Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen Netflix via Chromecast

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16

    Reageer


    • #17
      Dat gaat het wel lastig maken om te testen, zoals je het beschrijft krijg ik het gevoel dat we het probleem echt in je tablet moeten zoeken, temeer omdat je youtube wel kan casten.
      probeer anders google chrome vanaf je tablet te starten, vanaf daar naar www.netflix.nl en als hij na het inloggen vraagt hoe je netflix wilt openen kies je voor google chrome, krijg je het cast icoon dan wel te zien?

      Reageer


      • #18
        Ik heb gedaan wat je aangaf, maar krijg dan niet de melding hoe ik het wil openen. Ik ben direct op "mijn" pagina van Netflix. Kan het zijn dat ik mss een verouderd tablet heb, of heeft het daar niks mee te maken. Bedankt trouwens voor de tips!

        Reageer


        • #19
          Ik weet niet welke tablet je hebt maar als het vorige week nog goed werkte zou dat vreemd zijn, heb je voor de rest niets gewijzigd of gedaan in de afgelopen week dat dit onbedoeld veroorzaakt kan hebben?
          installatie van andere apps, instellingen gewijzigd etc?

          Reageer


          • #20
            Toen ik contact opnam met Netflix moest ik wel bepaalde instellingen wijzigen, maar niet veel. Dat moest ik toen doen, omdat ik opeens niet meer kon aanmelden. Nadat ze mij een andere link hadden gestuurd kon ik weer aanmelden. Ze stuurde toen een andere (nieuwe versie) van Netflix omdat ze aangaven dat ik een oudere versie op mijn tablet had. En dat ik daarom misschien niet kon inloggen. Dat probleem is verholpen, echter de chromecast dus niet.

            Reageer


            • #21
              hhmmzz, eerstvolgende stap zou toch echt zijn om het even te testen met een ander apparaat, op die manier kan je gelijk uitsluiten op welk van de twee apparaten het mis gaat, mijn vermoeden blijft de tablet, ik zou zeggen nodig een kennis of vriend(in) uit voor de koffie en vraag of ze een telefoon/tablet/laptop meenemen.
              Als paardemiddel zou je uiteraard je tablet nog eens kunnen herstellen naar de fabrieksinstellingen maar dan zal je wel al je apps, accounts etc weer opnieuw in moeten stellen

              Reageer


              • #22
                Dat zal ik idd maar eerst proberen. In ieder geval bedankt voor de tips en uitleg!

                Reageer


                • #23
                  Vergeet niet om ook de Chromecast app eens te verwijderen en opnieuw te installeren!

                  Voor de duidelijkheid:
                  Verwijder de Netflix app
                  Verwijder de Chromecast app
                  Installeer de Chomecast app
                  Installeer de Netflix app

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Marco
                    Beste Roos,

                    Je kan er vanuit gaan dat je jouw DNS instellingen niet hoeft aan te passen.
                    Die instellingen krijg je standaard door ZeelandNet aangeleverd en zijn voor al onze klanten gelijk, wat zou betekenen dat al onze klanten hier last van hebben, ik kan je vertellen, dat is gelukkig niet het geval

                    Je kan een DNS server vergelijken met een telefoonboek, als jij bijvoorbeeld www.zeelandnet.nl ingeeft in je browser wordt er een verzoek naar de DNS server gestuurd om te vragen welk ip adres hierbij hoort, dit omdat computers communiceren op basis van nummers en niet op naam.
                    Op basis van de DNS server die je gebruikt kan de ontvangende partij in zekere mate ook bepalen waar het verzoek vandaan komt in de wereld, zo zorgt een NetFlix er bijvoorbeeld voor dat het aanbod per land verschilt, zou je nu in Amerika inloggen met jouw NetFlix account dan zul je zien dat er andere series/films beschikbaar zijn dan in Nederland.

                    Maar wat ik eigenlijk nog mis in je originele vraagstelling: wat voor foutmelding krijg je precies te zien?
                    Hmm. Niet waar dus. Chromecast gebruikt hardcoded DNS en niet de servers van Zeelandnet (of je routers' DNS). Valt te omzeilen maar of het probleem hier mee te maken heeft denk ik ook niet. Normaliter wordt naar IP adres gekeken. Chromecast kan wel de servers van Zeelandnet gebruiken (lees DNS-instellingen van router) indien servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4. worden geblokkeerd. Eventueel kan ook een static route van 8.8.8.8/8.8.4.4 naar de router worden ingesteld (bijv. naar 192.168.0.1).

                    Kwam hier vandaag achter omdat ik sinds een paar dagen ook Chromecast heb en het onaanvaardbaar vind dat deze Google servers gebruikt. Hier verdienen ze dan nog ook advertentieigelden mee (kan niet blokkeren) en kan ongewenste content worden afgespeeld. Bovendien krijgen zij volledig inzicht wat je met de Chromecast doet aangezien DNS wordt gelogd. Privacy schending waar niets over wordt gemeld. Facebook in het kwadraat. Misbruik van een grote speler op de markt die vergeet dat ik baas van mijn eigen netwerk ben. Dat terzijde.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X