Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ip adres van modem niet bereikbaar

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Ip adres van modem niet bereikbaar

Mijn modem is op het ip adres wat ik van zld.net krijg niet bereikbaar.
    Uiteindelijk van de zakelijke helpdesk krijg ik te horen dat dit wordt afgeschermd, dat is erg lastig als je je domeinnaam via URL forwarding (bij je domein provider) en port forwarding op je router wilt doorzetten naar je eigen NAS.

Iemand een slim idee om toch je modem benaderd te krijgen?

FF kijken bij delta staat heel veel

Reageer

Lijkt me sterk dat deze is afgeschermd ga naar https://www.whatismyip.com/ en daar zie je bestaande ip.

Reageer

En als je bekabeld rechtstreeks aansluit op het modem?

Reageer

Hallo Colin,

Welkom op het forum

Begrijp ik het nou goed dat je "in het modem wilt"?
          Dit is namelijk gewoon via de pagina http://192.168.11.1.
          Hier kom je alleen op via je eigen verbinding.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
            Hallo Colin,

Welkom op het forum

Begrijp ik het nou goed dat je "in het modem wilt"?
            Dit is namelijk gewoon via de pagina http://192.168.11.1.
            Hier kom je alleen op via je eigen verbinding.
            www.mijndomein.nl) naar je thuis ip te sturen.

Reageer

Je eigen IP adres is te zien in het modem via de pagina http://192.168.11.1.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
                Je eigen IP adres is te zien in het modem via de pagina http://192.168.11.1.
                Hoi Linda,

Dat ip adres heb ik ook, kan het zien in mijn router en op mijn pip pagina, dat is het probleem niet, maar ik kan het dus niet bereiken.....

Reageer

Colin,

Ik denk dat je vraag niet goed is overgekomen toen je belde. Je wan ip is wel degelijk van buitenaf bereikbaar, dus als je je forward goed hebt staan mag dit geen probleem zijn. Ik zelf verschillende services draaien op verschillende poorten zonder problemen.
                  Ping request staat standaard idd uit maar dat mag geen issue zijn.
                  Weet je trouwens zeker dat je de zakelijke klantenservice aan de lijn had? Dit is namelijk dagelijkse kost voor hun.

Als je wil kan je me in een prive bericht je wan ip sturen, dan kan ik even kijken of je echt niet bereikbaar bent.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Marco
                    Colin,

Ik denk dat je vraag niet goed is overgekomen toen je belde. Je wan ip is wel degelijk van buitenaf bereikbaar, dus als je je forward goed hebt staan mag dit geen probleem zijn. Ik zelf verschillende services draaien op verschillende poorten zonder problemen.
                    Ping request staat standaard idd uit maar dat mag geen issue zijn.
                    Weet je trouwens zeker dat je de zakelijke klantenservice aan de lijn had? Dit is namelijk dagelijkse kost voor hun.

Als je wil kan je me in een prive bericht je wan ip sturen, dan kan ik even kijken of je echt niet bereikbaar bent.

Reageer

Colin,

Bericht ontvangen.
                      Ik denk dat je nog eens kritisch naar de configuratie van je webserver moet kijken, poort 25, 80 en 587 staan open.
                      Ik kan echter alleen een connectie opbouwen naar 25 en 587, je mailserver is dus wel bereikbaar ( en staat geen open relay toe, heel goed )
                      je poort 80 wordt geforward maar ik krijg er totaal geen repsonse op, mijn conclusie kan dan ook niet anders zijn dan de config van je server nog eens goed nazien.

succes met puzzelen

Reageer

Ik denk dat je nog eens kritisch naar de configuratie van je webserver moet kijken, poort 25, 80 en 587 staan open.
                        De poorten moeten niet alleen open staan, maar ook naar een intern IP adres verwijzen, b.v. 192.168.11.xx
                        Daarbij loop je het risico, dat na een herstart van de server (nas), het interne IP adres is veranderd.
                        Die fout geef ik de meeste kans.

Reageer

R0n,

Was ook mijn eerste gedachte maar smtp via telnet geeft wel netjes response van buitenaf en ik gok ff dat mail en web op dezelfde machine draaien
                          Port 80 geeft via nmap wel response, maar lijkt naar een zwart gat te leiden

Reageer

Colin, ik lees dat je een eigen router in gebruik hebt. Heb je het modem wel in bridge mode gezet (of is het een EPC3212 modem zonder Wi-Fi en zonder routerfunctie)?

Reageer

R0n,

Was ook mijn eerste gedachte maar smtp via telnet geeft wel netjes response van buitenaf en ik gok ff dat mail en web op dezelfde machine draaien
                              Port 80 geeft via nmap wel response, maar lijkt naar een zwart gat te leiden
                              Dat kan, wanneer de poortforwarding niet goed staat,of anders voor poort 25 en poort 80.
                              De enige die dat kan controleren is Colin zelf.........

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X