Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid bekabeld internet neemt af maar herstelt zich na opnieuw opstarten computer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Je zou met 'Snappy Driver Installer' kunnen kijken of deze een nieuwer stuurprogramma voor je netwerkadapter kan vinden. Download de Lite versie hier.

    Ook kun je eens kijken of het uitschakelen van IPv6 op de adapter, of de QoS driver, verschil maakt.

    Reageer


    • #17
      @GoeRoe,
      IPv6, goede suggestie. Schakel ik ook standaard uit. Maar Qos???? Lijk mij niet verstandig.
      Alle data , worden in principe gelijkwaardig behandeld. Met Quality of Service (QoS) kan je echter prioriteiten gaan toekennen. Dit kan op basis van de gebruikte poort, het programma, het protocol of zelfs de computer waarvoor het bedoeld is. Belangrijk is dat de upload- en downloadsnelheden die je ingeeft accuraat en realistisch zijn, want onder andere daarop baseert QoS zich om de bandbreedte optimaal in te delen.

      Reageer


      • #18
        Fred61,

        Kan je toch eens een dagje een andere kabel proberen?
        Een slecht contact op een van de aders kan er voor zorgen dat je netwerkkaart gaat schakelen tussen half en full duplex en kan rare dingen doen met je verbinding

        Reageer


        • #19
          Dank jullie!

          @ GoeRoe: Snappy driver geeft an dat er voor deze pc geen updates zijn.
          @ Duncan: stuurapparaat verwijderen en de computer opnieuw opstarten en laten zoeken was een van de eerste dingen die ik gedaan heb, maar dat mocht helaas ook niet baten.

          Jullie optie voor het uitschakelen van IPv^is voor mij abracadabra :?. Zouden jullie kunne uitleggen hoe ik dit moet doen (en evt. om wat bij te leren uitleggen wat dit behelst ;-))

          @ Marco: Een andere kabel naar mijn desktop wordt een beetje moeilijk. Is toch een kabel van 10 meter.
          Ik kan wel een laptop aan het modem hangen met een kortere kabel (de gele meegeleverde kabel van zeelandnet).
          Vraag is dan of ik geen vertekend beeld krijg omdat er 2 apparaten aan het modem hangen.

          Ik zal het in ieder geval nu gaan proberen!

          Alvast dank, en ik laat later vandaag van me horen!

          Groet,

          Fred

          Reageer


          • #20

            Reageer


            • #21
              Hallo mensen,

              Ik heb geprobeerd de laptop aan het modem te hangen, maar krijg geen signaal (nieuwe kabel), en wat nog vervelender is... Mijn wifi is weggevallen.
              Heb verschillende poorten geprobeerd, en ook het modem enkele malen opnieuw opgestart, maar helaas...
              Mijn aansluiting wordt ook niet bij de netwerken genoemd op de laptop, sterker nog: Er worden helemaal geen aansluitmogelijkheden genoemd behalve de wifi-verbindingen van buren e.d.

              Ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft natuurlijk :-)

              Groet,

              Fred

              Zit nu wel een beetje in de rats.

              Overigens werkt de bekabelde verbinding met de desktop wel nog steeds.

              Reageer


              • #22
                Hallo Marco,

                Ik heb je een berichtje met mijn gegevens gestuurd!

                Alvast dank!

                Groet,

                Fred

                Reageer


                • #23
                  Update:

                  Na het opnieuw opstarten van de laptop heb ik nu wel (bekabelde) verbinding (100%), maar nog steeds geen wifi.

                  Groet,

                  Fred

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door fred61
                    Update:

                    Na het opnieuw opstarten van de laptop heb ik nu wel (bekabelde) verbinding (100%), maar nog steeds geen wifi.

                    Groet,

                    Fred
                    Achterop je modem zit een (klein) knopje waarmee je wifi aan/uit kunt zetten. Misschien is dat knopje per ongeluk ingedrukt?

                    Reageer


                    • #25
                      Oooooops.... :@... Dank je Jos!
                      Ik heb weer wifi ;-)!

                      Inmiddels heb ik de snelheden van desktop en laptop gecontroleerd.
                      De laptop geeft nog steeds een snelheid van ruim 100 Mbps, maar de snelheid van de desktop (aan de lange kabel) is inmiddels gedaald naar 42 Mbps waarmee denk ik wel duidelijk is dat het probleem niet bij het modem en/of zeelandnet ligt, tenzij iemand hierover natuurlijk anders denkt...

                      Ik zal eerst maar eens een nieuwe kabel gaan proberen.

                      Groet,

                      Fred

                      Reageer


                      • #26
                        Hallo mensen,

                        Ondanks het feit dat de nieuwe kabel nog niet binnen is heb ik toch nog een test uitgevoerd.
                        Ik heb de laptop op de plaats van de desktop gezet en verbonden met dezelfde kabel.
                        Ik heb, na elkaar vanzelfsprekend, dezelfde acties uitgevoerd: beetje surfen, delta app gebruiken, fotootje bewerken etc.
                        Wat blijkt is dat de laptop helemaal geen problemen heeft met de kabel en de snelheid gewoon 100% blijft:

                        [img]67207ba6-f558-4bd3-94c1-0997208261ea.jpg[/img] (de bovenste (en laatste) meting is zelfs een wifi meting)

                        De desktop vertoont echter bij hetzelfde gedrag nog steeds een daling:

                        [img]47167cdd-7195-40ef-9cd4-912c80177807.jpg[/img]

                        Het lijkt er voor mij toch wel sterk op dat de kabel geen invloed heeft, maar dat de daling echt door iets veroorzaakt wordt door "iets"in de desktop.....maar wat?

                        Vanzelfsprekend sta ik open voor suggesties !

                        Bij voorbaat dank maar weer!

                        Groet,

                        Fred

                        Reageer


                        • #27
                          Update:

                          Ik heb vandaag een nieuwe kabel ontvangen, waarvoor vanzelfsprekend dank!
                          Helaas zijn de metingen niet anders dan voorheen:

                          [img]f86cd5fa-1285-4dc6-a59c-860381f79afe.jpg[/img]

                          Ik zal het dus toch in een ander hoek moeten gaan zoeken.
                          Ben bang dat het toch met de netwerkkaart te maken heeft aangezien de resultaten met kabel en het wifi-signaal op de laptop constant perfect waren.
                          Heb geen idee hoe ik dat verder nog kan gaan checken. Simpelweg een andere kaart laten inbouwen zonder te weten of dit de oorzaak is, is ook weer zoiets.
                          Misschien dat ze de computer in de winkel waar ik hem heb laten maken kunnen doormeten o.i.d.

                          Indien iemand nog andere eventuele opties heeft hoor ik dat natuurlijk heel graag!

                          Nogmaals dank,

                          Groet,

                          Fred

                          Reageer


                          • #28
                            fred61,
                            In alle eerlijkheid zou ik er niet voor kiezen om dit door een winkel na te laten kijken, een nieuwe netwerkkaart kost online minder dan een tientje, onderzoekskosten + oplossing zullen altijd een veelvoud hiervan zijn.

                            Reageer


                            • #29
                              Dank je Marco,

                              Ik denk dat ik de oorzaak van het probleem heb gevonden.
                              De pc heeft enkele uren gedraaid zonder wifi (knopje aan het modem uitgezet) en de snelheid bleef gewoon 100%.

                              Wifi weer aangezet en de snelheden daalden weer.

                              Vraag is nu natuurlijk of dit aan de netwerkkaart ligt, of aan een van de instellingen van het modem, of zelfs het modem zelf...

                              Hopelijk heeft iemand een idee!

                              Nogmaals dank,

                              Groet, Fred

                              (overigens: ik zal het toch bij de maker van de computer moeten laten doen Indien nodig) aangezien mijn 2 linker handen al panisch worden bij de gedachte aan het openen van de kast..)

                              Oorspronkelijk gepost door Marco
                              fred61,
                              In alle eerlijkheid zou ik er niet voor kiezen om dit door een winkel na te laten kijken, een nieuwe netwerkkaart kost online minder dan een tientje, onderzoekskosten + oplossing zullen altijd een veelvoud hiervan zijn.

                              Reageer


                              • #30
                                Dat maakt me dan weer heel nieuwsgierig of je ook een wifi adapter in je pc hebt zitten.
                                Wel of geen wifi op je modem gaat nl totaal geen invloed uit kunnen oefenen op je pc tenzij die iets aan boord heeft dat het kan ontvangen.
                                Anders zou je ter vergelijking een situatie hebben dat een doof iemand last zou hebben van geluidsoverlast
                                Als je wel een wifi adapter in je pc hebt kan ik me indenken dat Windows op een bepaald punt in de war gaat raken omdat hij via 2 netwerkkaarten tegelijk gaat communiceren.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X