Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

nieuwe laptop (advies)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • nieuwe laptop (advies)

    LS, ik ben voornemens een nieuwe laptop (chromebook) te kopen. Met wat ik op de laptop doe, is mijn keus gevallen op de Acer 317 CB317-1H-C1SE.
    Is dit een goede keus en zijn er betere alternatieven ??

    Ik hoor graag. MVG Martin

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
    LS, ik ben voornemens een nieuwe laptop (chromebook) te kopen. Met wat ik op de laptop doe, is mijn keus gevallen op de Acer 317 CB317-1H-C1SE.
    Is dit een goede keus en zijn er betere alternatieven ??

    Ik hoor graag. MVG Martin
    Dat is altijd moeilijk te zeggen. Er zijn zo veel zaken waar je dan eerst antwoord op moet hebben:
    * Heb je (nog) harde schijf opslag nodig
    * Waar wordt de laptop voor gebruikt?
    * Welke snelheden wil je kunnen behalen (max 1 Gbit of moet deze straks ook hogere snelheden aankunnen)
    * Wil je 4K of zelfs 8K ? is dat van belang?
    * Of is het "alleen" voor schoolgebruik (ook dan kun je er achter komen dat je na 2 jaar toch iets luxer had willen kopen.

    Dus ik wil je wel helpen, maar de vraag echt goed beantwoorden kan ik niet zonder meer te weten.

    Reageer


    • #3
      Beste Bordewolf, dank voor jou reactie, maar jouw vragen gaan boven mijn pet.
      wat ik doe is wat internetten, bankzaken, surfen, af en toe een briefje schrijven maar geen films of games. Wat de opslag betreft heb ik aan de standdaard opslagruimte nooit te weinig gehad. Wat jij bedoelt met snelheid weet ik niet precies, maar ik had een Intel processor I5. Ik hoop dat ik jou wat meer informatie heb kunnen geven. Mvg Martin

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
        Beste Bordewolf, dank voor jou reactie, maar jouw vragen gaan boven mijn pet.
        wat ik doe is wat internetten, bankzaken, surfen, af en toe een briefje schrijven maar geen films of games. Wat de opslag betreft heb ik aan de standdaard opslagruimte nooit te weinig gehad. Wat jij bedoelt met snelheid weet ik niet precies, maar ik had een Intel processor I5. Ik hoop dat ik jou wat meer informatie heb kunnen geven. Mvg Martin
        Mijn inschatting is dat uw keuze wel prettig geprijsd is maar er kunnen geen Windows-applicaties op geïnstalleerd worden. Enkel web-applicaties en hij zal snel verouderd zijn, ik ben zo vrij om een ander model aan te bevelen, iets duurder maar met Windows 11 en zal langer mee gaan. Verder speelt mijn eigen voorkeur voor het merk mee. https://tweakers.net/pricewatch/1998...-dq2933nd.html
        Laatst bewerkt door Koeba; 6 Nov 2023, 15:45.

        Reageer


        • #5
          Even gekeken, maar ga aub voor iets met Windows 11 ivm updates van apps en installeren van apps.
          Mijn voorkeur gaat uit naar HP, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Acer is in de basis ook een prettig merk.

          Ik zou voor deze gaan:

          https://www.coolblue.nl/product/9282...4aAru2EALw_wcB



          Dus: ik zou laptop die je nu aangeeft niet nemen.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 6 Nov 2023, 15:58.

          Reageer


          • #6
            Ook al zijn de reacties hier goed bedoeld, niemand kan bepalen hoe iemand met een laptop kan en wil werken.
            Mijn advies is, ga naar een (goede) computer winkel, bekijk de prijzen, de mogelijkheden en laat je voorlichten.
            In die winkel kan je e.e.a. bekijken en uittesten.

            De laptops die ik nieuw heb gekocht zijn van Clevo, maar die kosten wel een stuk meer.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
              Ook al zijn de reacties hier goed bedoeld, niemand kan bepalen hoe iemand met een laptop kan en wil werken.
              Mijn advies is, ga naar een (goede) computer winkel, bekijk de prijzen, de mogelijkheden en laat je voorlichten.
              In die winkel kan je e.e.a. bekijken en uittesten.

              De laptops die ik nieuw heb gekocht zijn van Clevo, maar die kosten wel een stuk meer.
              Naar mijn idee verkoopt een winkel waar ze de meeste marge op krijgen, vaak de B merken.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
                Beste Bordewolf, dank voor jou reactie, maar jouw vragen gaan boven mijn pet.
                wat ik doe is wat internetten, bankzaken, surfen, af en toe een briefje schrijven maar geen films of games. Wat de opslag betreft heb ik aan de standdaard opslagruimte nooit te weinig gehad. Wat jij bedoelt met snelheid weet ik niet precies, maar ik had een Intel processor I5. Ik hoop dat ik jou wat meer informatie heb kunnen geven. Mvg Martin
                De Acer 317 CB317-1H-C1SE is een uitstekende laptop voor de dingen die u opnoemt.
                Daar hoeft echt geen duurdere voor te worden aangeschaft.
                En een Acer is gewoon een goed merk.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Chouffeke Bekijk bericht

                  De Acer 317 CB317-1H-C1SE is een uitstekende laptop voor de dingen die u opnoemt.
                  Daar hoeft echt geen duurdere voor te worden aangeschaft.
                  En een Acer is gewoon een goed merk.
                  Als het maar duidelijk is dat dit een chromebook is wat zijn voor- en nadelen heeft, dit is meer een grote (android) telefoon van Google. Kijk anders eens op https://www.seniorweb.nl/artikel/alles-over-chromebooks of dit is wat u zoekt.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                    Als het maar duidelijk is dat dit een chromebook is wat zijn voor- en nadelen heeft, dit is meer een grote (android) telefoon van Google. Kijk anders eens op https://www.seniorweb.nl/artikel/alles-over-chromebooks of dit is wat u zoekt.
                    Dit lezende zou ik idd geen chromebook laptop nemen en liever iets meer ruimte hebben op eigen harde schijf slaan, dan afhankelijk te zijn van Google diensten waar je alles op moet slaan.
                    Maar dat is ook maar net wat je zelf wilt..
                    Laatst bewerkt door Chouffeke; 6 Nov 2023, 19:13.

                    Reageer


                    • #11
                      Met een Chromebook kun je ook inloggen op : https://www.office.com voor Microsoft apps.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik wil iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag inzake advies laptop hartelijk bedanken voor de goede adviezen. Ik heb tevens geïnformeerd bij Krieke (computershop te Zierikzee) en die was ook niet enthousiast van een chroombook.
                        (google software). Ook hij adviseerde de HP 15s enz enz. Ik ga deze bij hem nogmaals bekijken. Nogmaals allen bedankt. Mvg Martin

                        Reageer


                        • #13
                          het ligt aan het budget en wat je er verder mee wil doen. ik denk maar zo hoe nieuwer hoe beter. maar hoog proccere snelheid en veel geheugen is altid goed. meer ruimte kan altrijd via usb

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door copilot
                            Als je een goed en stabiele laptop zoekt zou ik deze nemen.

                            https://tweakers.net/pricewatch/1745...1-md62280.html

                            Heb van deze er wat geleverd aan klanten die daar heel tevreden mee zijn.
                            Voor surfen op het net en ook voor boekhouding en andere doeleinden.
                            je bent ook nog niet in je eerste leugen gestikt

                            Reageer


                            • #15
                              Toch nog even iets voorleggen: HP Laptop 17-cp2026nd plus muis (https://www.hp.com/nl)
                              • BESTURINGSSYSTEEM Windows 11 Home
                              • PROCESSORAMD Ryzen™ 3 7320U
                              • GEHEUGEN8 GB RAM KOSTPRIJS EURO 469,00
                              • OPSLAGCAPACITEIT256 GB SSD
                              • SCHERM43,9 cm (17,3 inch), HD+ (1600 x 900)
                              • VIDEOKAARTAMD Radeon™-videokaart.
                              Is dit een aanrader ????????????????

                              MVG Martin

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X