Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen Netflix via Chromecast

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen Netflix via Chromecast

    Hallo,

    Ik kan sinds een week geen Netflix via chromecast kijken. Ik kan wel bijv;Youtube via chromecast kijken. Ik heb meerdere malen met zowel Netflix als Zeelandnet contact gehad. Nu had Netflix aangegeven dat mijn wifi en dsn server veranderd moet worden. Ik heb geen flauw idee hoe dit moet. Wie kan mij hiermee helpen?
    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Als je chromecast met youtube wel werkt zou het ook met netflix moeten werken heb hier netflix net geprobeerd via chromecast dat werkt gewoon normaal kijk ik hem via de smartv.

    En waar woon je in de buurt van Oost-Souburg kan ik eventueel even kijken voor je.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door rd1osb
      Als je chromecast met youtube wel werkt zou het ook met netflix moeten werken heb hier netflix net geprobeerd via chromecast dat werkt gewoon normaal kijk ik hem via de smartv.

      En waar woon je in de buurt van Oost-Souburg kan ik eventueel even kijken voor je.
      Ik woon in Goes. Maar ik kijk al maanden Netflix via chromecast en heb er nooit problemen mee gehad. Tot vorige week uit het niets.

      Reageer


      • #4
        of helemaal opnieuw installeren wil ook weleens lukken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door rd1osb
          of helemaal opnieuw installeren wil ook weleens lukken.
          Ik heb bijna letterlijk alles opnieuw gedaan. Ik heb zelfs een nieuwe router aangeschaft omdat Zeelandnet aangaf dat het daar aan lag. Dat heeft niks geholpen. Mijn chromecast gereset. Mijn modem zou het goed doen. Nu weet ik nog steeds niet wat ik moet doen. Duurt nu wel erg lang zo.

          Reageer


          • #6
            Maar hoe zit het met het dsn verbinding? Hoe kan ik dat doen?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Roos
              Ik heb bijna letterlijk alles opnieuw gedaan. Ik heb zelfs een nieuwe router aangeschaft omdat Zeelandnet aangaf dat het daar aan lag. Dat heeft niks geholpen. Mijn chromecast gereset. Mijn modem zou het goed doen. Nu weet ik nog steeds niet wat ik moet doen. Duurt nu wel erg lang zo.
              Hoi Roos, welkom op het forum.

              Heb je die Chromecast goed gereset door 25 seconden (terwijl ie ingeschakeld is uiteraard) de reset knop ingedrukt te houden? Als het goed is gaat hij dan terug naar de fabrieksinstellingen en kun je hem opnieuw koppelen aan je netwerk (met de Chromecast software die als het goed is op je PC geinstalleerd staat).

              Reageer


              • #8
                Beste Roos,

                Je kan er vanuit gaan dat je jouw DNS instellingen niet hoeft aan te passen.
                Die instellingen krijg je standaard door ZeelandNet aangeleverd en zijn voor al onze klanten gelijk, wat zou betekenen dat al onze klanten hier last van hebben, ik kan je vertellen, dat is gelukkig niet het geval

                Je kan een DNS server vergelijken met een telefoonboek, als jij bijvoorbeeld www.zeelandnet.nl ingeeft in je browser wordt er een verzoek naar de DNS server gestuurd om te vragen welk ip adres hierbij hoort, dit omdat computers communiceren op basis van nummers en niet op naam.
                Op basis van de DNS server die je gebruikt kan de ontvangende partij in zekere mate ook bepalen waar het verzoek vandaan komt in de wereld, zo zorgt een NetFlix er bijvoorbeeld voor dat het aanbod per land verschilt, zou je nu in Amerika inloggen met jouw NetFlix account dan zul je zien dat er andere series/films beschikbaar zijn dan in Nederland.

                Maar wat ik eigenlijk nog mis in je originele vraagstelling: wat voor foutmelding krijg je precies te zien?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door rd1osb
                  of helemaal opnieuw installeren wil ook weleens lukken.
                  Sorry dat ik zo reageerde dacht dat je van Zeelandnet zelf was, vandaar de opmerking dat ik hier nog niks mee kan. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Frans
                    Oorspronkelijk gepost door Roos
                    Ik heb bijna letterlijk alles opnieuw gedaan. Ik heb zelfs een nieuwe router aangeschaft omdat Zeelandnet aangaf dat het daar aan lag. Dat heeft niks geholpen. Mijn chromecast gereset. Mijn modem zou het goed doen. Nu weet ik nog steeds niet wat ik moet doen. Duurt nu wel erg lang zo.
                    Hoi Roos, welkom op het forum.

                    Heb je die Chromecast goed gereset door 25 seconden (terwijl ie ingeschakeld is uiteraard) de reset knop ingedrukt te houden? Als het goed is gaat hij dan terug naar de fabrieksinstellingen en kun je hem opnieuw koppelen aan je netwerk (met de Chromecast software die als het goed is op je PC geinstalleerd staat).
                    Ja, dat heb ik al 4 keer gedaan deze week

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Marco
                      Beste Roos,

                      Je kan er vanuit gaan dat je jouw DNS instellingen niet hoeft aan te passen.
                      Die instellingen krijg je standaard door ZeelandNet aangeleverd en zijn voor al onze klanten gelijk, wat zou betekenen dat al onze klanten hier last van hebben, ik kan je vertellen, dat is gelukkig niet het geval

                      Je kan een DNS server vergelijken met een telefoonboek, als jij bijvoorbeeld www.zeelandnet.nl ingeeft in je browser wordt er een verzoek naar de DNS server gestuurd om te vragen welk ip adres hierbij hoort, dit omdat computers communiceren op basis van nummers en niet op naam.

                      Ik krijg geen enkele melding. Als ik op Netflix inlog dan krijg je rechts boven een chromecast icoon. Dat zie ik nu niet. Dat zie ik wel als ik op youtube ga. Eerst kon ik niet op mijn tablet op Netflix inloggen. Ze hadden toen een andere link gestuurd(Engelstalig),maar wel met gewoon de Nederlandse films e.d. erop. Toen kon ik weer aanmelden. Maar kon nog niet via chromecast kijken. Zeelandnet geeft telkens aan dat het aan mijn router ligt. Maar kan mij daar niet bij helpen omdat ik er zelf(niet uit eigen keuze) 1 heb aangeschaft.
                      Op basis van de DNS server die je gebruikt kan de ontvangende partij in zekere mate ook bepalen waar het verzoek vandaan komt in de wereld, zo zorgt een NetFlix er bijvoorbeeld voor dat het aanbod per land verschilt, zou je nu in Amerika inloggen met jouw NetFlix account dan zul je zien dat er andere series/films beschikbaar zijn dan in Nederland.

                      Maar wat ik eigenlijk nog mis in je originele vraagstelling: wat voor foutmelding krijg je precies te zien?

                      Reageer


                      • #12
                        aha, dus wat je zegt is dat je simpelweg niet de mogleijkheid hebt om vanaf een apparaat te casten naar je chromecast dat ligt inderdaad niet aan je router, die geeft wat betreft gewoon domweg door wat jij opvraagt.
                        Kan je laten weten hoe je dit probeert? vanaf telefoon/tablet/pc en vanuit browser of een app?

                        Reageer


                        • #13
                          Ik krijg geen enkele foutmelding. Je ziet standaard een chromecast icoon dat mis ik, als ik op Netflix inlog. Echter heb ik dat niet bij Youtube, daar zie ik meteen het chromecast icoon. Eerst kon ik mij niet aanmelden op Netflix via mijn tablet. Toen had Netflix mij een link gestuurd(Engelstalig), maar wel de Nederlandse versie(Nederlandse films worden aangeboden). Toen kon ik weer kijken, alleen nog niet via chromecast. Zeelandnet had aangegeven dat het aan mijn router lag, maar konden mij daar niet bij helpen omdat ik de router( niet eigen keuze)zelf had aangeschaft.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Tweakaroni
                            aha, dus wat je zegt is dat je simpelweg niet de mogleijkheid hebt om vanaf een apparaat te casten naar je chromecast dat ligt inderdaad niet aan je router, die geeft wat betreft gewoon domweg door wat jij opvraagt.
                            Kan je laten weten hoe je dit probeert? vanaf telefoon/tablet/pc en vanuit browser of een app?
                            Ik heb de Netflix app op mijn tablet, daar meld ik mij aan. En dan keek ik dus via chromecast naar series.

                            Reageer


                            • #15
                              ik zou als eerste adviseren om de app te verwijderen en opnieuw te installeren, in relatie tot het DNS verhaal, gebruik je toevallig nog een app zoals de hola plugin om zelf handmatig van DNS te wisselen?
                              Zoja die ook ff er af.
                              Kijk daarnaast eens via de pc/laptop of je vanuit chrome wel gewoon kunt casten, hiervoor moet je wel even de chromecast plugin installeren.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X