Welke laptop met welke wifi ax card kan op 5ghz 1gbps aan? Huidige laptop van 4 jaar oud haalt namelijk maar 500mbps. Bottleneck het moederbord? Hoor het graag wat jullie ervaring is, en welke laptop, welke prijsklasse je moet hebben om die snelheid te halen? Op internet zag ik gasten die iets van 1.9 gbps halen bij hun 2 gbps abo. En dan gewoon draadloos.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Welke laptop met welke wifi ax card
Samenvouwen
X
-
-
Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk berichtWelke laptop met welke wifi ax card kan op 5ghz 1gbps aan? Huidige laptop van 4 jaar oud haalt namelijk maar 500mbps. Bottleneck het moederbord? Hoor het graag wat jullie ervaring is, en welke laptop, welke prijsklasse je moet hebben om die snelheid te halen? Op internet zag ik gasten die iets van 1.9 gbps halen bij hun 2 gbps abo. En dan gewoon draadloos.
Met andere woorden en zoals ook Willem1980 zich al afvraagt , wat moet je er mee ?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk berichtWat ga je met je laptops doen, 4k films downloaden?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
copilot Heeft vooral toch ook te maken met de processorkracht van je laptop/pc? Welke snelheid je over wifi haalt?
Het ene moment ga je hem uitmaken ,en 5 minuten verder vraag je hem weer om raad
copilot Heeft vooral toch ook te maken met de processorkracht van je laptop/pc? Welke snelheid je over wifi haalt? Rare redenatie van u
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Meloentje Bekijk bericht500 mhz is toch ook al erg snel voor WiFi ?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk berichtBij downloaden van 100Gig dat gaat je (ssd) schijf ook over de rooie en dat zal je download ook beïnvloeden. Staan niet veel films van 100Gig overigens op het web. Denk dat Do60 teveel focus legt dat die altijd maximaal wilt gaan.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
ssd schijf heeft niks met je downloadsnelheid te maken. Die zorgt ervoor hoelang het duurt voordat je bestand uitgepakt is e.d dat zit allemaal goed. overigens misschien ook beter om mijn asus 68u er tussen uit te halen. die dient al als accespoint. wifi staat er uit op e.d maar gewoon tp giga switch er tussen te plaatsen?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door copilotJe vraagt welke laptop die snelheid kan halen nou die kunnen dat maar je vroeg niet naar een prijs,
Heb zelf heel wat getest een mij conclusie is na 2 jaar de volgende.
Een laptop haal dat niet met het budget tot 2000 euro.
Heb zelf een pc laten bouwen omdat ik veel download.
Haal 950 mbps internet bij het downloaden op de nieuwsserver.
Upload is niet belangrijk hier
Gewoon via de coax op een 1 gbps abonnement van Zeelandnet.
Daarvoor gebruik ik een intel board 1151 (mpg Z390 gaming edge ac) van msi.
Een i5 9400F processor met 16 gb geheugen.
Videokaart Nvidia geforce gtx 1650
En een netwerk tot 1000 mbps met cat 7 kabel.
En de kingston kc 3000 2tb ssd met 2000 mb cache (heb er 5 getest deze is de snelste voor mijn systeem)
Je schrijft dat de snelheid van de ssd er mee te maken heeft daar zit je dus al mis heeft met je cache te maken.
Als vpn gebruik en dit standaard op je pc installeer is mijn ervaring alles wordt aangetast
Ik bedoel daar bij je kom het overal tegen heel windows pro krijgt een eigen leven na updates krijg je het er bijna niet uit of je moet opnieuw installeren na formateren.
Om optimaal te downloaden heb zonder vpn gebruik ik spotnet (Classi 1.9.0.8) en die downloadknop op openen en downloaden via grabit op de pc.
Gebruik wel een payserver met onbeperkte snelheden en 5773 dagen binaire en tekstretentie.
Het is je eigen keus met wat je werk
Ik vind dat je een laptop beter kan gebruiken voor het kantoor.
P.s. koekeroe voor je weer begint met je aandeelhouder (betaal iedere maand mijn rekeningen bij delta me aandelen zo noem ik dat.)Laatst bewerkt door Do60; 9 Jun 2024, 13:00.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer