Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Deco M5 & NAS

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Deco M5 & NAS

    Sinds vandaag is mijn WDMycloud nas onvindbaar in het netwerk.
    Voorheen nergens geen probleem, nu met de Deco M5 & overstap glasvezel is ie foetsie…. 🤔😖

    Herkent iemand dit?

  • #2
    Zo, da's mooi spul.
    Kijk eerst eens of het ip adres van die NAS is gewijzigd (je kunt inloggen op de glasvezelmodem/router en bij DHCP de lijst met uitgegevens IP adressen bekijken). Loop die één voor één even af en kijk of hij dan wel tevoorschijn komt.
    Er zijn ook apps die je netwerk scannen - meestal zie je dan wel een ip of mac adres met als omschrijving de fabrikant van de hardware.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Zo, da's mooi spul.
      Kijk eerst eens of het ip adres van die NAS is gewijzigd (je kunt inloggen op de glasvezelmodem/router en bij DHCP de lijst met uitgegevens IP adressen bekijken). Loop die één voor één even af en kijk of hij dan wel tevoorschijn komt.
      Er zijn ook apps die je netwerk scannen - meestal zie je dan wel een ip of mac adres met als omschrijving de fabrikant van de hardware.
      Mooi spul als het werkt inderdaad, Zover ik weet is het niet veranderd? Als ik inlog op het modem zie ik de WDCloud er tussen staan.
      In de app van Deco niet,

      ( De tip was eerder om de Deco in Access Point te zetten, alleen hier werd de snelheid ontiegelijk traag zowel download als upload )

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
        De tip was eerder om de Deco in Access Point te zetten, alleen hier werd de snelheid ontiegelijk traag zowel download als upload )
        Maar was hij dan wel te zien?

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Maar was hij dan wel te zien?
          Ja, & ook via de laptop e.d alleen de Deco werd traag ( speedtest )

          Reageer


          • #6
            Moet het wifi in de modem niet weer aangezet worden voor de Deco in acces Point?, ik zou anders de lage snelheid ineens & het verdwijnen van de nas echt niet snappen.

            Reageer


            • #7
              Je ziet NAS niet met Deco in Router mode omdat je dan 2 routers achter elkaar gebruikt, de twee netwerken die ontstaan kunnen niet eenvoudig beide richtingen uit met elkaar communiceren.

              Wifi in modem uit, Deco in Access point mode. Dat is hoe het moet.
              De wifi snelheid is niet afhankelijk van router of access point mode.
              Meet je wel een verschil, dan was je misschien bij poging in accesspoint mode op 2.4 GHz verbonden, en niet op 5 GHz. (of waren er andere omstandigheden, wifi is voor veel vatbaar)?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door zeegolf Bekijk bericht
                Je ziet NAS niet met Deco in Router mode omdat je dan 2 routers achter elkaar gebruikt, de twee netwerken die ontstaan kunnen niet eenvoudig beide richtingen uit met elkaar communiceren.

                Wifi in modem uit, Deco in Access point mode. Dat is hoe het moet.
                De wifi snelheid is niet afhankelijk van router of access point mode.
                Meet je wel een verschil, dan was je misschien bij poging in accesspoint mode op 2.4 GHz verbonden, en niet op 5 GHz. (of waren er andere omstandigheden, wifi is voor veel vatbaar)?
                Dankjewel, betreft 2.4 & 5 zie ik maar 1 kanaal er tussen staan, beide staan wel aan weet niet of dit normaal is?
                Bij netwerk optimalisatie gaf hij ook meerdere keren aan dat het netwerk druk is.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door zeegolf Bekijk bericht
                  Je ziet NAS niet met Deco in Router mode omdat je dan 2 routers achter elkaar gebruikt, de twee netwerken die ontstaan kunnen niet eenvoudig beide richtingen uit met elkaar communiceren.
                  Nee hoor, dat hoeft niet. Als je bv op router 2 DHCP afzet en als gateway (inkomend en uitgaand verkeer netwerkverkeer) router 1 definieert, dan werkt dat prima. Ik doe dat zelf ook met een Fritz!box router achter mijn Draytekrouter die achter de Deltamodem/router-in-bridgemode hangt (een soort van 1Gbit filevorming zonder noemenswaardige vertraging :-)
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Feb 2022, 13:17.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Deco is momenteel in AP stand gezet & de nas is zichtbaar en werkend gelukkig 👌 📺
                    Wel valt me op dat de downloadsnelheid wisselt tussen 200/300/500 soms 560 , upload zit meestal rond de 800/900 is dit normaal?

                    Bijgevoegde bestanden

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                      Deco is momenteel in AP stand gezet & de nas is zichtbaar en werkend gelukkig 👌 📺
                      Wel valt me op dat de downloadsnelheid wisselt tussen 200/300/500 soms 560 , upload zit meestal rond de 800/900 is dit normaal?
                      Het zelfde hier voor download. Deco kan gewoon niet sneller en niet volledig geschikt is voor speedtests van 1 Gbps denk ik.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door zeegolf Bekijk bericht

                        Het zelfde hier voor download. Deco kan gewoon niet sneller en niet volledig geschikt is voor speedtests van 1 Gbps denk ik.
                        Ik heb een deco vlakbij desktop boven ergens en met utp eraan gekoppeld, krijg je duidelijk hogere snelheden. Dan los via wifi.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door zeegolf Bekijk bericht

                          Het zelfde hier voor download. Deco kan gewoon niet sneller en niet volledig geschikt is voor speedtests van 1 Gbps denk ik.
                          ik denk het ook niet, al is het zo ie zo meer en stabieler tot nu toe dan eerst wat ik had …. ( Even duimen… )

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X