Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

haal geen 1gbps downloadsnelheid met wifi ax200 kaart

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
    Als ik ik jouw was zou ik die Kpn maar niet te veel geloven.
    Heb een vriend die daar jaren allende had met de internetverbinding toen ging hij naar Zeelandnet belde ze waarom hij overstapte.
    Hij vertelde dar die voor hetzelfde geld 400mbps kreeg bij Zeelandnet en toen zei de Kpn dat is voor heel de straat.
    Ik kan wel begrijpen dat ze nu over stappen naar glasdraad omdat ze bijna geen klanten meer hebben voor internet
    Nu ze bezig zijn om iedereen op hun glasdraad te krijgen komen ze met hun plan om veel geld te verdienen.
    Neem je een aansluiting kost dit 250 (in het buitengebied 3000) euro dan ligt die in je meterkast dan ben je verplicht om een abonnement te nemen binnen 3 maanden
    Doe je dat niet krijg je een boete van 525 euro schandalig
    En als dit nog niet genoeg is verdienen ze per aansluiting via je abonnement ook nog geld.
    Heb al jaren het 1000mbps van Zeelandnet bevalt me prima 982 mbps en 100 mbps werkt voor mij prima
    Al dus sprak de Aandeelhouder van delta

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
      copilot raar verhaal. Dat mag helemaal niet. Kpn oranje kabel steekt hier nog boven de oprit uit. November gaan ze dat aansluiten in de meterkast. Hoef daar niks voor te betalen en ga dat ook niet doen ook!
      https://www.google.nl/search?q=prijs...t=gws-wiz-serp

Reageer

copilot haal maar 111 mbit via glasvezel direct laptop met lan aangesloten op lanpoort 1 van het glasvezelmodem. Irri!

Reageer

copilot haal maar 111 mbit via glasvezel direct laptop met lan aangesloten op lanpoort 1 van het glasvezelmodem. Irri!
          Op de coax werkt alles perfect.
          Heb dezelfde router als jou gebruik om 4k beelden door te sturen naar me tv via de pc

Reageer

Ik zou dan eens even een willekeurige nieuwe laptop van de buren of familie pakken en nog eens testen. Mij dunkt dat het modem echt wel 1 Gbit levert, maar dat jou laptop de grote boosdoener is.

Reageer

Wat is de bottleneck?
              Ik ben bang dat het toch jouw hardware is icm de wifi(versie) waarmee beiden communiceren.
              Via een UTP kabel zul je rond de 950Mbps halen, Wifi is, zoals gebruikelijk, een heel ander verhaal. Zie hiervoor de diverse threads in het forum. Ook Deco wifi (die op een andere manier tot stand komt, nl tussen hub en satellieten) haalt meestal niet de bandbreedte als waarmee geadverteerd wordt (er zijn altijd uitzonderingen).
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Jun 2024, 10:26.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

In de computeridee 14 staat een heel onderwerp over netwerken lees het maar eens denk dat je daar wel wat aan heb.

Reageer

De snelheden van wifi-chipsets zijn nooit 'gegarandeerd' en zijn niet meer dan resultaten die in laboratoriums behaald zijn onder ideale omstandigheden met precies de goede hardware. Niet leuk, wel waar.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                    In de computeridee 14 staat een heel onderwerp over netwerken lees het maar eens denk dat je daar wel wat aan heb.
                    Vriendelijk dank. Ja dat geloof ik wel. Moet nog even checken straks. Kan ook zomaar zijn dat er geen 1gigbs lanpoort in die laptop van mijn zus zit. Dat ik daarom maar ruim 100mbit haalt

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Ik ben bang dat het toch jouw hardware is icm de wifi(versie) waarmee beiden communiceren.
                      Via een UTP kabel zul je rond de 950Mbps halen, Wifi is, zoals gebruikelijk, een heel ander verhaal. Zie hiervoor de diverse threads in het forum. Ook Deco wifi (die op een andere manier tot stand komt, nl tussen hub en satellieten) haalt meestal niet de bandbreedte als waarmee geadverteerd wordt (er zijn altijd uitzonderingen).
                      Ja ik loop ook al wat jaartjes mee. Maar via wifi klopt het dat je altijd wat verlies hebt. maar zit een meter van mijn deco af, die gewoon bedraad is aangesloten op mijn asus router die als accespoint fungeert. blijkbaar ligt het gewoon aan het moederbord van mijn laptop. Want op youtube zie je gewoon gasten die bij 2 gig glasvezel internet gewoon 1.7 gbps halen via wifi. Die deco`s kunnen de snelheid gewoon aan. Ligt gewoon aan de kwaliteit van laptop. een dure legion laptop haalde iets van 1.7 gbps via wifi. Blijft beetje oplichterlij eigenlijk. Want toen ik me laptop kocht, stond er ook gewoon dat die oudere wifi 9560 ac card gewoon 1gbps aan kan op 5ghz. Was een lenovo laptop. Maar haalt het bij lange na niet. Toch wel scam eigenlijk. Omdat mijn laptop maar 1000 euro was toen, en blijkbaar het moederbord de snelheid van de wificard niet aan kan. Maar dat vermelden ze niet;-)

Reageer

blijkbaar ligt het gewoon aan het moederbord van mijn laptop
                        Het is een bekend gegeven dat de wifi snelheid van een lenovo ideapad s540 tegenvalt.
                        Als je de Realtek 8822BE wifi kaart vervangt door een Intel AC 9260 card is dat probleem waarschijnlijk wel uit de wereld.
                        @ https://www.intel.com/content/www/us...fications.html
                        @ https://azerty.nl/product/intel-wire...dapter/4034584
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Het is een bekend gegeven dat de wifi snelheid van een lenovo ideapad s540 tegenvalt.
                          Als je de Realtek 8822BE wifi kaart vervangt door een Intel AC 9260 card is dat probleem waarschijnlijk wel uit de wereld.
                          @ https://www.intel.com/content/www/us...fications.html
                          @ https://azerty.nl/product/intel-wire...dapter/4034584
                          Heb een wifi ax200 kaart erin zitten dus dat is het probleem niet. Nokia modem is gewoon slechte kwaliteit. Zojuist rechtstreeks aangesloten met cat5e kabel op laptop en haal maar 500mbps. Dat verklaart dan wel dat ik via wifi ook maar 500mbps draadloos haalt op 5ghz. Voor volgende week woensdag heb ik een monteur ingepland, dus ben benieuwd!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...