Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mijn Zeelandnet emailaccount toevoegen Outlook app

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mijn Zeelandnet emailaccount toevoegen Outlook app

    Op mijn laptop gebruikte ik eerst de standaard mail app voor mijn Zeelandnet account, omdat deze app in 2024 stopt en Windows deze vervangt door de app Outlook kon je dat nu al uitproberen en dat heb ik gedaan. In de vorige app stond de mail nog ingesteld op de oude POP3 instelling. Nu in de Outlook app heb ik hem ingesteld op IMAP, wat in eerste instantie ook werkte, maar na een paar dagen kwamen mijn emails niet meer binnen (wel in webmail en op mijn telefoon), dus iets met de synchronisatie denk ik.

    Account verwijderd en zelfs Outlook opnieuw geïnstalleerd, maar nu lukt het account aanmaken helemaal niet meer, aanmelden mislukt staat er steeds.
    Dus ook maar eens geavanceerd geprobeerd, zie bijlage.
    Zijn de velden juist ingevuld ? Bij IMAP en SMTP hetzelfde wachtwoord neem ik aan ?
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Wanner je mail ophaalt met POP, dan wordt deze (meestal) ook verwijderd van de server.
    IMAP laat juist de mail op de server staan.
    Het is niet verstandig,om POP en IMAP door elkaar te gebruiken.
    SMTP wordt alleen gebruikt om mail te versturen, en niet om te ontvangen.

    Reageer


    • #3
      Mijn ervaring is als je het allemaal op je laptop of pc heb staan en je krijgt een probleem is alles weg.
      Dus gebruik ik dus webmail.
      Als er iets gebeurt wat je niet in de hand heb heb je dus gewoon alles nog van je mail achter de hand.

      Reageer


      • #4
        Op de pc van mijn moeder staat de standaard mail app nog, haar email is wel succesvol ingesteld op IMAP, terwijl het vroeger ook nog via het POP principe was.
        Snap niet dat het niet lukt via Outlook, je zou in principe je zeelandnet adres toch op elke email client moeten kunnen instellen ?

        Reageer


        • #5
          zie hier boven niet echt een oplossing ??
          wie heeft hem ??

          Reageer


          • #6
            Neem een beter email programma, kijk b.v. eens naar Thunderbird.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
              Neem een beter email programma, kijk b.v. eens naar Thunderbird.
              Thunderbird heb ik ook al jaren met volle tevredenheid, zou niet anders meer willen..
              Volgens mij vult Thunderbird de instellingen zelf al in die nodig zijn..
              Laatst bewerkt door Chouffeke; 7 Nov 2023, 14:25.

              Reageer


              • #8
                Heb exact hetzelfde als Kevin , de nieuwe outlook heeft het een paar dagen gedaan nadat het programma zelf de instellingen aanpaste.Vanaf zondag geen mails meer binnen.
                Nu zelf invoeren met de instellingen zoals op de foto hierboven wil niet meer lukken.
                Zelfs vooraf door outlook ingevuld veld bij smtp.zeelandnet.nl veranderen in mail.zeelandnet.nl heeft geen resultaat
                Heeft niemand de oplossing voor ons ?
                Laatst bewerkt door blekboks; 14 Nov 2023, 13:20. Reden: .nl 2 x vergeten

                Reageer


                • #9
                  En mocht je er echt niet uitkomen dan kun je altijd nog telefonisch contact opnemen met Microsoft support :

                  https://www.microsoft.com/nl-nl/overnederland/contact
                  Laatst bewerkt door driepinter; 15 Nov 2023, 06:33.

                  Reageer


                  • #10
                    Heeft iemand ervaring met oude e-mail overzetten van de ene naar de andere computer, Is dit mogelijk? Wij gebruiken webmail van zeelandnet.

                    Reageer


                    • #11
                      Belangrijk is te weten of dit mailaccount pop3 of Imap is.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X