Sinds enige tijd heb bij elke video (YouTube, tv via Zeelandnet, tv via NPO etc.) na verloop van tijd met regelmaat last van een krakend geluid en een haperend beeld. Ik heb al van alles geprobeerd om erachter te komen hoe dit komt, zoals: driver geluidskaart updaten, verbindingen controleren, laatste versie flashplayer binnenhalen, meerdere browsers proberen (FireFox, Internet Explorer 11) etc. Maar geen resultaat. Soms lijkt het alsof de problemen laat op de avond niet of vrijwel afwezig zijn. De ochtend daarna is het echter gewoon weer 'bingo', als het ware. Ik weet zo langzamerhand niet meer wat te doen. Mijn PC (Dell Inspiron 2350, nu bijna 2,5 jaar oud; Windows 8.1) ergens ter reparatie aanbieden? Of zou het toch een softwarekwestie (kunnen) zijn?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
YouTube etc krakend geluid en haperend beeld
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door PtrolHet is goed geweest met Win8.1?
Weet je nog wanneer het begonnen is of is het te lang terug.
Ik zit namelijk aan een systeemherstelpunt te denken van toen alles nog ok was.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door WeJeWanneer het begonnen is, weet ik helaas niet meer. Wel dat ik met Win8.1 (dat ik overigens nog steeds gebruik) tot dan toe geen enkel van dit soort problemen heb gehad ...
Reageer
-
Hopelijk lost die driver het op.
Zo niet, kwam ik dit nog tegen " Ethernet of Wifi te lang duurt geeft windows niet op tijd een nieuw stuk buffer door aan geluidskaart om af te spelen.
Resultaat, de geluidskaart hapert en kraakt"
Bron: http://nl.hardware.info/forum/thread...geluid.282717/
Speel je video's af via Wifi?
Welk abonnement heb je en al eens een Speedtest uitgevoerd op het moment dat je die problemen ervaart?
Kan je eens bekabeld proberen of je dan ook last hebt van een krakend geluid en een haperend beeld
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door FransOorspronkelijk gepost door WeJeWanneer het begonnen is, weet ik helaas niet meer. Wel dat ik met Win8.1 (dat ik overigens nog steeds gebruik) tot dan toe geen enkel van dit soort problemen heb gehad ...
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PtrolHopelijk lost die driver het op.
Zo niet, kwam ik dit nog tegen " Ethernet of Wifi te lang duurt geeft windows niet op tijd een nieuw stuk buffer door aan geluidskaart om af te spelen.
Resultaat, de geluidskaart hapert en kraakt"
Bron: http://nl.hardware.info/forum/thread...geluid.282717/
Speel je video's af via Wifi?
Welk abonnement heb je en al eens een Speedtest uitgevoerd op het moment dat je die problemen ervaart?
Kan je eens bekabeld proberen of je dan ook last hebt van een krakend geluid en een haperend beeld
Reageer
-
De gegeven link is verder niet belangrijk.
Het ging mij alleen om de Wifi als mogelijke oorzaak.
Kijk ook nog eens in Apparatenbeheer of er daar geen uitroeptekens staan.
Ik denk dat je nu het allerbeste eerst de drivers van Frans kunt installeren.
Ik hoop dat het daarna opgelost is.
Zo niet, dan zou ik naar de Website van Dell gaan.
Aan de hand van je productnummer en besturingssysteem is er ( meen ik ) een tool, die controleert of je de juiste drivers op je pc hebt.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PtrolDe gegeven link is verder niet belangrijk.
Het ging mij alleen om de Wifi als mogelijke oorzaak.
Kijk ook nog eens in Apparatenbeheer of er daar geen uitroeptekens staan.
Ik denk dat je nu het allerbeste eerst de drivers van Frans kunt installeren.
Ik hoop dat het daarna opgelost is.
Zo niet, dan zou ik naar de Website van Dell gaan.
Aan de hand van je productnummer en besturingssysteem is er ( meen ik ) een tool, die controleert of je de juiste drivers op je pc hebt.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PtrolJe zou Speccy kunnen installeren.
Plaats dan het overzicht eens hier of maak er een scan van.
Dan hebben we de hardware in beeld.
Gebruikersaccountbeheer (UAC) Ingeschakeld
Waarschuwingsniveau 2 - Standaard
Windows Update
AutoUpdate Waarschuw alvorens te downloaden
Windows Defender
Windows Defender Uitgeschakeld
Firewall
Firewall Ingeschakeld
Weergavenaam ZoneAlarm Internet Security Suite Firewall
Antivirus
Windows Defender
Antivirus Uitgeschakeld
Virushandtekeningendatabase Up-to-date
ZoneAlarm Internet Security Suite Antivirus
Antivirus Ingeschakeld
Virushandtekeningendatabase Up-to-date
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer