Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Defecte TT-module in Humax-decoder ??

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    kan dat iets te maken hebben met de beeldscherm-instelling van de TV ??
    mijn TV heeft bijv. Wide, Zoom, 16:9, 4:3, etc. etc.
    Fred, Ik denk niet dat de TV iets met de instelling van de Humax te maken heeft, staat los van elkaar. De TV geeft alleen het signaal van de Humax door. Ook de beeldinstellingen zoals je noemde hebben geen invloed op de Humax-afgifte. Alles op de TV staat nu ingesteld op 16:9. Zowel analoog als digitaal. Bovendien staan de TV en Humax nu broederlijk naast elkaar voor zeker 8 jaar en daar ben ik sindsdien niet meer aan geweest, de kabels dan. Zo technisch ben ik ook weer niet.

    Wat ik al eerder bij Jos suggereerde is dat de aansluitingen bij de ingang van de kabel beschadigd kunnen zijn of veranderd. Dit onder meer door de vervanging van het modem begin herfst en het gedoe met de WiFi-extender. De antenne-aansluiting en modem liggen nogal dicht tegen elkaar aan. Maar ja, de kerstboom precies voor die plek.

    Reageer


    • #17

      Reageer


      • #18
        Jos,
        Dat had ik ook al gezien, dat Journaal. Helemaal perfect ! Ook de uitzending van de EO om 22:40 over de N.Y.Cantors in de Snoge, waar heel veel drie-regelige TT-ondertitelingen in zaten was geheel flawless. Erg fijn om dat zo te zien en te lezen. En de muziek: helaas. Daarom begrijp ik ook niets van die rare haperingen van andere uitzendingen met wegvallende regels.
        Heeft dat ook niet te maken van de sterkte van dat signaal op dat moment ? Ik heb wel eens in het menu, status, signaalontvangst van de Humax gekeken, het percentage daarin met de sterkte scheelt en fluctueert nogal in de zenders.
        Ook de drukte op de kabel met storingen in een zender die weer de andere zenders storen en in de weg zitten? Ik begrijp daarom niet het besluit van Delta om de analoge zenders (radio en TV) van de kabel te verwijderen om zo meer ruimte voor het internet te verkrijgen. Gaat het alleen maar die ruimte of storen de analoge signalen ook zodanig...?
        Ik ga nu allerlei oorzaken bedenken waar ik nu eigenlijk niets mee opschiet.
        Ik wacht maar eerst de volgende klus af als de kerstboom afgetuigd en opgeruimd is, je weet wel...
        En zoals het ging met de genoemde uitzendingen: zo moet het ook blijven, maar ja...

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X