Heb 1 gbps glasvezelabonnement. Wifi ax200 netwerkkaart in lenovo ideapad s540 laptop. Echter haal ik draadloos maar 583Mbps en een uploadsnelheid van 677Mbps. Wat is de bottleneck? Pc al te oud, om een hogere snelheid met de ax200 kaart te krijgen? nieuwere pc met een ax200 kaart zou wel een snelheid van rond de 900 Mbps moeten halen lijkt me toch? de deco kan op 5ghz 1200 Mbps aan. En de wifi ax200 op 5ghs 1400 Mbps. Hoor het graag of iemand een oplossing heeft voor mij. Deco`s is overigens bekabeld aangesloten met een cat5e kabel rechtstreeks op het nokia glasvezelmodem. En de instellingen van de wifi ax card zijn ook allemaal goed geconfigureerd. 5ghz en verbinding op ax.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
haal geen 1gbps downloadsnelheid met wifi ax200 kaart
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk berichtHeb 1 gbps glasvezelabonnement. Wifi ax200 netwerkkaart in lenovo ideapad s540 laptop. Echter haal ik draadloos maar 583Mbps en een uploadsnelheid van 677Mbps. Wat is de bottleneck? Pc al te oud, om een hogere snelheid met de ax200 kaart te krijgen? nieuwere pc met een ax200 kaart zou wel een snelheid van rond de 900 Mbps moeten halen lijkt me toch? de deco kan op 5ghz 1200 Mbps aan. En de wifi ax200 op 5ghs 1400 Mbps. Hoor het graag of iemand een oplossing heeft voor mij. Deco`s is overigens bekabeld aangesloten met een cat5e kabel rechtstreeks op het nokia glasvezelmodem. En de instellingen van de wifi ax card zijn ook allemaal goed geconfigureerd. 5ghz en verbinding op ax.
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Eerlijk gezegd behaal je met wifi al een behoorlijk hoge snelheid. Die netwerkkaart zal bedraad wel het volle aankunnen, draadloos nooit.
Overigens las ik dit van een medewerker die ook 1 gig abo heeft. Deze week hebben we glasvezel gekregen en heb een 1Gbps daarbij genomen.
Gisteren en vandaag de snelheid gemeten en zag ongeveer 275Mbps down en 350Mbps up.
Toch maar eens de helpdesk gebeld en kreeg te horen dat de 1Gbps over de 4 poorten verdeeld word….
In het verleden hadden we in onze oude woning glasvezel van KPN en daar was 1Gbps ook 1Gbps.
De oplossing zou zijn, om een router erachter te plaatsen die de IP-adressen uitgeeft.
Als dit klopt voel ik mij wel een beetje genaaid (sorry voor die term)
Hoe zit dat met het nokia glasvezelmodem. Zijn allepoorten 1gbps, een poort was ook 2.5 gbps toch, welke is dat?Laatst bewerkt door Do60; 2 Jun 2024, 15:41.
Reageer
-
Bij DELTA bieden we verschillende abonnementssnelheden aan en op ons XGS-PON netwerk zelfs snelheden boven de 1Gig! Om deze hoge snelheden te halen zijn er wel wat minimale vereisten aan je apparatuur. Ook zijn de hoge snelheden vooralsnog alleen te halen als je de apparaten bekabeld aansluit aan onze modem. Lekker is dat dan, met glasvezelmodem kun je dus geen 1 gbps draadloos halen. Erg raar, met het coax kabel modem haalde ik draadloos gewoon wel de volle snelheid van mijn internetabo!
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk berichtBij DELTA bieden we verschillende abonnementssnelheden aan en op ons XGS-PON netwerk zelfs snelheden boven de 1Gig! Om deze hoge snelheden te halen zijn er wel wat minimale vereisten aan je apparatuur. Ook zijn de hoge snelheden vooralsnog alleen te halen als je de apparaten bekabeld aansluit aan onze modem. Lekker is dat dan, met glasvezelmodem kun je dus geen 1 gbps draadloos halen. Erg raar, met het coax kabel modem haalde ik draadloos gewoon wel de volle snelheid van mijn internetabo!
Reageer
-
Kun je enkel halen met Intel Socket 1700 moederbord en Am5 moederborden met 2.5 ghz internet verbinding.
Heb daar alles in getest en dat kwam er uit.
Ze kunnen alles wel aanbieden maar ze geven er geen nieuwe pc of laptop bij waar je dus die snelheid kunt halen.
Glasvezel kost meer dan enkel die kabel in je meterkast maar ook wat er op je buro staat.Laatst bewerkt door copilot; 2 Jun 2024, 18:54.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk berichtKun je enkel halen met Intel Socket 1700 moederbord en Am5 moederborden met 2.5 ghz internet verbinding.
Heb daar alles in getest en dat kwam er uit.
Ze kunnen alles wel aanbieden maar ze geven er geen nieuwe pc of laptop bij waar je dus die snelheid kunt halen.
Glasvezel kost meer dan enkel die kabel in je meterkast maar ook wat er op je buro staat.Laatst bewerkt door Do60; 2 Jun 2024, 19:26.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
1 poort geeft gewoon 1 Gbps. Wanneer je goede wifi-apparatuur met wifi6 hebt dan haal je dat. Met wifi5 is het echt een ander verhaal
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtIk heb nog een celeron laptop uit 2017 die haalt op 1,5m over Wifi 5 (5Ghz) 320 Mbps.
Bedraad haalt hij 920 Mbps.
Reageer
-
Het probleem is dat niemand een WiFi snelheid thuis kan garanderen, dus is een beetje link om daarvoor een nieuwe laptop van € 1400 te kopen.
Hij heeft wel gewoon een LAN aansluiting dus bekabeld zul je wel 940 Mbps halen.Laatst bewerkt door driepinter; 3 Jun 2024, 08:23.
Reageer
-
Ok maar op internet youtube zie je toch gasten die meer dan 1gbps halen met een goede laptop. Daarbij vind ik de kwaliteit van het nokia glasvezelmodem ook niet top. Goedkope rommel. Op mijn asus ac router heb ik nog betere wifi. Maar heb die nu als accespoint gezet
Reageer
-
Als ik ik jouw was zou ik die Kpn maar niet te veel geloven.
Heb een vriend die daar jaren allende had met de internetverbinding toen ging hij naar Zeelandnet belde ze waarom hij overstapte.
Hij vertelde dar die voor hetzelfde geld 400mbps kreeg bij Zeelandnet en toen zei de Kpn dat is voor heel de straat.
Ik kan wel begrijpen dat ze nu over stappen naar glasdraad omdat ze bijna geen klanten meer hebben voor internet
Nu ze bezig zijn om iedereen op hun glasdraad te krijgen komen ze met hun plan om veel geld te verdienen.
Neem je een aansluiting kost dit 250 (in het buitengebied 3000) euro dan ligt die in je meterkast dan ben je verplicht om een abonnement te nemen binnen 3 maanden
Doe je dat niet krijg je een boete van 525 euro schandalig
En als dit nog niet genoeg is verdienen ze per aansluiting via je abonnement ook nog geld.
Heb al jaren het 1000mbps van Zeelandnet bevalt me prima 982 mbps en 100 mbps werkt voor mij primaLaatst bewerkt door copilot; 3 Jun 2024, 11:12.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk berichtcopilot raar verhaal. Dat mag helemaal niet. Kpn oranje kabel steekt hier nog boven de oprit uit. November gaan ze dat aansluiten in de meterkast. Hoef daar niks voor te betalen en ga dat ook niet doen ook!
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer