Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid bekabeld internet neemt af maar herstelt zich na opnieuw opstarten computer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Snelheid bekabeld internet neemt af maar herstelt zich na opnieuw opstarten computer

    Hallo mensen,

    Deze week mijn nieuwe modem (epc 3940) ontvangen en geinstalleerd (waarvoor nogmaals dank!). Ging allemaal perfect en ik was natuurlijk erg blij met de snelheid (100+ Mbps, bekabeld met 10 meter cat.6 kabel), echter... Na enige tijd neemt de snelheid opeens af en varieert dan van waardes tussen de 5 en 25 Mbps. Hiervoor is geen aantoonbare reden te vinden. Het gebeurt dagelijks enige malen op willekeurige momenten na willekeurige acties. Het vreemde is dat als ik de computer (niet het modem) opnieuw opstart, de snelheid weer 100% is.
    Wat misschien nog vreemder is, is dat het wifi-signaal op datzelfde moment wel een zeker aanvaardbare waarde aangeeft (rond de 50 Mbps).

    Mijn vraag is of dit probleem bij iemand bekend is en/of de oorzaak hiervan weet.

    Aangezien het ook wel aan de pc zou kunnen liggen...

    Ik gebruik win 8.1
    moederbord asus f2a85-m
    250gb ssd
    8 gb Ram

    Alle drivers zijn deze week geupdate.

    Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen natuurlijk :8!

    Bij voorbaat dank!

    Groet,

    Fred

  • #2
    Het is moeilijk aan te geven welke oorzaak dit probleem kan veroorzaken. Het kan zijn dat je antivirus programma zich te veel bemoeid met je verbinding. Probeer het eens met een andere pc of laptop en uiteraard bekabelt testen of het probleem dan nog bestaat. Als je het zelfde probleem ook met een andere pc heb dan ligt het waarschijnlijk aan zeelandnet .

    Reageer


    • #3
      Hallo,

      Dat is bij mij ook al geruime tijd, ik geloof dat het niet aan onze computers ligt want daar komen teveel van deze meldingen binnen, maar ja even een minuut de stekker eruit en het is weer goed. Misschien dat het probleem toch bij Zeelandnet ligt maar dat durf ik niet hardop te zeggen.

      Reageer


      • #4
        Weten jullie zeker dat de computer op die momenten niet ook bezig is met andere dingen, zoals windows update bijv. De bandbreedte die tijdens een meting al in gebruik is voor andere zaken, wordt bij de meting niet weergegeven.
        Controleer eens via taakbeheer wat er allemaal aan programma's draait op momenten dat een lage snelheid wordt gemeten.

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Dank jullie voor het meedenken!

            Ik zal morgen de laptop eens een dagje laten draaien en kijken wat er gebeurt.
            @Jos: Als er andere processen bezig zouden zijn, wat natuurlijk altijd het geval is, zou de snelheid zich na enige tijd toch weer moeten herstellen neem ik aan? Overigens kan het niet aan windows update liggen daar ik die updates handmatig installeer.

            Een overzicht van dit moment:

            [img]cc2e3722-96d7-44df-b54e-30356d804715.jpg[/img]

            [img]7094b34d-4c3a-43fd-89b7-51660d138b55.jpg[/img]

            [img]408354bb-381b-438f-8d6d-9e57c4ac019a.jpg[/img]

            Ik hoop dat jullie hiermee iets kunnen!

            Nogmaals dank voor het meedenken!

            Groet,

            Fred

            Reageer


            • #7
              Fred , aan je afbeeldingen te zien ligt het probleem inderdaad bij Zeelandnet. Morgen zijn er weer Moderators beschikbaar die waarschijnlijk een meeting gaan verrichten en zeggen dat je snelheid in orde is . Hopelijk , als dit het geval is kunnen ze je dan ook verder helpen door eventueel eens langs te komen om dit probleem te verhelpen.

              Reageer


              • #8
                In de tussentijd even de laptop aan dezelfde kabel gehangen (en dus uit de pc gehaald) en de laptop behaalt de goede snelheid (100Mbps+).
                Daarna de kabel weer in de desktop gestoken en ook hier was de snelheid weer OK....

                Ik hoef dus niets te resetten of opnieuw op te starten, maar alleen de kabel even uit de apparaten te trekken.

                Lijkt me toch eerder en hardware probleem dan een probleem dat voortkomt uit iets van zeelandnet en/of het modem.

                Misschien dat deze info nog wat meer richting een oplossing gaat?

                Groet,

                Fred

                Reageer


                • #9
                  Probeer vandaag de snelheids testen eens zonder antivirus scanner. Gewoon hele dag even checken om het uur.

                  Reageer


                  • #10
                    Anders ga je naar taakbeheer ( Je balk onderaan je bureaublad) rechtsklikken , dan taakbeheer klikken , dan bovenaan in menu Opstarten klikken , Dan even de programmas die je niet gebruikt uitschakelen , dit doe je ook door rechtsklikken en optie uitschakelen.

                    Reageer


                    • #11
                      Dank je Dutchplace!

                      Even bij opstarten gekeken.
                      Ingeschakeld zijn alleen:

                      - bitdefender agent (antivirus)
                      - catalyst control centre
                      - MF manager (geen idee wat dat is...)
                      - program (ook geen idee)
                      - Realtek audio config


                      Groet,

                      Fred

                      Reageer


                      • #12
                        Ach,gewoon 4 of 5 keer per dag even de stekkers eruit heb ik zo zin in! gr.

                        Reageer


                        • #13
                          Misschien dat je pc je netwerkkaart uitschakelt. kan je regelen in de eigenschappen van je kaart via configuratiescherm /apparaatbeheer en dan op de netwerkaart klikken. energiebeheer.

                          Reageer


                          • #14
                            Dank jullie!

                            Andere energie-instellingen van de netwerkkaart bieden helaas ook geen oplossing. Uitschakelen van de virusscanner ook niet.
                            Er is geen peil op te trekken op welk moment en door welke actie de snelheid keldert.
                            Ben benieuwd of een moderator morgen iets kan vinden, aangezien ik zelf steeds de goede downloadsnelheid meet als ik of de kabel verwijderd heb en opnieuw ingeplugd, of de computer opnieuw heb opgestart...

                            We zullen zien..

                            Nogmaals dank!

                            Groet,

                            Fred

                            Reageer


                            • #15
                              Fred, heb ook wel eens dikke problemen gehad met 1 netwerkkaart. Heb toen het stuurprogramma compleet verwijderd in apparaatbeheer, ook uit de lokale database van de pc. (dat is 1 optie die je moet kiezen) daarna de pc laten zoeken naar gewijzigde apparaten. En zoek bij de fabrikant of er nieuwe drivers zijn voor deze kaart. Misschien is dat het probleem.
                              Succes en hoor het wel.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X