Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke laptop met welke wifi ax card

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Welke laptop met welke wifi ax card

Welke laptop met welke wifi ax card kan op 5ghz 1gbps aan? Huidige laptop van 4 jaar oud haalt namelijk maar 500mbps. Bottleneck het moederbord? Hoor het graag wat jullie ervaring is, en welke laptop, welke prijsklasse je moet hebben om die snelheid te halen? Op internet zag ik gasten die iets van 1.9 gbps halen bij hun 2 gbps abo. En dan gewoon draadloos.

https://www.megekko.nl/Computer/Lapt...p-1_d-list_cf-

Reageer

Dank je wel. Ik game niet op laptop. Dus gamelaptop is overbodig. Daarbij vind ik 1700 euro veel te veel voor een laptop. Heb je nog een ander alternatief?

Reageer

Wat ga je met je laptops doen, 4k films downloaden?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
          Welke laptop met welke wifi ax card kan op 5ghz 1gbps aan? Huidige laptop van 4 jaar oud haalt namelijk maar 500mbps. Bottleneck het moederbord? Hoor het graag wat jullie ervaring is, en welke laptop, welke prijsklasse je moet hebben om die snelheid te halen? Op internet zag ik gasten die iets van 1.9 gbps halen bij hun 2 gbps abo. En dan gewoon draadloos.
          Mijn auto haalt wel 200 Kmh maar dat is ook totaal overbodig.
          Met andere woorden en zoals ook Willem1980 zich al afvraagt , wat moet je er mee ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
            Wat ga je met je laptops doen, 4k films downloaden?
            Ik ben geen pc/laptop gamer. Doe ik gewoon op mijn series x en ps5. Aangesloten op mijn lg g3 oled. Laptop, gebruik ik meer om lekker series te kijken. Streamingsdiensten. Online aankopen doen etc etc. Filmpje downloaden e.d. Gaat mij er gewoon om, dat als ik een andere laptop haalt. Dat ik gewoon mijn snelheid draadloos haalt via wifi. Dus vraag me af welke laptops. En Copilot zei al dat het afhangt van het moederbord e.d Dus je kan wel leuk een wifi ax kaart in je laptop halen. 900mbps haal ik niet eens. Enkel 500mbps op 5ghz.

Reageer

copilot Heeft vooral toch ook te maken met de processorkracht van je laptop/pc? Welke snelheid je over wifi haalt?

Reageer

copilot Heeft vooral toch ook te maken met de processorkracht van je laptop/pc? Welke snelheid je over wifi haalt?
                Domme vergelijking weer. Vind het toch wel belangrijk. Zeker als ik een bestand van 100gig moet downloaden. Als dat via wifi gewoon op ruim 900mbps kan. Dan heb ik het in now time binnen. Weinig zin om weer 10 meter lange kabel door te trekken naar de meterkast! Zeg dan gewoon niks, als je alleen maar loopt te trollen!

Het ene moment ga je hem uitmaken ,en 5 minuten verder vraag je hem weer om raad
                copilot Heeft vooral toch ook te maken met de processorkracht van je laptop/pc? Welke snelheid je over wifi haalt? Rare redenatie van u

Reageer

Bij downloaden van 100Gig dat gaat je (ssd) schijf ook over de rooie en dat zal je download ook beïnvloeden. Staan niet veel films van 100Gig overigens op het web. Denk dat Do60 teveel focus legt dat die altijd maximaal wilt gaan.

Reageer

500 mhz is toch ook al erg snel voor WiFi ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Meloentje Bekijk bericht
                      500 mhz is toch ook al erg snel voor WiFi ?
                      mbps. Nee zou toch wel ruim over de 900 mbps moeten zitten draadloos. Standaard riedeltje hoor je altijd van delta dat je wat signaal verliest. Niet als ik 50 cm van mijn deco x20 wifispot zit. Die ook nog eens bedraad is aangesloten op mijn asus router die als accespoint fungeert.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
                        Bij downloaden van 100Gig dat gaat je (ssd) schijf ook over de rooie en dat zal je download ook beïnvloeden. Staan niet veel films van 100Gig overigens op het web. Denk dat Do60 teveel focus legt dat die altijd maximaal wilt gaan.
                        ssd schijf heeft niks met je downloadsnelheid te maken. Die zorgt ervoor hoelang het duurt voordat je bestand uitgepakt is e.d dat zit allemaal goed. overigens misschien ook beter om mijn asus 68u er tussen uit te halen. die dient al als accespoint. wifi staat er uit op e.d maar gewoon tp giga switch er tussen te plaatsen?

Reageer

ssd schijf heeft niks met je downloadsnelheid te maken. Die zorgt ervoor hoelang het duurt voordat je bestand uitgepakt is e.d dat zit allemaal goed. overigens misschien ook beter om mijn asus 68u er tussen uit te halen. die dient al als accespoint. wifi staat er uit op e.d maar gewoon tp giga switch er tussen te plaatsen?
                          Denk dat het vooral met mijn laptop te maken heeft. Ouder moederbord. In de nieuwere zitten wifikaarten waar je bij netwerkadapter in windows het ook op 160mhz kan zetten. Op mijn laptop gaat het maar tot 40mhz. En aangezien de deco x20 160mhz aankunnen. Dat zal de bottleneck zijn?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door copilot
                            Je vraagt welke laptop die snelheid kan halen nou die kunnen dat maar je vroeg niet naar een prijs,
                            Heb zelf heel wat getest een mij conclusie is na 2 jaar de volgende.
                            Een laptop haal dat niet met het budget tot 2000 euro.
                            Heb zelf een pc laten bouwen omdat ik veel download.
                            Haal 950 mbps internet bij het downloaden op de nieuwsserver.
                            Upload is niet belangrijk hier
                            Gewoon via de coax op een 1 gbps abonnement van Zeelandnet.

Daarvoor gebruik ik een intel board 1151 (mpg Z390 gaming edge ac) van msi.
                            Een i5 9400F processor met 16 gb geheugen.
                            Videokaart Nvidia geforce gtx 1650
                            En een netwerk tot 1000 mbps met cat 7 kabel.
                            En de kingston kc 3000 2tb ssd met 2000 mb cache (heb er 5 getest deze is de snelste voor mijn systeem)

Je schrijft dat de snelheid van de ssd er mee te maken heeft daar zit je dus al mis heeft met je cache te maken.
                            Als vpn gebruik en dit standaard op je pc installeer is mijn ervaring alles wordt aangetast
                            Ik bedoel daar bij je kom het overal tegen heel windows pro krijgt een eigen leven na updates krijg je het er bijna niet uit of je moet opnieuw installeren na formateren.

Om optimaal te downloaden heb zonder vpn gebruik ik spotnet (Classi 1.9.0.8) en die downloadknop op openen en downloaden via grabit op de pc.
                            Gebruik wel een payserver met onbeperkte snelheden en 5773 dagen binaire en tekstretentie.

Het is je eigen keus met wat je werk
                            Ik vind dat je een laptop beter kan gebruiken voor het kantoor.

P.s. koekeroe voor je weer begint met je aandeelhouder (betaal iedere maand mijn rekeningen bij delta me aandelen zo noem ik dat.)
                            Dank voor je reactie. je haalt die snelheid dan draadloos he die 950mbps? Ik heb overigens het glasvezelmodem van delta. Zag overigens ook dat ik utp kabel op de oranje lanpoort moet aansluiten, aangezien die 2.5gbps aansluiting heeft. Dus zal dan misschien wat hoger halen bedraad ook dan 930mbps wat ik nu met draad haal. Raad je me overigens aan om mijn asus ac68u router weg te doen, die dient nu als accespoint. en daar gewoon een tp link switch met gigabitpoorten voor aan te schaffen? Overigens heb ik deze oudere samsung ssd in mijn laptop: https://semiconductor.samsung.com/ss...hbjq-00-00-07/. ssd schijf staat los van de internetsnelheid toch?
                            Laatst bewerkt door Do60; 9 Jun 2024, 13:00.

Reageer

Gebruik geen wifi om te downloaden via de kabel
                              Die router gebruik voor andere dingen niet aan de pc
                              Laatst bewerkt door copilot; 9 Jun 2024, 12:58.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X