Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Externe RSTP verbinding maken

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Externe RSTP verbinding maken

    Op een externe locatie heeft men een Cisco modem 3925EPC.

    Er is een IP camera systeem gekoppeld aan de modem en ik wil t.b.v. website een verbinding maken met de camera's

    IP adres van het systeem is 192.168.11.11

    Ik heb portforwarding 554 ingesteld naar 192.168.11.11

    Ik probeer verbinding te maken met de modem door gebruik te maken ban het externe IP adres en port 554

    Log geeft aan satip error: Failed to connect to RTSP server 82.XXX.XX.XXX:554

    Wie heeft tips voor me?

    Bedankt

  • #2
    Misschien gebruikt hij zowel TCP als UDP en heb je alleen TCP doorgestuurd?

    Overigens is je modem echt antiek, je zou ZeelandNet om een nieuwe kunnen vragen; die maakt gebruik van meer kanalen op de kabel waardoor je in principe ook een betere performance krijgt. Ook de WiFi van de nieuwe is echt veel beter.

    Reageer


    • #3
      Poeten staan open vkor zowel TCP als UDP. Leeftijd modem is niet van belang.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GIY Bekijk bericht
        Leeftijd modem is niet van belang.
        Ik geef je alleen een tip, ik zeg niet dat het met dit probleem te maken heeft.

        Je zou de instelling van de SPI firewall nog kunnen nakijken. Die kun je op Off zetten.
        Op canyouseeme.org kun je (vanaf die locatie) kijken of de poort open staat.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GIY Bekijk bericht
          Poeten staan open vkor zowel TCP als UDP. Leeftijd modem is niet van belang.
          Fijne reactie op een terechte opmerking ook.

          Reageer


          • #6
            Dank voor de reacties. Helaas kom ik niet verder. Ik ga een nieuwe vraag posten.

            Reageer


            • #7
              Mocht je soms op een vakantiepark zitten: mogelijk zijn er dan extra filters actief.
              Zelf hang ik een camera nooit rechtstreeks aan internet, dat vind ik te link. Voor je het weet is het een onderdeel van een botnet of kijkt er iemand anders mee.
              Ik gebruik een (Synology) NAS die de beelden ophaalt bij de camera, daarna gebruik ik de bijbehorende app om de beelden te bekijken. Hiervoor hoef je geen poorten open te zetten.

              Reageer


              • #8
                De installatie zit op een remote locatie.
                cameras zijn verbonden met recorder met ee locale ip adres 192.xxx.xx.xxx App van de leverancier werkt overal goed maar ik wil de cameras ook per kanaal via VLC kunnen bekijken via RTSP

                Binnen het netwerk kan ik met VLC alles goed volgen maar inloggen van buitenaf lukt niet.

                Port forwarding is ingesteld maar via openbare ip adres van de modem port 554 kan ik geen verbinding met mijn modem krijgen.Extern inloggen op de modem via port 8080 lukt wel.

                Vandaar zoek ik gebruikers die met dit bijltje hebben gehackt om ervaringen te delen.

                Reageer


                • #9
                  Je modem is te oud, maar dat kon het niet zijn toch?

                  Reageer


                  • #10
                    Port forwarding is ingesteld dus aan de modem zelf ligt het niet denk ik. Waarschijnlijk mis ik een of andere instelling. Maar welke?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GIY Bekijk bericht
                      Bedankt
                      Ik ga er even van uit dat je de toegang tot netwerk/poorten op orde hebt (van beide ip locaties getest)?

                      Kijk even @ https://www.onlinecamerashop.nl/nl/b...erkt-rtsp.html , ik heb hier indertijd ook best wat handige info uit kunnen halen.

                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Intern is de camera installatie getest oom door de leverancier en alles is akkoord bevonden. Problem lijkt te zijn in de modem. Port 554 wordt gebruikt voir de rtsp communicatie. Deze staat open en is ook bevestigd door een scan van buiten af. Desondanks kan er via port 554 geen verbinding worden gemaakt met de modem.

                        De app dat bij de cameras hoort werkt wel goed via port 9000.

                        Hoe kan ik mijn modem verkeer loggen om te zien precies wat er gebeurd?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door GIY Bekijk bericht
                          Intern is de camera installatie getest oom door de leverancier en alles is akkoord bevonden. Problem lijkt te zijn in de modem. Port 554 wordt gebruikt voir de rtsp communicatie. Deze staat open en is ook bevestigd door een scan van buiten af. Desondanks kan er via port 554 geen verbinding worden gemaakt met de modem.

                          De app dat bij de cameras hoort werkt wel goed via port 9000.

                          Hoe kan ik mijn modem verkeer loggen om te zien precies wat er gebeurd?
                          Zo te zien in de link van de Webkabouter moet het wel onder de juiste gebruikersgegevens gebeuren, dus juiste gebruikersnaam en paswoord.

                          Wachtwoord
                          Indien de server geen wachtwoord nodig heeft, laat dan alles leeg, zoals hieronder.
                          rtsp://84.27.12.000:554/user=admin&password=123456&channel=1&stream=0.sdp?
                          Achter het ip adres ziet men de volgende gegevens.
                          User=admin hier kan men eventueel een eigen gebruikersnaam invoeren indien niet admin.
                          Password=123456 geef hier uw eigen paswoord channel=1 geef aan welk ingang getoond moet worden stream=0.sdp is hoofdstream

                          Reageer


                          • #14
                            Dit heb zowel ik als de leverancier al gedaan maar het werkt niet.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GIY Bekijk bericht
                              Dit heb zowel ik als de leverancier al gedaan maar het werkt niet.
                              Kun je wel lokaal een rtsp verbinding maken ?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X