Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Probleem met Apple routers en EPC3212 (of bridge modems)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Probleem met Apple routers en EPC3212 (of bridge modems)

    Momenteel is er een probleem geidentificeerd met Apple routers in combinatie met EPC3212 modems, of routermodems die in bridge mode staan.

    De oorzaak is nog niet volledig bekend maar de tussen-oplossing is de IPV6 op de Apple router uit te schakelen.

    Ook is het mogelijk dat er een firmware update klaarstaat voor de router, deze kan dan via IPV4 worden binnengehaald en daarna kan de IPV6 als het goed is weer aangezet worden.

  • #2
    klinkt nogal technisch, hoe doe je dat? Als ik bij DNS kijk dan zie ik 10.0.1.1 en daaronder 2a02:f6e:805a etc. verder kan ik via "+" wel nieuwe ipv4 of ipv6 adressen invoeren maar ik kan de twee die ik hierboven noemde niet weghalen,

    Reageer


    • #3
      Na een dagje tobben bij internet opties, configureer ipv6 op alleen link-local gezet i.p.v. automatisch.
      In het Airport configuratiprogramma. Kan volgens mij ook bij netwerk opties/geavanceerd, dit gaat wel over Apples.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Kennie-L
        Na een dagje tobben bij internet opties, configureer ipv6 op alleen link-local gezet i.p.v. automatisch.
        In het Airport configuratiprogramma. Kan volgens mij ook bij netwerk opties/geavanceerd, dit gaat wel over Apples.
        Bij mijn apple TC geprobeerd, het helpt niet. Op aanraden van Zeelandnet een vaste kabel tussen router en computer geplaatst (gelukkig had ik nog een oude kabel van 10 m lengte) en dat werkt nu wel, andere computers/apparaten zitten nog zonder wifi.

        Reageer


        • #5
          Vreemd, terwijl ik hiermee bezig was had ik wel een ethernet verbinding tussen modem en iMac gemaakt, deze is nu weer weg en allebei de wifi netwerken, 2,4 en 5GHz werken weer.

          Reageer


          • #6
            als je in het Airportconfiguratie programma, kiest voor Internet en Internetopties, dan krijg je dit:

            [img]9dfbd779-1483-42df-a7ce-78d2863da4a0.jpg[/img]

            Reageer


            • #7
              Ik heb voorlopig een oud goedkoop routertje op m'n iMac aangesloten en dat werkt als een trein. Ik begrijp niet dat een vaste kabel zou helpen. Ik heb altijd een vaste utp tussen mijn Airport router en de iMac en dat werkte dus ook niet. Mijn modem staat wel in de bridge stand. Ik wacht nog maar even af tot er een definitieve oplossing komt voordat ik ga knutselen.

              Reageer


              • #8
                Klopt, en bij netwerk voorkeuren staat het bij mij nog op automatisch, ik laat het maar zo nu het weer werkt.

                Reageer


                • #9
                  goede middag,

                  hier heb ik ook problemen met mijn router.
                  Volgens http://test-ipv6.com is de IPV6 DNS service van zeelandnet niet in orde of uitgeschakeld.
                  Hierdoor kunnen enkele gsm en android toestellen die dit gebruiken niet op internet.

                  Gaat Zeelandnet hier vlug nog wat aan doen?

                  Reageer


                  • #10
                    bij mij is er niets bijzonders te zien aan IPv6.
                    wellicht helpt een keer opstarten

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koos
                      Volgens http://test-ipv6.com is de IPV6 DNS service van zeelandnet niet in orde of uitgeschakeld.
                      Hierdoor kunnen enkele gsm en android toestellen die dit gebruiken niet op internet.
                      als je geen IPv6 hebt, dan kun je toch nog met IPv4 op internet.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        Oorspronkelijk gepost door Koos
                        Volgens http://test-ipv6.com is de IPV6 DNS service van zeelandnet niet in orde of uitgeschakeld.
                        Hierdoor kunnen enkele gsm en android toestellen die dit gebruiken niet op internet.
                        als je geen IPv6 hebt, dan kun je toch nog met IPv4 op internet.
                        ik heb een linksys E8350 router die doet dit automatisch. ik heb net gevonden hoe je het uit kan zetten maar had hiervoor nooit een probleem. ( ik heb alles al 5 min uit gehad en opnieuw opgestart.) heb er een scheenshot bij gevoegd.

                        Reageer


                        • #13
                          bij mij verschijnt er 10/10

                          en als je dit rechtstreeks op het modem test ??

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            bij mij verschijnt er 10/10

                            en als je dit rechtstreeks op het modem test ??
                            Geeft het zelfde resultaat (zie bijlage),
                            Ik heb het ook gemeld in een bericht via FB aan Zeelandnet.

                            Reageer


                            • #15
                              wat mij opvalt is, dat de IPv4 en IPv6 adressen in beide plaatjes verschillend is.
                              je zit toch niet op het netwerk van de buren ??

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X