Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wanneer komt IPv6 beschikbaar voor de EPC3940 modem?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wanneer komt IPv6 beschikbaar voor de EPC3940 modem?


  • #2
    https://www.cisco.com/web/consumer/s...2/ol-30773.pdf

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      Dat klopt, overigens als ik per se IPv6 wil hebben dan kan ik de EPC3940 gewoon in Bridge modus zetten en dan werkt het allemaal zoals het voorheen ook bij m'n EPC3212 werkte, dus ook weer met IPv6. Maar momenteel wil ik dat liever niet want het Wifi van dit modem werkt best goed naar mijn idee

      Overigens is er verder weinig informatie uit de handleiding te halen in je linkje. Er komt momenteel (in Router Mode) geen IPv6 binnen op het modem. Dit wordt ook vermeld in de status pagina: "Router Mode: IPv4".

      Reageer


      • #4
        het wordt met de dag vreemder
        je bent kennelijk tevreden over de wifi-kwaliteit.
        maar er zijn ook veel klachten over juist heel slechte wifi.
        je zou bijna aan hardware verschillen gaan denken.

        er komt natuurlijk wel IPv6 op het modem binnen.
        alleen het modem kan of doet er niks mee.
        dus lokaal krijg je het niet te zien.
        op zich best wel raar, want er zijn tegenwoordig al sites, die uitsluitend via IPv6 bereikbaar zijn.

        Reageer


        • #5
          Op het kabelnetwerk van Zeelandnet is inderdaad wel IPv6 actief, anders dan had ik voorheen ook geen IPv6 connectiviteit gehad met m'n oude EPC3212 modem

          Ik ben inderdaad best tevreden over het bereik en snelheid van zowel de 2.4GHz als 5GHz wifi netwerk van dit modem. Ik gok dat de meeste problemen komen omdat ze het modem niet op een goede locatie aangesloten krijgen door het nogal korte Coax kabeltje wat wordt meegeleverd (wel iets langer als voorheen).

          Zelf heb ik een wat langere Coax kabel (met F-connectoren) gebruikt van ongeveer 75cm, hierdoor kan ik het modem op een wat betere plek in m'n meterkast zetten zodat het Wifi signaal optimaal in m'n huis verspreid kan worden . Het Wifi modem zit nu op ongeveer dezelfde plek als waar mijn vorige Wifi router heeft gestaan.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
            Op het kabelnetwerk van Zeelandnet is inderdaad wel IPv6 actief, anders dan had ik voorheen ook geen IPv6 connectiviteit gehad met m'n oude EPC3212 modem

            Ik ben inderdaad best tevreden over het bereik en snelheid van zowel de 2.4GHz als 5GHz wifi netwerk van dit modem. Ik gok dat de meeste problemen komen omdat ze het modem niet op een goede locatie aangesloten krijgen door het nogal korte Coax kabeltje wat wordt meegeleverd (wel iets langer als voorheen).

            Zelf heb ik een wat langere Coax kabel (met F-connectoren) gebruikt van ongeveer 75cm, hierdoor kan ik het modem op een wat betere plek in m'n meterkast zetten zodat het Wifi signaal optimaal in m'n huis verspreid kan worden . Het Wifi modem zit nu op ongeveer dezelfde plek als waar mijn vorige Wifi router heeft gestaan.
            DE problemen met het bereik met het nieuwe modem liggen m.i. aan de locatie waar je het modem plaatst. Ik heb het hoog in de meterkast geplaatst en prima bereik. :P

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
              Ik gok dat de meeste problemen komen omdat ze het modem niet op een goede locatie aangesloten krijgen door het nogal korte Coax kabeltje wat wordt meegeleverd (wel iets langer als voorheen).
              Oorspronkelijk gepost door Jaap1989
              DE problemen met het bereik met het nieuwe modem liggen m.i. aan de locatie waar je het modem plaatst. Ik heb het hoog in de meterkast geplaatst en prima bereik. :P

              Reageer


              • #8
                Ik denk ook dat Jaap1989 hetzelfde bedoeld als wat ik zei

                Zojuist even met de IPv6 firewall gespeeld maar helaas geen IPv6. Ik gok dat IPv6 momenteel nog niet geactiveerd is in de firmware van de EPC3940 wanneer deze in Routed mode functioneert...

                Reageer


                • #9
                  Mijn ervaringmet de wifi op het epc3940 modem zijn negatief.
                  Ik zie, en kom veel problemen tegen met de signaal sterkte.
                  Bij aanhoudende wifiproblemen, zet ik er een router aan vast en zet het wifi .
                  op het modem uit..

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door moraal58
                    Mijn ervaringmet de wifi op het epc3940 modem zijn negatief.
                    Ik zie, en kom veel problemen tegen met de signaal sterkte.
                    Bij aanhoudende wifiproblemen, zet ik er een router aan vast en zet het wifi .
                    op het modem uit..
                    Het gaat hier niet over de WiFi. Graag on topic blijven. Je hebt je waarschuwingen al gehad. Hou daar rekening mee. Als je wederom gaat beginnen met je ongefundeerde opmerkingen die je ook al onder je andere accounts hebt gemaakt, dan verwijder ik je wederom van het forum.

                    Reageer


                    • #11
                      Kan misschien iemand van Zeelandnet reageren op deze kwestie? Zou graag weten wanneer IPv6 ook beschikbaar komt wanneer je de EPC3940 in Routed mode gebruikt.

                      Ik zag dat Niggo dezelfde vraag ook had gesteld: https://forum.zeelandnet.nl/internet...uted-mode-2677

                      Hoor het graag

                      Reageer


                      • #12
                        Zelf heb ik een wat langere Coax kabel (met F-connectoren) gebruikt van ongeveer 75cm, hierdoor kan ik het modem op een wat betere plek in m'n meterkast zetten zodat het Wifi signaal optimaal in m'n huis verspreid kan worden . Het Wifi modem zit nu op ongeveer dezelfde plek als waar mijn vorige Wifi router heeft gestaan.
                        Het korte kabeltje zoals jij het noemt is bedoeld om een zo sterk mogelijk signaal te leveren.
                        Als je evenwel met die 75cm beter uit de voeten kunt is daar nauwelijks verlies.

                        Voor bovenstaande melding: je kunt de EPC3940 gewoon in Bridge modus zetten, dan werkt IPv6 weer als eerder.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
                          Kan misschien iemand van Zeelandnet reageren op deze kwestie? Zou graag weten wanneer IPv6 ook beschikbaar komt wanneer je de EPC3940 in Routed mode gebruikt.

                          Ik zag dat Niggo dezelfde vraag ook had gesteld: https://forum.zeelandnet.nl/internet...uted-mode-2677

                          Hoor het graag
                          Hi Jeroen06,

                          Een exacte datum is nog niet bekend. Zodra we een datum hebben, zullen we dit communiceren

                          Reageer


                          • #14
                            Dit topic lijkt nu al een jaar oud te zijn, maar blijkbaar is de ipv6 er nog niet in routed mode. Tenminste op mijn router werkt het nog niet. Is er al iets bekend, wanneer we die mogen verwachten?

                            Reageer


                            • #15
                              Zie antwoord van Moderator Frans: https://forum.zeelandnet.nl/internet...n-epc3940-5417

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X