Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

AirPort Extreme met DNS gerelateerde netwerk problemen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• AirPort Extreme met DNS gerelateerde netwerk problemen

Sinds vanochtend heb ik problemen met de internetverbinding zonder dat er in huis iets in het netwerk verandert is. Iemand anders misschien dezelfde problemen de oplossing?
    We hebben sinds een paar weken een Cisco EPC3940 modem, en al een paar jaar een Apple AirPort extreme 6de generatie die altijd probleemloos heeft gewerkt met zowel IPv4 als IPv6. In het LAN een aantal devices bedraad en vele devices via wifi aangesloten.
    Vanochtend (zaterdagochtend) dus opeen 'geen internet' meer.
    Ik kon wel IPv4 adressen pingen maar geen hostnamen dus conclusie was dat er een DNS probleem was. Als ik op een bedraad aangesloten macbook handmatig de DNS instellingen wijzigde in 8.8.8.8 dan werkte alles weer probleemloos.
    Na o.a. een fabriekreset van de AirPort bleef het probleem dat de DHCP DNS instellingen ervoor zorgden dat ik niet kon internetten.
    Uiteindelijk kwam ik er achter dat als ik in de AirPort de IPv6 uit zette (op link.local zette), dat het probleem zich dan niet voordeed.
    De rest van de dag IPV6 uit laten staan en alles blijft stabiel werken.

Zijn er bij Zeelandnet werkzaamheden geweest of is er een IPv6 gerelateerde configuratiewijziging doorgevoerd waardoor dit probleem wordt veroorzaakt? Het lijkt me sterk dat mijn AirPort dit probleem veroorzaakt door een defect.
    Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

gebruik je de router van de EPC3940, of heb je het modem in bridge staan ??
    en hoe is de AE ingesteld. ??

zelf heb ik IPv6 altijd op link.local staan.
    wat is op dit moment het voordeel van IPv6 ??
    geeft Zeelandnet al IPv6-adressen uit ??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      gebruik je de router van de EPC3940, of heb je het modem in bridge staan ?? Modem staat al zolang ik hem heb in bridge mode

en hoe is de AE ingesteld. ?? WAN op DHCP voor IPv4 en op Automatisch voor IPv6

zelf heb ik IPv6 altijd op link.local staan.
      wat is op dit moment het voordeel van IPv6 ?? je kunt websites die IPV6 only zijn benaderen, en ervaring opdoen met IPv6
      geeft Zeelandnet al IPv6-adressen uit ??
      Jazeker, al meer dan een jaar volgens mij en ik heb ook meegedaan aan de pilot

Reageer

Hoi,
        Ik heb ook een Airport Extreme 6th generatie welke gekoppeld is aan een Cisco EPC 3212 modem. Ik heb sinds donderdagavond van het een op het andere moment problemen. De AE "ziet" het modem niet meer. Het Wifi signaal is gewoon goed, het groene lampje brand aan de voorzijde van de AE. Ik heb hem al meerdere malen herstart en de fabrieksinstellingen teruggezet, maar niets helpt. Zodra ik er een oude of een nieuwe Airport Express aanhang, dan heb ik gelijk weer internet. Ik heb er totaal geen verstand van, maar het lijkt erop dat Zeelandnet iets heeft veranderd, waardoor ik mijn Airport Extreme niet meer kan gebruiken. Mocht je een oplossing hebben, hou ik me van harte aanbevolen. Zodra ik een oplossing heb zal ik hem ook melden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ejanse
          Sinds vanochtend heb ik problemen met de internetverbinding zonder dat er in huis iets in het netwerk verandert is. Iemand anders misschien dezelfde problemen de oplossing?
          We hebben sinds een paar weken een Cisco EPC3940 modem, en al een paar jaar een Apple AirPort extreme 6de generatie die altijd probleemloos heeft gewerkt met zowel IPv4 als IPv6. In het LAN een aantal devices bedraad en vele devices via wifi aangesloten.
          Vanochtend (zaterdagochtend) dus opeen 'geen internet' meer.
          Ik kon wel IPv4 adressen pingen maar geen hostnamen dus conclusie was dat er een DNS probleem was. Als ik op een bedraad aangesloten macbook handmatig de DNS instellingen wijzigde in 8.8.8.8 dan werkte alles weer probleemloos.
          Na o.a. een fabriekreset van de AirPort bleef het probleem dat de DHCP DNS instellingen ervoor zorgden dat ik niet kon internetten.
          Uiteindelijk kwam ik er achter dat als ik in de AirPort de IPv6 uit zette (op link.local zette), dat het probleem zich dan niet voordeed.
          De rest van de dag IPV6 uit laten staan en alles blijft stabiel werken.

Zijn er bij Zeelandnet werkzaamheden geweest of is er een IPv6 gerelateerde configuratiewijziging doorgevoerd waardoor dit probleem wordt veroorzaakt? Het lijkt me sterk dat mijn AirPort dit probleem veroorzaakt door een defect.

Reageer

Bedankt Ejanse , Wij hebben sinds gisteren, zaterdag , geen internet. Graag wil ik weten of boven vermelde actie afdoende is om probleem te verhelpen . Apple Extreem aangesloten op delta Cisco EPC 3212 modem.

Reageer

Goedenavond,

Hier ook sinds eergisteren DNS server problemen Nieuwe airport extreme 6e generatie Modem Cisco epc 3212
              Meerdere malen Alles factory reset gegeven en geprobeerd netwerk op nieuw in te stellen, echter geen succes....

Zeelandnet enig idee????

Nu tijdelijk oude router aangesloten deze heeft geen problemen (airport extreme 2e generatie....)

Reageer

Hoi cds,
                Ik heb de IPV6 zojuist op "Alleen link-local" gezet via het configuratieprogramma van Apple en ik heb weer internet!! Wat dit allemaal inhoudt weet ik niet, maar duidelijk is wel dat Zeelandnet hier zit te klooien. Probeer deze oplossing maar, bij mij werkt het. Groet Ron

Reageer

als ik het goed heb, kan een EPC3212 niet overweg met IPv6.
                  dus heeft een instelling, anders dan link-local, voor een Airport geen enkele zin.

Reageer

dus heeft een instelling, anders dan link-local, voor een Airport geen enkele zin.
                    Ik heb enkele jaren met de EPC3212 i.c.m. IPv6 gewerkt, dus dat is wel degelijk mogelijk.
                    Waarom blijf je steeds negatieve opmerkingen maken over (het gebruik van) IPv6 fred44nl ??
                    Als je IPv6 niks vind, gebruik je het toch gewoon niet?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door cds
                      Goedenavond,

Hier ook sinds eergisteren DNS server problemen Nieuwe airport extreme 6e generatie Modem Cisco epc 3212
                      Meerdere malen Alles factory reset gegeven en geprobeerd netwerk op nieuw in te stellen, echter geen succes....

Zeelandnet enig idee????

Nu tijdelijk oude router aangesloten deze heeft geen problemen (airport extreme 2e generatie....)

Probeer ook eens of het e.e.a. weer wel werkt als je van je AirPort de IPv6 instelling op link.local zet aub??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door caschris
                        Bedankt Ejanse , Wij hebben sinds gisteren, zaterdag , geen internet. Graag wil ik weten of boven vermelde actie afdoende is om probleem te verhelpen . Apple Extreem aangesloten op delta Cisco EPC 3212 modem.
                        Bij mij is het probleem opgelost, dus als jij ook de instelling verandert zal jou internet hopelijk ook weer werken

Reageer

Ik heb er echt geen verstand van , dat kan ik je garanderen, maar standaard staan de AE gewoon op IPV6 en heb hier icm de Cisco ECP3212 al jaren geen problemen mee gehad. Tot afgelopen week dus. Zeelandnet heeft zelf iets veranderd waardoor eea ineens niet meer werkt. Wel een beetje vreemd dat er nu ineens zoveel mensen problemen hebben met hun AE.

Reageer

Heeft er al iemand van Zeelandnet gekeken of er de afgelopen dagen werkzaamheden zijn geweest die in verband zouden kunnen staan met deze uitdaging??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ejanse
                              Ik heb enkele jaren met de EPC3212 i.c.m. IPv6 gewerkt, dus dat is wel degelijk mogelijk.
                              Waarom blijf je steeds negatieve opmerkingen maken over (het gebruik van) IPv6 ??
                              Als je IPv6 niks vind, gebruik je het toch gewoon niet?
                              waar heb je die negatieve opmerkingen vandaan
                              ik vraag me serieus af of een EPC3212 wel met IPv6 overweg kan.
                              dat een AE die daarop is aangesloten, ingesteld is voor IPv6, wil nog niet zeggen dat die IPv6-adressen ook daadwerkelijk door de EPC3212 komen.
                              geef es een link naar een internet-site, die uitsluitend met IPv6 bereikbaar is.
                              dan kan ik even oefenen

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X