeken, als ik de url open die je opgaf wordt ik wel netjes geredirect naar je ip maar wel naar poort 5000, daar zie ik de inlogpagina van je nas, als je hier wat anders verwacht zou ik ook nog even kritisch kijken naar de forward die je in hebt gesteld bij je webhost.
                    Je mailserver kon ik van buitenaf al wel benaderen kreeg op allebei je smtp poorten keurig antwoord op mijn ehlo commando
                    Hoi Marco,

Ja de URL gaat via Quickconnect van synology dus heeft het ip van mijn modem niet nodig.
                    Maar vandaag op school (scalda) even geprobeerd op ip (82.173.xxx.xxx) en dan kom ik middels DMZ ook bij mijn NAS , maar over prt 80 gaat het niet lekker.
                    Gisteren nog even de firmware van de router geupdate dat kan ook geen kwaad.

Goed te horen dat je voor de smtp er ook door kan komen e.e.a. werkt natuurlijk nog niet maar de forwards zullen dan het probleem niet zijn

Bij PcExtreme heb ik netjes de DNSrecords aangepast (A record naar modem ip en MX naar de mailserver)

Reageer

Hmmzz ook als direct naar http://82.173.xxx.xxx:80 ga wordt ik geredirect naar poort 5000, niet iets met port ranges per ongeluk nog apart ingesteld op je router?

Reageer

Hmmzz ook als direct naar http://82.173.xxx.xxx:80 ga wordt ik geredirect naar poort 5000, niet iets met port ranges per ongeluk nog apart ingesteld op je router?
                        Ha.....nee heeft hij altijd al eigenlijk gedaan, ook in je adresbalk krijg je ook xxx.xxx.xxx x50\5000
                        ik denk dat de Nas dat zelf doet, in mijn poort forward lijst komt dat niet voor

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                        X