Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Wanneer komt IPv6 beschikbaar voor de EPC3940 modem?
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk gepost door fred44nl
Overigens is er verder weinig informatie uit de handleiding te halen in je linkje. Er komt momenteel (in Router Mode) geen IPv6 binnen op het modem. Dit wordt ook vermeld in de status pagina: "Router Mode: IPv4".
Reageer
-
het wordt met de dag vreemder
je bent kennelijk tevreden over de wifi-kwaliteit.
maar er zijn ook veel klachten over juist heel slechte wifi.
je zou bijna aan hardware verschillen gaan denken.
er komt natuurlijk wel IPv6 op het modem binnen.
alleen het modem kan of doet er niks mee.
dus lokaal krijg je het niet te zien.
op zich best wel raar, want er zijn tegenwoordig al sites, die uitsluitend via IPv6 bereikbaar zijn.
Reageer
-
Op het kabelnetwerk van Zeelandnet is inderdaad wel IPv6 actief, anders dan had ik voorheen ook geen IPv6 connectiviteit gehad met m'n oude EPC3212 modem
Ik ben inderdaad best tevreden over het bereik en snelheid van zowel de 2.4GHz als 5GHz wifi netwerk van dit modem. Ik gok dat de meeste problemen komen omdat ze het modem niet op een goede locatie aangesloten krijgen door het nogal korte Coax kabeltje wat wordt meegeleverd (wel iets langer als voorheen).
Zelf heb ik een wat langere Coax kabel (met F-connectoren) gebruikt van ongeveer 75cm, hierdoor kan ik het modem op een wat betere plek in m'n meterkast zetten zodat het Wifi signaal optimaal in m'n huis verspreid kan worden. Het Wifi modem zit nu op ongeveer dezelfde plek als waar mijn vorige Wifi router heeft gestaan.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jeroen06Op het kabelnetwerk van Zeelandnet is inderdaad wel IPv6 actief, anders dan had ik voorheen ook geen IPv6 connectiviteit gehad met m'n oude EPC3212 modem
Ik ben inderdaad best tevreden over het bereik en snelheid van zowel de 2.4GHz als 5GHz wifi netwerk van dit modem. Ik gok dat de meeste problemen komen omdat ze het modem niet op een goede locatie aangesloten krijgen door het nogal korte Coax kabeltje wat wordt meegeleverd (wel iets langer als voorheen).
Zelf heb ik een wat langere Coax kabel (met F-connectoren) gebruikt van ongeveer 75cm, hierdoor kan ik het modem op een wat betere plek in m'n meterkast zetten zodat het Wifi signaal optimaal in m'n huis verspreid kan worden. Het Wifi modem zit nu op ongeveer dezelfde plek als waar mijn vorige Wifi router heeft gestaan.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jeroen06Ik gok dat de meeste problemen komen omdat ze het modem niet op een goede locatie aangesloten krijgen door het nogal korte Coax kabeltje wat wordt meegeleverd (wel iets langer als voorheen).Oorspronkelijk gepost door Jaap1989DE problemen met het bereik met het nieuwe modem liggen m.i. aan de locatie waar je het modem plaatst. Ik heb het hoog in de meterkast geplaatst en prima bereik. :P
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door moraal58Mijn ervaringmet de wifi op het epc3940 modem zijn negatief.
Ik zie, en kom veel problemen tegen met de signaal sterkte.
Bij aanhoudende wifiproblemen, zet ik er een router aan vast en zet het wifi .
op het modem uit..
Reageer
-
Kan misschien iemand van Zeelandnet reageren op deze kwestie? Zou graag weten wanneer IPv6 ook beschikbaar komt wanneer je de EPC3940 in Routed mode gebruikt.
Ik zag dat Niggo dezelfde vraag ook had gesteld: https://forum.zeelandnet.nl/internet...uted-mode-2677
Hoor het graag
Reageer
-
Zelf heb ik een wat langere Coax kabel (met F-connectoren) gebruikt van ongeveer 75cm, hierdoor kan ik het modem op een wat betere plek in m'n meterkast zetten zodat het Wifi signaal optimaal in m'n huis verspreid kan worden . Het Wifi modem zit nu op ongeveer dezelfde plek als waar mijn vorige Wifi router heeft gestaan.
Als je evenwel met die 75cm beter uit de voeten kunt is daar nauwelijks verlies.
Voor bovenstaande melding: je kunt de EPC3940 gewoon in Bridge modus zetten, dan werkt IPv6 weer als eerder.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jeroen06Kan misschien iemand van Zeelandnet reageren op deze kwestie? Zou graag weten wanneer IPv6 ook beschikbaar komt wanneer je de EPC3940 in Routed mode gebruikt.
Ik zag dat Niggo dezelfde vraag ook had gesteld: https://forum.zeelandnet.nl/internet...uted-mode-2677
Hoor het graag
Een exacte datum is nog niet bekend. Zodra we een datum hebben, zullen we dit communiceren
Reageer
-
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer