Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

langzame vpn verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door hoeiendag
    Dat is niet apart want je vpn router kan niet sneller dan de 68Mb/s. Hij kon dus ook al je vorige verbinding niet volledig benutten. Het enige wat helpt is een snellere vpn router. Of je moet in de verbinding in kunnen stellen dat alleen het verkeer wat voor je werk bestemd is via de vpn loopt en dat het overige verkeer rechtstreeks naar Zeelandnet. Technisch geen probleem, maar het kan zijn dat dan je werk applicaties niet goed meer werken. Dat moet je aan systeembeheer vragen.
    ok hoe bedoel je dat?
    draai vpn via software namelijk en heb alleen de moden/router van zeelandnet de cisco 3940.
    heb ook al contact gehad met de vpn server maar die kunnen er ook niks aan doen en volgens hun worden er snelheden tot 200mb+ ondersteund.
    daarom denk ik dat het namelijk in modem/router dit.
    Kan het mis hebben hoor ben kwa dat betreft nog best wel een NOOB
    maar toch alvast bedankt voor het meedenken wordt zeker gewaardeerd.

    Reageer


    • #17
      mmertens, de verbinding tussen jou en de VPN-server is gewoon niet beter dan wat je nu haalt. Dat kan tussen ZeelandNet en de VPN-server zitten, of bij de VPN-server zelf. In elk geval zal je hier ZeelandNet niet op kunnen aanspreken.

      Met het 'pathping' commando kun je misschien achterhalen welk gedeelte van het netwerk voor de vertraging zorgt.

      Reageer


      • #18
        Ik heb net even een vpn naar mijn werk gemaakt, waar we 1Gb glas hebben, van Zeelandnet. Op mijn iPad maak ik een l2tp vpn en laat al het verkeer over de vpn lopen wat inhoudt dat ik pas het internet op ga vanaf mijn werk. Ik haal dan op mijn eigen verbinding 92Mb/s terwijl ik een 100/10 heb.
        Als je bv "tunnel all mode" of "route all traffic" of "use gateway on remote network" uit zet gaat alleen het verkeer voor je werk over de vpn en de rest gelijk vanaf je eigen verbinding het internet op, wat altijd sneller is omdat dit niet via een vpn "tunnel" loopt. Misschien kun je dit proberen. Maar misschien gebruik je bepaalde programma's voor je werk die vereisen dat al het verkeer via je werk loopt, dan kun je hoogstens ervoor kiezen om alleen een vpn te maken als je dat nodig hebt. Dat zul je met je werk ict moeten regelen.

        Reageer


        • #19
          Ik denk dat je snelheid ook niet hoger komt, Als ik hier IPvanish aanzet kom ik ook maar tot de 88Mb op de snelsne server, zoek ik naar andere servers kom ik ook maar rond de 60 a 70 Mb Maar alles werkt verder dus ik neem er genoegen mee. En het is snel zat voor wat ik ermee doe

          Reageer


          • #20
            Ik heb net nog is mijn vpn snelheid getest via wifi en daarop kom ik uit op een snelheid van 120mb.
            Waar ik normaal via pc vpn (bekabeld) een snelheid van 65mb haal.
            Dit is toch iets wat ik dan niet helemaal snap hoe dat kan.
            Heb ook al trouwens verschillende vpn protocollen geprobeerd maar dat helpt ook niks.
            Heb ook al verschillende servers geprobeerd maar dat hielp ook niks de vpn wifi snelheid blijft beduidend hoger als de bekabelde vpn verbinding.
            iemand enig idee hoe dat kan?

            Reageer


            • #21
              Je zou eens naar het stuurprogramma van je netwerkadapter kunnen kijken. Bijvoorbeeld met SDI Lite.

              Reageer


              • #22
                Maak je een vpn op je pc of maak je die op een losse vpn router? Misschien is je pc niet snel genoeg om een vpn snel te maken? Je zou eens in de taakbeheer kunnen kijken naar je cpu belasting. Heb je tunnel all mode al eens uitgezet? Dan is alleen het verkeer naar je werk via een lagere snelheid, misschien is daar mee te leven?

                Reageer


                • #23
                  Het zou ook aan ExpressVPN kunnen liggen, in deze speedtest doen ze het niet zo goed http://vpnspeedtest.org/
                  Misschien rondshoppen voor een andere provider? https://www.vpngids.nl/reviews/beste...ders-van-2017/

                  Reageer


                  • #24
                    Hoi Jennix, je reageerde op een topic van een half jaar oud. Ik weet niet in hoeverre dit nog van toepassing is?

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door TimH
                      Hoi Jennix, je reageerde op een topic van een half jaar oud. Ik weet niet in hoeverre dit nog van toepassing is?
                      Waarom wordt die oude zooi niet weg gegooid?

                      Reageer


                      • #26
                        Goed punt, bij deze!

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X