Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verbinding naar Nas

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verbinding naar Nas

    Verbinding van Laptop via Wifi (laptop) naar Lan (Nas) niet mogelijk. Nas wordt via verkenner niet gevonden.
    Verbinding van Laptop via Lan (laptop) naar Lan (nas) wel mogelijk. Nas wordt via verkenner wel gevonden.

    Met Lan bedoel ik bekabeld.
    Met Nas via verkenner bedoel ik de toegevoegde dir. aan de Laptop via Netwerkverbinding maken.

    Zie wel in beide situaties de Nas als Multimedia apparaat.

    Probleem zit dus van Wifi naar Lan, wat kan ik daar aan doen? Heb al het modem spanningsloos gemaakt, helpt niet.

    Alvast dank.

  • #2
    Is dit in combinatie met Glasvezel & De Deco setjes ?
    Ik kan me herinneren dat ik ook zo’n euvel had. 🤔…
    Volgens mij had het iets met accespoint / route modus van de Deco te maken.

    Reageer


    • #3
      https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...01-deco-m5-nas

      Reageer


      • #4
        Ha Zeeuwse90, betreft nog geen glas :-)

        Reageer


        • #5
          Ik had hetzelfde probleem na een update van windows, niet kunnen benaderen maar wel zichtbaar als multimedia-apparaaat. Voor mij werkte de onderstaande methode om hem weer te kunnen benaderen.

          Open de command prompt en log in als administrator, typ dan: sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi
          en daarna: sc.exe config mrxsmb20 start= disabled
          Laatst bewerkt door Ixxie; 7 Nov 2022, 19:55.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door keesklippel Bekijk bericht
            Verbinding van Laptop via Wifi (laptop) naar Lan (Nas) niet mogelijk. Nas wordt via verkenner niet gevonden.
            Verbinding van Laptop via Lan (laptop) naar Lan (nas) wel mogelijk. Nas wordt via verkenner wel gevonden.
            Snelste oplossing: wijzig je Wifi ip adres in het ip adres dat je bij een vaste verbinding hebt (gekregen).
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Ik had het zelfde probleem. opgelost door het IP adres te gebruiken ipv NAS naam. \\192.168.11.34\algemeen ipv \\NASNAME\algemeen

              Reageer


              • #8
                Je Deco setjes als acces point instellen, dan is het probleem opgelost (tenminste zo was het bij mij wel) draai met een Synology nas!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ixxie Bekijk bericht
                  Ik had hetzelfde probleem na een update van windows, niet kunnen benaderen maar wel zichtbaar als multimedia-apparaaat. Voor mij werkte de onderstaande methode om hem weer te kunnen benaderen.

                  Open de command prompt en log in als administrator, typ dan: sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi
                  en daarna: sc.exe config mrxsmb20 start= disabled
                  Dat vind ik een onverstandig advies, want daarmee zet je SMB 2 uit en SMB 1 aan. Het SMB 1 protocol is onveilig en zou nergens meer gebruikt moeten worden.

                  Zie ook de uitleg van Microsoft over het aan- en uitzetten van SMB 1/2/3.

                  Reageer


                  • #10
                    Thx Goeroe, ik heb de oplossing van bericht "wistikhetmaar " toegepast, en dat werkt :-). Zou fijn zijn als je voortaan aangeeft wat het alternatief is, maarre ;-) alsnog bedankt.

                    Reageer


                    • #11
                      wistikhetmaar oplossing is de juiste, met medewerking van GoeRoe die weet hoe het niet moet. Top !! en thx.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door keesklippel Bekijk bericht
                        wistikhetmaar oplossing is de juiste, met medewerking van GoeRoe die weet hoe het niet moet.
                        Beetje aparte manier van dank betuigen maar u bedoelt er vast niets mee...

                        Reageer


                        • #13
                          keesklippel misschien heb je iets aan deze uitleg over waarom SMB1 onveilig is. Het uitschakelen van beveiligingsfuncties zorgt er misschien wel voor dat iets werkt, maar kan er ook voor zorgen dat je kwetsbaarder wordt.

                          Hoe het wel moet, hangt af van welke apparatuur je hebt (merk en type NAS). Het lijkt erop dat je NAS niet in staat is om een verbinding naar je computer toe te staan die wel veilig is. Daarvoor kun je in de instellingen van je NAS duiken. Er is misschien wel nieuwere software voor dat apparaat beschikbaar, en/of je kunt in de instellingen de SMB versie aanpassen die het apparaat gebruikt.
                          Zelf werk ik het liefst met Synology apparatuur. Die wordt lang ondersteund door de fabrikant. En je kunt heel veel instellen, ook de versie van SMB die wordt gebruikt.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X